Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
even hier m'n probleem uit de doeken doen
normaal gezien gaat het als volgt:
starten => als de motor nog koud is, dan wacht de installatie om over te schakelen van benzine naar LPG, tot de temperatuursensor aangeeft dat de motor warm genoeg staat.
nu soms wou hij niet overschakelen ook al stond de motor al redelijk warm. er klonk dan een pieptoon en hij bleef op benzine draaien. met het contact af te leggen, of even de schakelaar op benzine zetten en dan terug op LPG, schakelde hij wel over en had ik er voor de rest geen last meer van.
ik ben langs geweest waar de lpg-installatie is geplaatst geweest (niet echt in de buurt, 40min rijden) omdat ik dacht dat de temperatuursensor kapot was en ik deze nog in garantie kon laten vervangen.
daar aangekomen heeft die garage even gekeken, maar zag geen defecte temperatuursensor en ook geen slecht contact of zo. er werd me gezegd dat niks erg was en dat de motor dan waarschijnlijk nog niet warm genoeg zou staan.
nu sinds vorige week blijft het echter meer en meer terugkomen. nu is het zelfs wanneer de motor helemaal op temperatuur is. of als ik een tijdje (+ halfuur) aan het rijden ben, hij ineens begint te piepen en terug op benzine staat. 1x wou hij zelfs niet meer terug over op LPG en moest ik het contact afleggen.
'k ga hem volgende week eens binnensteken terug bij die garage, maar misschien kan iemand me hier al vertellen wat 't probleem kan zijn (dan moet de garage niet te lang zoeken)?
al bedankt!2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichteneven hier m'n probleem uit de doeken doen
normaal gezien gaat het als volgt:
starten => als de motor nog koud is, dan wacht de installatie om over te schakelen van benzine naar LPG, tot de temperatuursensor aangeeft dat de motor warm genoeg staat.
nu soms wou hij niet overschakelen ook al stond de motor al redelijk warm. er klonk dan een pieptoon en hij bleef op benzine draaien. met het contact af te leggen, of even de schakelaar op benzine zetten en dan terug op LPG, schakelde hij wel over en had ik er voor de rest geen last meer van.
ik ben langs geweest waar de lpg-installatie is geplaatst geweest (niet echt in de buurt, 40min rijden) omdat ik dacht dat de temperatuursensor kapot was en ik deze nog in garantie kon laten vervangen.
daar aangekomen heeft die garage even gekeken, maar zag geen defecte temperatuursensor en ook geen slecht contact of zo. er werd me gezegd dat niks erg was en dat de motor dan waarschijnlijk nog niet warm genoeg zou staan.
nu sinds vorige week blijft het echter meer en meer terugkomen. nu is het zelfs wanneer de motor helemaal op temperatuur is. of als ik een tijdje (+ halfuur) aan het rijden ben, hij ineens begint te piepen en terug op benzine staat. 1x wou hij zelfs niet meer terug over op LPG en moest ik het contact afleggen.
'k ga hem volgende week eens binnensteken terug bij die garage, maar misschien kan iemand me hier al vertellen wat 't probleem kan zijn (dan moet de garage niet te lang zoeken)?
al bedankt!
welk merk van installatie is het en waar heb je deze laten plaatsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zag een nederlandse carisma gdi met een lpg-vuldop...staan ze in holland al verder met lpg op directe injecties ?
Het probleem hierbij is dat de benzine-injector die bij GDI in de cylinder zit niet meer gekoeld wordt door de benzine... en haast zeker schade gaat oplopen. Daarnaast zal de motor ook niet meer optimaal draaien, GDI's kunnen nl. in verschillende 'modes' draaien... dus waarschijnlijk een fiks verbruikscijfer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichtenwelk merk van installatie is het en waar heb je deze laten plaatsen?2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk BerichtenBRC. de vorige eigenaar heeft ze laten plaatsen bij Van Coillie bvba, in St-Martens-Latem.
waar ga je hem binnen doen?
Groeten
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten@cimonium:
Foto's:
fak wa een fles! Wou eerst ok zogrootmogelijk steken.maar besef nu dat dan mijn zetels platleggen niet echt veel zin meer heeft :s
Comment
-
Idd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.
Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...
Gebruik je je koffer veel?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIdd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.
Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...
Gebruik je je koffer veel?
Ma het feit dat zo een ringtank mooi is weggebouwd iswel verleidelijk.Maar ik denk dat ik beter wacht tot volgend weekend endan eerst eens zie wat mijn verbruik is.
Comment
-
Ik heb gelukkig een vrij grote ringtank (60l kan erin) en daar doe ik zo'n 4 à 500km mee. Wat volstaat voor mij. Ik doe niet zo vaak grote afstanden en op vakantie ga ik ook niet met de wagen. 't Is een keuze die je maakt natuurlijk, maar voor mij was die snel gemaakt gezien ik mijn zetels toch niet kon platleggen.
Welke wagen dacht je op gas te leggen, cimonium?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenIk heb gelukkig een vrij grote ringtank (60l kan erin) en daar doe ik zo'n 4 à 500km mee. Wat volstaat voor mij. Ik doe niet zo vaak grote afstanden en op vakantie ga ik ook niet met de wagen. 't Is een keuze die je maakt natuurlijk, maar voor mij was die snel gemaakt gezien ik mijn zetels toch niet kon platleggen.
Welke wagen dacht je op gas te leggen, cimonium?
Staat in garage ma moet nog wachte totin int weekend,want dan gaatde kangoo buiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenTuurlijk, een installatie kan je overplaatsen in een andere wagen.
Al het tweedehands LPG materiaal dat je bv. terug vindt op ebay is gewoon goed voor de schroothoop... tenzij je natuurlijk exact hetzelfde materiaal zou steken hebben en het als wisselstuk zou kunnen gebruiken. Bezint eer ge begint...
Comment
Comment