Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
    Ik ben tevreden van m'n installatie! In 't begin wat afstellingsproblemen gehad, maar nu gaat alles goed. Ondertussen ben ik toch al 2,5 jaar aan het gassen
    Is normaal in het begin hè, had ik ook. Prins is gewoon goed.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • even hier m'n probleem uit de doeken doen

      normaal gezien gaat het als volgt:

      starten => als de motor nog koud is, dan wacht de installatie om over te schakelen van benzine naar LPG, tot de temperatuursensor aangeeft dat de motor warm genoeg staat.

      nu soms wou hij niet overschakelen ook al stond de motor al redelijk warm. er klonk dan een pieptoon en hij bleef op benzine draaien. met het contact af te leggen, of even de schakelaar op benzine zetten en dan terug op LPG, schakelde hij wel over en had ik er voor de rest geen last meer van.

      ik ben langs geweest waar de lpg-installatie is geplaatst geweest (niet echt in de buurt, 40min rijden) omdat ik dacht dat de temperatuursensor kapot was en ik deze nog in garantie kon laten vervangen.

      daar aangekomen heeft die garage even gekeken, maar zag geen defecte temperatuursensor en ook geen slecht contact of zo. er werd me gezegd dat niks erg was en dat de motor dan waarschijnlijk nog niet warm genoeg zou staan.

      nu sinds vorige week blijft het echter meer en meer terugkomen. nu is het zelfs wanneer de motor helemaal op temperatuur is. of als ik een tijdje (+ halfuur) aan het rijden ben, hij ineens begint te piepen en terug op benzine staat. 1x wou hij zelfs niet meer terug over op LPG en moest ik het contact afleggen.

      'k ga hem volgende week eens binnensteken terug bij die garage, maar misschien kan iemand me hier al vertellen wat 't probleem kan zijn (dan moet de garage niet te lang zoeken)?

      al bedankt!
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
        even hier m'n probleem uit de doeken doen

        normaal gezien gaat het als volgt:

        starten => als de motor nog koud is, dan wacht de installatie om over te schakelen van benzine naar LPG, tot de temperatuursensor aangeeft dat de motor warm genoeg staat.

        nu soms wou hij niet overschakelen ook al stond de motor al redelijk warm. er klonk dan een pieptoon en hij bleef op benzine draaien. met het contact af te leggen, of even de schakelaar op benzine zetten en dan terug op LPG, schakelde hij wel over en had ik er voor de rest geen last meer van.

        ik ben langs geweest waar de lpg-installatie is geplaatst geweest (niet echt in de buurt, 40min rijden) omdat ik dacht dat de temperatuursensor kapot was en ik deze nog in garantie kon laten vervangen.

        daar aangekomen heeft die garage even gekeken, maar zag geen defecte temperatuursensor en ook geen slecht contact of zo. er werd me gezegd dat niks erg was en dat de motor dan waarschijnlijk nog niet warm genoeg zou staan.

        nu sinds vorige week blijft het echter meer en meer terugkomen. nu is het zelfs wanneer de motor helemaal op temperatuur is. of als ik een tijdje (+ halfuur) aan het rijden ben, hij ineens begint te piepen en terug op benzine staat. 1x wou hij zelfs niet meer terug over op LPG en moest ik het contact afleggen.

        'k ga hem volgende week eens binnensteken terug bij die garage, maar misschien kan iemand me hier al vertellen wat 't probleem kan zijn (dan moet de garage niet te lang zoeken)?

        al bedankt!

        welk merk van installatie is het en waar heb je deze laten plaatsen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik zag een nederlandse carisma gdi met een lpg-vuldop...staan ze in holland al verder met lpg op directe injecties ?
          Je kan een GDI technisch gezien laten lopen op LPG, dat gebeurt dan op dezelfde manier als bij een old-timer, met een simpele verdampings-kit, het gas wordt gewoon aangezogen met de inlaat lucht ( de preciese term ontsnapt mij), dus zeker géén gas- of vloeibare injectie.

          Het probleem hierbij is dat de benzine-injector die bij GDI in de cylinder zit niet meer gekoeld wordt door de benzine... en haast zeker schade gaat oplopen. Daarnaast zal de motor ook niet meer optimaal draaien, GDI's kunnen nl. in verschillende 'modes' draaien... dus waarschijnlijk een fiks verbruikscijfer.

          Comment


          • mss eerder dan een ruil 1600 ofzo
            en minder betalen in holland omdat het een 'zuivere' gdi is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
              welk merk van installatie is het en waar heb je deze laten plaatsen?
              BRC. de vorige eigenaar heeft ze laten plaatsen bij Van Coillie bvba, in St-Martens-Latem.
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                BRC. de vorige eigenaar heeft ze laten plaatsen bij Van Coillie bvba, in St-Martens-Latem.
                volgens mij de map/druk sensor... die ofwel defect is ofwel een slecht contact heeft.

                waar ga je hem binnen doen?

                Groeten

                Comment


                • ook bij Van Coillie. 'k heb nog garantie, dus...

                  bedankt al voor je antwoord
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

                  Comment


                  • @cimonium:

                    Foto's:





                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • Proper gedaan en toch nog heel wat koffer over!

                      Hoeveel liter kan er in de tank?
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                      Comment


                      • Is een tank van 100l
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          @cimonium:

                          Foto's:




                          thx jochen

                          fak wa een fles! Wou eerst ok zogrootmogelijk steken.maar besef nu dat dan mijn zetels platleggen niet echt veel zin meer heeft :s

                          Comment


                          • Idd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.

                            Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...


                            Gebruik je je koffer veel?
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Idd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.

                              Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...


                              Gebruik je je koffer veel?
                              awel eigelijk niet meestal gewoon ne rugzak of twee en wa rondslingerende zever.ma voor de rest...

                              Ma het feit dat zo een ringtank mooi is weggebouwd iswel verleidelijk.Maar ik denk dat ik beter wacht tot volgend weekend endan eerst eens zie wat mijn verbruik is.

                              Comment


                              • Ik heb gelukkig een vrij grote ringtank (60l kan erin) en daar doe ik zo'n 4 à 500km mee. Wat volstaat voor mij. Ik doe niet zo vaak grote afstanden en op vakantie ga ik ook niet met de wagen. 't Is een keuze die je maakt natuurlijk, maar voor mij was die snel gemaakt gezien ik mijn zetels toch niet kon platleggen.

                                Welke wagen dacht je op gas te leggen, cimonium?
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Ik heb gelukkig een vrij grote ringtank (60l kan erin) en daar doe ik zo'n 4 à 500km mee. Wat volstaat voor mij. Ik doe niet zo vaak grote afstanden en op vakantie ga ik ook niet met de wagen. 't Is een keuze die je maakt natuurlijk, maar voor mij was die snel gemaakt gezien ik mijn zetels toch niet kon platleggen.

                                  Welke wagen dacht je op gas te leggen, cimonium?
                                  volvo s40 van 2000 1,8 automaat

                                  Staat in garage ma moet nog wachte totin int weekend,want dan gaatde kangoo buiten.

                                  Comment


                                  • Kan je een lpg-installatie herbruiken op een volgende auto?

                                    Ik ga misschien mijn 320i op lpg leggen, maar het beestje is al van 1993 dus ik weet niet hoe lang hij het nog zal volhouden (heeft wel nog maar 153.000km)
                                    BMW E61 525d LCI '09
                                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                                    Fiesta Red Edition '16

                                    Comment


                                    • Tuurlijk, een installatie kan je overplaatsen in een andere wagen.
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Tuurlijk, een installatie kan je overplaatsen in een andere wagen.
                                        Vraag toch maar eens aan een deftig installateur... installaties die de laatste 67R01 norm volgen mi. wel, al de rest NIET!

                                        Al het tweedehands LPG materiaal dat je bv. terug vindt op ebay is gewoon goed voor de schroothoop... tenzij je natuurlijk exact hetzelfde materiaal zou steken hebben en het als wisselstuk zou kunnen gebruiken. Bezint eer ge begint...

                                        Comment


                                        • Ik rijd ondertussen al ruim 3 maand geen LPG meer, maar een dieselwagen.

                                          Wat de actieradius betreft is het een vooruitgang, eens om de 1000km tanken is immers geen luxe bij ruim 12.000km per maand!

                                          Voor 't overige blijf ik overtuigd LPG-rijder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X