Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
    Mja ik gooi mijn benzinetank ook altijd halfvol. Mijn installateur gaf me het advies het peil toch op minstens een kwart te houden.

Maar ik rijd hem toch leeg tot wanneer het lampje aanspringt hoor...
    oppassen daar mee hoor peeka , dat ge uw pomp toch onder houd met benzine of is het een pomp die niet altijd draad, onders moet he toch oppassen dat ze niet warm draad en kapot gaat. Mijn vorige is ook zo stuk gegaan was lancia dedra op lpg, mijn pomp ook stuk gedraaid door te laag benzine peil in tank . Komt niet van een keer he maar 1/4 benzine in ta&nk is toch aanbevolen.

Comment

• Mja...'k zal vanaf nu maar weer wat eerder gaan tanken om mezelf kosten te besparen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dyka
        oppassen daar mee hoor peeka , dat ge uw pomp toch onder houd met benzine of is het een pomp die niet altijd draad, onders moet he toch oppassen dat ze niet warm draad en kapot gaat. Mijn vorige is ook zo stuk gegaan was lancia dedra op lpg, mijn pomp ook stuk gedraaid door te laag benzine peil in tank . Komt niet van een keer he maar 1/4 benzine in ta&nk is toch aanbevolen.
        idd, mijn zus heeft dat ook aan de hand gehad en de garagist vertelde juist hetzelfde...

Comment

• Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :

LPG duurder vanaf dinsdag
          (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).

De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)
          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
            Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
            zover zijn we gelukkig nog niet
            c200lpg = 9liter x 0.52 = €4.68/100km (rijtaks 336+148 )
            c200cdi = 6.5 liter x 0.9 = €5.85/100km (rijtaks336+109)

en lpg is véél milieuvriendelijker en minder rumoerig, wel trager

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              zover zijn we gelukkig nog niet
              c200lpg = 9liter x 0.52 = €4.68/100km (rijtaks 336+148 )
              c200cdi = 6.5 liter x 0.9 = €5.85/100km (rijtaks336+109)

en lpg is véél milieuvriendelijker en minder rumoerig, wel trager
              - Logischerwijze mag je dan niet de C200 LPG als vergelijking nemen ofwel moet je het gemiddeld verbruik van de C200 LPG naar boven herzien, minstens 10 liter, maar veel waarschijnlijker 11 liter als je in alle omstandigheden het tempo van de C200CDI wil volgen.

- LPG-installatie moet ingebouwd worden.

- Onderhoudskosten van benzine/LPG liggen hoger.

Enkel de LPG- of dieselkost in rekening brengen geeft een te positief beeld van het kostenplaatje van de LPG-wagen.
              BMW E46 318d '05

Comment

• alleen met okkazies gaat het op, benzines geraakt men aan de straatstenen niet kwijt en die €1600 inbouwkosten kunnen er dan wel vanaf

meer onderhoud, ik zie niet in waarom, behalve 4 bougies dan ?

dat trager is zeker zo maar ik rij maximaal op 50% van m'n vermogen, ik hoef geen 200cdi bij te kunnen houden

mij lijkt het nog steeds goedkoper en het milieuvoordeel is meegenomen

Comment

• Niet alleen de 4 bougies, maar bijvoorbeeld ook de onderhoudsintervallen. Die liggen bij benzinewagens nog niet op het niveau van de dieselswagens.

Voor mij is op dit moment alleen nog het milieu-aspect een doorslaggevend argument.
                  BMW E46 318d '05

Comment

• filters en olie doe ik zelf wel
                    ik doe het voor die +40 frank minder elke 100 km, daar rook ik 5 sigaretten mee...

Comment

Niet alleen de 4 bougies, maar bijvoorbeeld ook de onderhoudsintervallen. Die liggen bij benzinewagens nog niet op het niveau van de dieselswagens.

Voor mij is op dit moment alleen nog het milieu-aspect een doorslaggevend argument.
                      Motorolie vervangen kan je uitstellen bij een LPG-wagen. Al eens de olie van een LPG-wagen vervangen? die ziet er meestal een pak properder uit als die van een gewone benzinewagen.

-véél minder dilutie
                      -veel minder vervuiling door roet.
                      A Twist of the Wrist

Comment

• Ik lees hier net dat aardgas niet hetzelfde is als LPG.

Het zou namelijk nóg properder zijn?

Iemand hier meer verstand van?

Comment

• het is moeilijker handelbaar, want de drukken liggen véél hoger om het vloeibaar te maken en je hebt véél minder vermogen, in belgie kunnen partikulieren het ook nog niet tanken

minder uitstoot, zou kunnen maar véél minder betwijfel ik sterk
                          in duisland zijn er verschillende fora

google 'erdgas-forum'

Comment

Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :

LPG duurder vanaf dinsdag
                            (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).

De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)
                            Dat is nu de 2de of 3de stijging op rij, en ik zie de prijzen niet echt mee de hoogte gaan in Limburg. Ik kan nog altijd LPG tanken aan 40 à 39 cent.
                            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              Ik kan nog altijd LPG tanken aan 40 à 39 cent.
                              ik tank aan .431, 39 cent is al ff geleden voor mij

Comment

• In Limburg lopen ze nog altijd een beetje achter hé

Comment

• ik wissel m'n olie na 20000km, hoe lang doe je erover met een mercedes diesel eigelijk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                                    Ik lees hier net dat aardgas niet hetzelfde is als LPG.
                                    Natuurlijk is dat niet hetzelfde, LPG is afkomstig van aardolie.

Maar ik vind het stom van op aardgas te gaan rijden, dan moeten ze nog altijd méér aardgas uit de grond gaan "oppompen", terwijl je bij LPG net minder aardolie moet gaan oppompen.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• in belgie is het idd stom want we hebben geen aardgas, maar als je land een aardgasbel bezit, dan wordt het anders natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                                        In Limburg lopen ze nog altijd een beetje achter hé
                                        Euhm, Van waar komt de nieuwe Miss België en de sportvrouw van het jaar?

Klik klik!
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                          Dat is nu de 2de of 3de stijging op rij, en ik zie de prijzen niet echt mee de hoogte gaan in Limburg. Ik kan nog altijd LPG tanken aan 40 à 39 cent.

Ik tank hier bij de plaatselijke pomp (de laatste keer toch) aan 0.477

Comment

Working...
                                          X