Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dykaoppassen daar mee hoor peeka , dat ge uw pomp toch onder houd met benzine of is het een pomp die niet altijd draad, onders moet he toch oppassen dat ze niet warm draad en kapot gaat. Mijn vorige is ook zo stuk gegaan was lancia dedra op lpg, mijn pomp ook stuk gedraaid door te laag benzine peil in tank . Komt niet van een keer he maar 1/4 benzine in ta&nk is toch aanbevolen.
Comment
-
Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
LPG duurder vanaf dinsdag
(Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).
De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
c200lpg = 9liter x 0.52 = €4.68/100km (rijtaks 336+148 )
c200cdi = 6.5 liter x 0.9 = €5.85/100km (rijtaks336+109)
en lpg is véél milieuvriendelijker en minder rumoerig, wel trager
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobozover zijn we gelukkig nog niet
c200lpg = 9liter x 0.52 = €4.68/100km (rijtaks 336+148 )
c200cdi = 6.5 liter x 0.9 = €5.85/100km (rijtaks336+109)
en lpg is véél milieuvriendelijker en minder rumoerig, wel trager
- LPG-installatie moet ingebouwd worden.
- Onderhoudskosten van benzine/LPG liggen hoger.
Enkel de LPG- of dieselkost in rekening brengen geeft een te positief beeld van het kostenplaatje van de LPG-wagen.BMW E46 318d '05
Comment
-
alleen met okkazies gaat het op, benzines geraakt men aan de straatstenen niet kwijt en die €1600 inbouwkosten kunnen er dan wel vanaf
meer onderhoud, ik zie niet in waarom, behalve 4 bougies dan ?
dat trager is zeker zo maar ik rij maximaal op 50% van m'n vermogen, ik hoef geen 200cdi bij te kunnen houden
mij lijkt het nog steeds goedkoper en het milieuvoordeel is meegenomen
Comment
-
Niet alleen de 4 bougies, maar bijvoorbeeld ook de onderhoudsintervallen. Die liggen bij benzinewagens nog niet op het niveau van de dieselswagens.
Voor mij is op dit moment alleen nog het milieu-aspect een doorslaggevend argument.BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Niet alleen de 4 bougies, maar bijvoorbeeld ook de onderhoudsintervallen. Die liggen bij benzinewagens nog niet op het niveau van de dieselswagens.
Voor mij is op dit moment alleen nog het milieu-aspect een doorslaggevend argument.
-véél minder dilutie
-veel minder vervuiling door roet.A Twist of the Wrist
Comment
-
het is moeilijker handelbaar, want de drukken liggen véél hoger om het vloeibaar te maken en je hebt véél minder vermogen, in belgie kunnen partikulieren het ook nog niet tanken
minder uitstoot, zou kunnen maar véél minder betwijfel ik sterk
in duisland zijn er verschillende fora
google 'erdgas-forum'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
LPG duurder vanaf dinsdag
(Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).
De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonIk lees hier net dat aardgas niet hetzelfde is als LPG.
Maar ik vind het stom van op aardgas te gaan rijden, dan moeten ze nog altijd méér aardgas uit de grond gaan "oppompen", terwijl je bij LPG net minder aardolie moet gaan oppompen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonIn Limburg lopen ze nog altijd een beetje achter hé
Klik klik!
A Twist of the Wrist
Comment
Comment