Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik wissel m'n olie na 20000km, hoe lang doe je erover met een mercedes diesel eigelijk ?
Aangezien ik veronderstel dat BMW en Mercedes ongeveer eenzelfde interval zullen halen, neem ik even de vergelijking met mijn 318d. Een kleine extrapolatie maakt dat ik zal uitkomen op een oliebeurtje na 35.000 km. Als je uw onderhoudsbeurten zelf doet, maakt dat idd minder uit... maar dat geldt maar voor een heel klein percentage van het wagenpark.
'k Zie ook dat er soms enkel rekening gehouden wordt met de LPG-prijs. Niet vergeten dat er bij de meeste installaties ook wel wat benzine verbruikt wordt, bijvoorbeeld bij het starten of omdat men nu en dan eens op benzine rijdt. Op die manier kan je nooit aan een "gemengde" brandstofprijs van 0,40 EUR/liter geraken.
'k Zie ook dat er soms enkel rekening gehouden wordt met de LPG-prijs. Niet vergeten dat er bij de meeste installaties ook wel wat benzine verbruikt wordt, bijvoorbeeld bij het starten of omdat men nu en dan eens op benzine rijdt. Op die manier kan je nooit aan een "gemengde" brandstofprijs van 0,40 EUR/liter geraken.
Neen, da's waar. Je moet ook de prijs van de benzine verdelen over het aantal tankbeurten lpg. Dan kom je inderdaad nooit uit op 0.40 cent/liter. Het doet mij dus nog steeds pijn dat ik om de x aantal tijd weer die dure benzine moet tanken. je start op benzine en ik rij dan nog tot mijn motor een temp van 40c° bereikt op benzine... da's de grootste tegenvaller eigenlijk. Voordeel is wel dat je benzinesysteem ook goed onderhouden blijft.
bij een koudstart bij ongeveer 0° rijdt hij ongeveer 1.5 km benzien, bij een warme start ongeveer 200 meter...
m'n benzinetank was vol toen ik de tank legde, begin september geloof ik...wel ik heb ongeveer 2 weken geleden nog eens 10 liter benzien gekocht (met pijn in het hart)
'k Zie ook dat er soms enkel rekening gehouden wordt met de LPG-prijs. Niet vergeten dat er bij de meeste installaties ook wel wat benzine verbruikt wordt, bijvoorbeeld bij het starten of omdat men nu en dan eens op benzine rijdt. Op die manier kan je nooit aan een "gemengde" brandstofprijs van 0,40 EUR/liter geraken.
Mja, de meesten die zich een LPG installatie aanschaffen doen dit omdat ze voldoende km's maken om het voordeel eruit te halen natuurlijk. Als het is om naar de bakker en terug te rijden, dan zal het idd een kostelijke grap worden!
Het leuke is wel dat als je met LPG rijdt niet echt op een km meer of minder kijkt...je bent wel sneller aan je onderhoudsintervallen
meer onderhoud, ik zie niet in waarom, behalve 4 bougies dan ?
mij lijkt het nog steeds goedkoper en het milieuvoordeel is meegenomen
Bij je bougies is het wel aan te raden van ze 0,1 mm minder elektrodeafstand te geven. Maar dat is geen al te groot werkje, gewoon even met de voelermaatjes afstellen.
Bij je bougies is het wel aan te raden van ze 0,1 mm minder elektrodeafstand te geven. Maar dat is geen al te groot werkje, gewoon even met de voelermaatjes afstellen.
heeft een clk 208 200 benzien '98 automatische klepstelling ?
Waarom piekt de LPG prijs momenteel en zakt de prijs van benzine & diesel naar een laagte?
Ik betaal een dure 0.484/l terwijl de benzine 95+ op een "lage" 1.16/l staat...
Verhoudingsgewijs is dat respectievelijk duur en 'goedkoop'.
Omdat ze gewoon met ons kl0ten aan het spelen zijn.
Ze verhogen gewoon de prijs van benzine, diesel en sigaretten om hun begroting in evenwicht te krijgen.
Nu zit er zoveel man te klagen over de hoge diesel en benzine, en nu hebben ze dus schrik om stemmen te verliezen dus laten ze de prijs van benzine & diesel weer zakken en laten de LPG-prijs stijgen. krijgen ze weer X-aantal honderduizenden €'s meer binnen via de BTW op LPG.
Omdat ze gewoon met ons kl0ten aan het spelen zijn.
Ze verhogen gewoon de prijs van benzine, diesel en sigaretten om hun begroting in evenwicht te krijgen.
Nu zit er zoveel man te klagen over de hoge diesel en benzine, en nu hebben ze dus schrik om stemmen te verliezen dus laten ze de prijs van benzine & diesel weer zakken en laten de LPG-prijs stijgen. krijgen ze weer X-aantal honderduizenden €'s meer binnen via de BTW op LPG.
Inderdaad, de brandstofpomp is de pasmunt voor de regering om gaten in de begroting op te vullen, daar loop ik ook al enkele jaren gefrustreerd over rond.
Maar het verschil tussen benzine & diesel vs LPG is momenteel wel groot te noemen, in het nadeel van de gas dus...
Comment