Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Om de hoeveel tijd moet dat eigenlijk die filter vervangen? Ik rij nu een goeie 40.000 km op gas denk ik.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Bij Prins is het de 1e maal na 25k km daarna 75k km.
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Mij hebben ze wijsgemaakt om de 40.000km of elk jaar maar dat tweede lijkt me wel erg veel.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Toch eens navragen in de garage dan. Moet er vrijdag toch zijn...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Installateur Van Meenen geeft mij gezegd dat deze om de 25k km. dient vervangen te worden, persoonlijk denk ik wel dat dit wat weinig is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              Bij Prins is het de 1e maal na 25k km daarna 75k km.
              hier snap ik eigelijk nix van...oftewel zeg je : er zit mss nog wat vuiligheid in de bom en je vervangt ewa sneller de filter de eerste keer, pakweg na 5000 ofzo, en daarna een continu interval

maar eerste keer 25, en dan 75 vind ik...raar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                hier snap ik eigelijk nix van...oftewel zeg je : er zit mss nog wat vuiligheid in de bom en je vervangt ewa sneller de filter de eerste keer, pakweg na 5000 ofzo, en daarna een continu interval

Misschien is de vuiligheid steeds zo miniem dat 25000 nog weinig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Misschien is de vuiligheid steeds zo miniem dat 25000 nog weinig is.
                  Ik dacht dat de 1e keer de filter gereinigd werd en nadien pas vervangen. Na de vervanging kan je dan 75k km ermee doen. Maar mecanieker weet hier waarschijnlijk het fijne van.

Comment

Ik dacht dat de 1e keer de filter gereinigd werd en nadien pas vervangen. Na de vervanging kan je dan 75k km ermee doen. Maar mecanieker weet hier waarschijnlijk het fijne van.

de eerste filter is bij prisn idd op 25000 kilometern de volgende is dan op 75000 kilometer.

De eerste interval is bewust korter om vooral het fabricagevuil uit de tank (door het lassen van de tank alsook roestvorming na productie) te verwijderen uit het systeem. een volgende interval van 50000 is goed bevonden voor de bescherming van onze injectoren. kan nutuurlijk verschillen van merk tot merk van lpg installaries...

Take Care !

Mecanieker

Comment

• Heb sinds kort een tweedehandswagen met LPG-installatie aangekocht.
                      Nu schakelt deze pas bij een koelwatertemperatuur van 45° (nu 's morgens bijna 3 km) over van benzine op LPG. (Terwijl alle LPG-Volvo's die ik hier gekend heb reeds na 400m overschakelden)
                      De vorige eigenaar van de wagen die overigens de gasinstallatie had laten inbouwen had bij de inbouwer destijds gevraagd of deze temperatuur niet verlaagd kon worden, de inbouwer had geweigerd om dit te doen vanwege nadelig.
                      Nu heb ik bij een LPG-inbouwer hier in de buurt nagevraagd of hij dit wou doen en voor hem was het geen enkel probleem.
                      Hoe zit het nu eigenlijk met die temperatuur?

Comment

• vroeger (10 jaar geleden) gebeurde het omschakelen wanneer je eerste keer pakweg 2500 o/min deed, maar bij koude deed dat de lpg bevriezen

hedendaagse installaties hebben al wat meer technolgie waaronder een sensor op het koelwater
                        of ze die van je auto zelf gebruiken of eentje bijplaatsen weet ik niet

ik zou zelf ook niet onder de 45° gaan eerlijk gezegd

Comment

• Ik ken nog iemand met zo'n oude installatie die overschakelt op 2500rpm.

Vertrekken gaat dan door de sleutel om te draaien en een dot gas. Leuk, want je verbruikt daardoor amper benzine, maar zoals je zegt bestaat de mogelijkheid dat de LPG bevriest.

Comment

• Mijne schakelt bij normale temperaturen over na 1km. Als het echt koud is pas na 2 à 3 km, denk wel dat dit normaal is.

Mijn pa zijn Vialle installatie schakelt zeer vlug over zegt ie, na een paar honderd meter al. Die heeft ook geen verdamper dus...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                              die site bestaat niet

vraagje; zijn er veel (of genoeg) tankstations langs de autostrade waar ze LPG aanbieden? (ook in buitenland? (buiten Frankrijk, Spanje en Portugal))

Comment

Ik ken nog iemand met zo'n oude installatie die overschakelt op 2500rpm.

Vertrekken gaat dan door de sleutel om te draaien en een dot gas. Leuk, want je verbruikt daardoor amper benzine, maar zoals je zegt bestaat de mogelijkheid dat de LPG bevriest.
                                op die manier heb ik ook bij een paar auto's de injectors laten verschralen omdat die nauwelijks werden gebruikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                  die site bestaat niet

vraagje; zijn er veel (of genoeg) tankstations langs de autostrade waar ze LPG aanbieden? (ook in buitenland? (buiten Frankrijk, Spanje en Portugal))
                                  Hier in België zijn er langs de autosnelwegen meer als voldoende pompen waar je gas kan tanken, in dorpen hangt het er echter vanaf waar je ergens woont.
                                  Verder dan 20km. zal je volgens mij echter nooit moeten rijden om een lpg pomp te vinden.
                                  Wat Frankrijk betreft is er meer dan voldoende mogelijkheid om lpg te tanken.
                                  Met Spanje en Portugal heb ik helaas geen ervaring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                    die site bestaat niet
                                    ...
                                    Voor België kan je terecht op mijn site, in de links vind je een gelijkaardige site voor Frankrijk en van daaruit kan je ook naar sites in het buitenland surfen.

Portugal en vooral Spanje zijn vrij schaars bedeeld qua LPG stations. Italie, Polen en Duitsland behoren tot de best uitgeruste LPG-landen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten

Portugal en vooral Spanje zijn vrij schaars bedeeld qua LPG stations. Italie, Polen en Duitsland behoren tot de best uitgeruste LPG-landen.
                                      en in belgië op de autostrades?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                        Voor België kan je terecht op mijn site, in de links vind je een gelijkaardige site voor Frankrijk en van daaruit kan je ook naar sites in het buitenland surfen.

ivm je site... ik vind dat die prijzen eigenlijk wel niet echt kloppen. bij de Shell in Sint-Niklaas waar ik altijd ga tanken staat het op 41,1 cent voor 't moment, op je site staat 56,9 cent
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Vraagje ivm LPG-installaties: klopt het dat je in België geen vuldop in je normale tankklep mag hebben? (dus direct naast die van je benzine)

Comment

Working...
                                          X