Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
    Bon, ik heb mijn "tankjaar" afgesloten. Sinds ik op 16 sept 2005 mijn eerste LPG tankbeurt heb gedaan, tot mijn laatste op 30/12 heb ik een totaal opgemaakt:

Liters lpg: 1009,21l
    Totaal kost lpg: €473,23
    En hoeveel kilometers heb je dan kunnen doen met die 1009,21 liter LPG?

Ik heb ook zo iets bijgehouden (want ik ga m'n kosten voor woon- werkverkeer bewijzen ipv te kiezen voor forfait) maar ipv LPG gaat het bij mij over diesel.

Periode: 5 maand
    Aantal liters: 682,67 liter diesel
    Aantal kilometers: 10.836 km
    Kostprijs: 730 € (kan wat meer, kan wat minder zijn want ik werkte met gemiddelde brandstofprijzen en hier in de buurt staat de diesel vrij duur ).
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje
      Ik heb ook zo iets bijgehouden (want ik ga m'n kosten voor woon- werkverkeer bewijzen ipv te kiezen voor forfait) maar ipv LPG gaat het bij mij over diesel.
      dat gaat niet op die manier, mijn gedacht, de forfait is een vastgelegd bedrag OF een vaste kost van 6 bef/km (of is je astra lichte vracht )

als ik mis ben laat het me weten (of heb jij een kaderfuntie, en kan je ook je bureauruimte, gsm, etc aftrekken ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        dat gaat niet op die manier, mijn gedacht, de forfait is een vastgelegd bedrag OF een vaste kost van 6 bef/km (of is je astra lichte vracht )

als ik mis ben laat het me weten (of heb jij een kaderfuntie, en kan je ook je bureauruimte, gsm, etc aftrekken ?)
        Nu ga ik zwaar off-topic, op voorhand al m'n excuses...

Dus ofwel kies je voor het forfait dat berekend wordt op basis van schijven toegepast op je beroepsinkomsten.

0 € - 4.570 €: 25%
        4.570 € - 9.080 €: 10%
        9.080 € - 15.110 €: 5%
        15.110 € - 25.000 €: 3 %

met een absoluut maximum van 3.050 € per belastingsplichtige per aanslagjaar.

Dit bedrag vormt dan je forfait dat je kan invullen op je belastingsbrief.

Aangezien ik dit jaar pas afgestudeerd ben en pas beginnen werken ben in augustus gaat m'n beroepsinkomen voor 2005 vrij laag zijn (slechts 5 maanden gewerkt). Aangezien ik dagelijks (en dit 6 dagen in de week) zo'n ruime 100 km moet rijden (heen en terug) voor m'n werk komt het gewoon beter voor me uit om dit jaar (en volgende jaren) m'n kosten te bewijzen ipv te kiezen voor het forfait. Deze kilometers kan je dan inderdaad inbrengen aan 0,15 €/km.

Maar aangezien ik in die 5 maanden dat ik werk ook heel wat andere beroepsverplaatsingen heb moeten doen voor't werk (vb. naar vorming in Antwerpen, baanbezoeken, ...) kan ik ook bepaalde kosten zoals m'n verkeersbelasting, verzekeringspremie, ... inbrengen voor 75% [formule = werkelijke kosten x 75% x (kilometers voor andere beroepsverplaatsingen/totaal aantal gereden kilometers)] en m'n brandstofkosten voor die andere beroepsverplaatsingen zijn voor 100% aftrekbaar.

Ik zal m'n rekenwerk hebben bij't invullen van m'n belastingsaangifte...
        BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

idd woonwerk wordt door de fiscus aanzien als priveverkeer. Enkel bij dienstreizen/beroepsverplaatsingen kan je de werkelijke kosten inbrengen.

Comment

Nu ga ik zwaar off-topic, op voorhand al m'n excuses...

Maar aangezien ik in die 5 maanden dat ik werk ook heel wat andere beroepsverplaatsingen heb moeten doen voor't werk (vb. naar vorming in Antwerpen, baanbezoeken, ...) kan ik ook bepaalde kosten zoals m'n verkeersbelasting, verzekeringspremie, ... inbrengen voor 75% [formule = werkelijke kosten x 75% x (kilometers voor andere beroepsverplaatsingen/totaal aantal gereden kilometers)] en m'n brandstofkosten voor die andere beroepsverplaatsingen zijn voor 100% aftrekbaar.

Ik zal m'n rekenwerk hebben bij't invullen van m'n belastingsaangifte...
            ik vind het razend interessant !

omdat je je wagen als firmawagen (om het zo uit te drukken) moet gebruiken mag jij je auto inbrengen, dat is logisch natuurlijk

weet jij welk percentage die neven-ritten (ritten buiten op-en-af naar je werk rijden) moeten bedragen om de 75 % regel te krijgen ?

en succes bij het invullen ! stuur géén originele facturen, etc mee, maar dat wist je vast

Comment

ik vind het razend interessant !

omdat je je wagen als firmawagen (om het zo uit te drukken) moet gebruiken mag jij je auto inbrengen, dat is logisch natuurlijk

weet jij welk percentage die neven-ritten (ritten buiten op-en-af naar je werk rijden) moeten bedragen om de 75 % regel te krijgen ?
              Kies je voor forfait (dus automatische berekening op basis van de schijven), dan kan je bovenstaande regel niet toepassen.

Bewijs je effectief je kosten (en kies je dus niet voor forfait), dan kan je bovenstaande regel zonder problemen toepassen (mits je't kan verantwoorden natuurlijk bij een eventuele navraag).

Je mag niet vergeten dat het forfait op zich al een heel mooi bedrag is. Voor veel mensen is dit bedrag veel hoger dan wanneer ze zouden kiezen om hun kosten te bewijzen...
              BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• mersie astra
                mijn breintje draait op volle toeren

Comment

mersie astra
                  mijn breintje draait op volle toeren
                  You're welcome...

En nu zullen we best maar terug over LPG beginnen zekerst...
                  BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

En nu zullen we best maar terug over LPG beginnen zekerst...
                    ik tankte vanochtend (illegaal) aan .464

Comment

En hoeveel kilometers heb je dan kunnen doen met die 1009,21 liter LPG?

Periode: 5 maand
                      Aantal liters: 682,67 liter diesel
                      Aantal kilometers: 10.836 km
                      Kostprijs: 730 € (kan wat meer, kan wat minder zijn want ik werkte met gemiddelde brandstofprijzen en hier in de buurt staat de diesel vrij duur ).
                      Mja, ik denk dat ik dat vanaf nu ga beginnen bijhouden. Moet ik dan wel gaan opschrijven... ik schat dat ik grofweg een 7.500km heb gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                        ik schat dat ik grofweg een 7.500km heb gereden.
                        allez peeka, uwe seat kan toch geen 12 liter verbruiken ??

Comment

allez peeka, uwe seat kan toch geen 12 liter verbruiken ??
                          'k heb gewoon geschat zonder tellen hé, dan zal het wel meer zijn dus

Comment

• Maximumprijs LPG stijgt vanaf woensdag
                            (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf woensdag duurder en kost dan 0,5340 euro per liter.

De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (kva)
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

ik tankte vanochtend (illegaal) aan .464
                              Vertel mij meer
                              Is er ook een variant voor de diesel? Wa kost mij da?

Comment

Ik veronderstel dat je voor deze extra beroepsverplaatsingen dan geen onkostenvergoeding krijgt van je werkgever? En hoe bewijs je deze extra beroepsverplaatsingen in uw geval?

Sorry voor de off-topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s
                                  Ik veronderstel dat je voor deze extra beroepsverplaatsingen dan geen onkostenvergoeding krijgt van je werkgever? En hoe bewijs je deze extra beroepsverplaatsingen in uw geval?

Sorry voor de off-topic.
                                  Dit vraagt om een nieuw topic bij "Verkeer en wetgeving" denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                    Dit vraagt om een nieuw topic bij "Verkeer en wetgeving" denk ik.
                                    Inderdaad, Logic zegt het juist. Hou het in dit topic bij LPG & aanverwante zaken, in verkeer & wetgeving is plaats voorzien voor andere (zoals bovenstaande) onderwerpen

Maximumprijs LPG stijgt vanaf woensdag
                                    (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf woensdag duurder en kost dan 0,5340 euro per liter.
                                    De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.
                                    G*dverdomme rotzakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                      Vertel mij meer
                                      hehe, madamme lpg-station was nog niet aanwezig en de pomp was al open
                                      en dat is illegaal, er moet een pompbediende zijn

Comment

• Het valt toch wel heeeel erg op , de prijs van LPG kruipt traag maar zeker beetje bij beetje dichter aan tegen de benzineprijs.

Ons ordinaire loosersregeringske heeft weer eens ferm geld geroken door de sterk verhoogde consumptie van LPG!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                          Het valt toch wel heeeel erg op , de prijs van LPG kruipt traag maar zeker beetje bij beetje dichter aan tegen de benzineprijs.

Ons ordinaire loosersregeringske heeft weer eens ferm geld geroken door de sterk verhoogde consumptie van LPG!
                                          Idd, dat valt weer erg hard op. In de berichten omtrend de LPG-prijs staat de laatste maanden steeds "gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten".

Terwijl dat bij diesel en benzine afwisselende stijgende en dalende noteringen zijn. Hier klopt toch iets niet. Ik geloof dat het Caesar2 was die ooit twee persberichten heeft gepost die binnen dezelfde 24u vrijgegeven waren. De ene ging over de dieselprijs die omwille van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten gedaald was en de andere ging omtrend de LPG-rpijs de omwille van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten gestegen was.

Heeft er iemand de laatste maanden de brandstofprijzen, inclusief de hoeveelheid accijnzen bijgehouden? Het zou me niet verbazen dat de accijnzen op LPG veel harder gestegen zijn als voor gewone benzine.
                                          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Working...
                                          X