Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum
    NOg steeds heel veel mensen zijn niet LPG-gezind vanwege de vooroordelen die er nog altijd zijn zoals dat LPG dient om op te koken of dat je op LPG met een bomauto zou rijden.
    Het zijn zeer domme vooroordelen maar ze zijn er wel nog steeds waardoor LPG nooit echt zal doorbreken als 'de' brandstof bij uitstek.
    Ik vind dat mensen gewoon al eens gesensibiliseerd moeten worden voor het feit dat er veel meer vervuiling is door al die diesels + dat ze geïnformeerd moeten worden over wanneer dat ze het goedkoopst rijden.

    veel mensen zouden goedkoper af zijn met een benzine of met een LPG, maar tegenwoordig denkt iedereen dat diesel het goedkoopste is.
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Nog iets, die groenen & sossen zitten altijd te zagen over dat stom Kyoto-gezever.

      Als elke benzinewagen in België op LPG zou rijden dan zouden we zonder problemen de Kyoto-norm halen.
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
        Nog iets, die groenen & sossen zitten altijd te zagen over dat stom Kyoto-gezever.

        Als elke benzinewagen in België op LPG zou rijden dan zouden we zonder problemen de Kyoto-norm halen.
        Daar knelt het schoentje nu net, de regering verdient aan de huidge prijzen (en die extra taks) niet genoeg aan LPG om haar begroting mee in evenwicht te kunnen houden...en dat is de énige échte reden waarom de overheid geen moeite doet om mensen op de meest milieuvriendelijke brandstof die momenteel beschikbaar is, te doen rijden.

        Het is in dit topic al gezegd, de pomp is voor de regering de pasmunt bij uitstek om gaten in de begroting te dichten. Dat weten we onderhand allemaal.

        Trouwens, nog een speculatie van mij:

        Het cliquet-systeem (ingevoerd in 2002 geloof ik) is sinds 01/01/2006 verleden tijd. Dus bij een prijsdaling zal geen "afroming" meer plaatsvinden tvv de accijnzen. Wél blijft het omgekeerde cliquetsysteem bestaan en dat is dat de accijnzen verminderen wanneer de prijs een bep. drempel overschrijdt. Nu verliest de overheid aan dat systeem een grote bron van inkomsten op jaarbasis...en we gaan nu niet naïef doen door te geloven dat ze ons effectief iets "gratis" gaan geven wat hen pijn doet in de portefeuille (over lijken voor een begroting in evenwicht, al is het kunstmatig!). Dus wat denk ik....men is onder het mom van "stijgende noteringen..." beetje bij beetje aan het toevoegen op de lpg prijs om zo deels dat verlies van het cliquet-systeem te compenseren. Op die prijs hebben ze nog ruimte én de groep verbruikers is niet zó groot dat het zou kunnen leiden tot massaprotesten...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
          Daar knelt het schoentje nu net, de regering verdient aan de huidge prijzen (en die extra taks) niet genoeg aan LPG om haar begroting mee in evenwicht te kunnen houden...en dat is de énige échte reden waarom de overheid geen moeite doet om mensen op de meest milieuvriendelijke brandstof die momenteel beschikbaar is, te doen rijden.

          Het is in dit topic al gezegd, de pomp is voor de regering de pasmunt bij uitstek om gaten in de begroting te dichten. Dat weten we onderhand allemaal.

          Trouwens, nog een speculatie van mij:

          Het cliquet-systeem (ingevoerd in 2002 geloof ik) is sinds 01/01/2006 verleden tijd. Dus bij een prijsdaling zal geen "afroming" meer plaatsvinden tvv de accijnzen. Wél blijft het omgekeerde cliquetsysteem bestaan en dat is dat de accijnzen verminderen wanneer de prijs een bep. drempel overschrijdt. Nu verliest de overheid aan dat systeem een grote bron van inkomsten op jaarbasis...en we gaan nu niet naïef doen door te geloven dat ze ons effectief iets "gratis" gaan geven wat hen pijn doet in de portefeuille (over lijken voor een begroting in evenwicht, al is het kunstmatig!). Dus wat denk ik....men is onder het mom van "stijgende noteringen..." beetje bij beetje aan het toevoegen op de lpg prijs om zo deels dat verlies van het cliquet-systeem te compenseren. Op die prijs hebben ze nog ruimte én de groep verbruikers is niet zó groot dat het zou kunnen leiden tot massaprotesten...
          Ja, dat zijn onze mannen in Brussel hé. Elke keer weer probeer ik 'verstandig' te stemmen. En wat krijgen we ... zelfde kost als daarvoor.
          Natuur, kyoto of wat dan ook is maar schone schijn. Als het nu geld opbracht dan reden we allemaal met de properste wagens.

          greetz

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door croma
            Als het nu geld opbracht dan reden we allemaal met de properste wagens.
            het zal toyota heus veel geld opbrengen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              het zal toyota heus veel geld opbrengen
              Het gaat over de overheid, het milieu-thema kost haar enkel geld.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                Het gaat over de overheid, het milieu-thema kost haar enkel geld.
                Ik weet het niet hoor, ze krijgen wel enorm veel geld binnen via benzine maar...

                Hoeveel zal er geïnvesteerd worden om de daling van CO2-gas te verminderen?
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                  Bon, ik heb mijn "tankjaar" afgesloten. Sinds ik op 16 sept 2005 mijn eerste LPG tankbeurt heb gedaan, tot mijn laatste op 30/12 heb ik een totaal opgemaakt:

                  Liters lpg: 1009,21l
                  Totaal kost lpg: €473,23
                  Heb ook mijn LPG tankjaar afgesloten:

                  sinds 22/04 heb ik 2724 liter LPG getankt voor 1201 euro, en 298 liter nafte voor 334 euro. Daarmee heb ik 22341 km gedaan. Drie maand niet met deze auto gereden omdat hij gestolen was
                  Dus gemiddeld (naft en LPG 13.5 liter/100 km). Heb wel redelijk veel nafte getankt omdat ik een paar keer naar Oostenrijk ben gereden, en daar hebben ze geen LPG...

                  intussen is 46% van mijn investering reeds "terugbetaald"...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    het zal toyota heus veel geld opbrengen
                    Correctie, Fiat op aardgas is de properste wagen die momenteel in sommige lande te koop is.

                    Comment


                    • het was niet echt m'n bedoeling de properste wagen op te noemen, alleen dat met propere wagens wel geld valt te verdienen, en toy is als één der eerste op die kar gesprongen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                        Ik vind dat mensen gewoon al eens gesensibiliseerd moeten worden voor het feit dat er veel meer vervuiling is door al die diesels + dat ze geïnformeerd moeten worden over wanneer dat ze het goedkoopst rijden.

                        veel mensen zouden goedkoper af zijn met een benzine of met een LPG, maar tegenwoordig denkt iedereen dat diesel het goedkoopste is.
                        Niet meer vervuiling door al de diesels he.
                        Die met roetfilter daar hadden ze ook allang de dieseltaks moeten voor afschaffen, hier in België is het momenteel zefs zo dat terug meer fabrikanten wagens aanbieden zonder roetfilter (omdat de produktie van filters en sensoren niet kan volgen) terwijl in sommige landen de regering daar premies geeft aan wagens met roetfilter.

                        De fabrikanten van LPG instalaties zijn echter veel te klein om op te boksen tegen de overheid om (financiele) waardering af te dwingen tegenover de LPG rijders, terwijl deze mensen dit al lang moesten gehad hebben (net als de mensen die uit vrije wil een diesel met roetfilter hebben gekocht)

                        Comment


                        • Wat zijn nu eigenlijk de kosten voor een LPG/LPI installatie?
                          Klopt het dat je per cilinder betaald?

                          Hoeveel zou dat kosten om een 6-cilinder op LPG te leggen?
                          Moet die motor daarvoor gereviseerd worden of kan dat ook als er 100-200k km opstaan...

                          Comment


                          • normaal 2500 btwi voor een 6-cyl
                            mijn zescylinders hadden indertijd méér km's gelopen toen ik ze op gas zette, als de motor nog oke is maakt het niet uit

                            behalve bij m'n volvo met prv motor, gingen de kleppen kapot, maar ik weet niet of het aan het gas lag want hij was 20 jaar oud

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              normaal 2500 btwi voor een 6-cyl
                              mijn zescylinders hadden indertijd méér km's gelopen toen ik ze op gas zette, als de motor nog oke is maakt het niet uit

                              behalve bij m'n volvo met prv motor, gingen de kleppen kapot, maar ik weet niet of het aan het gas lag want hij was 20 jaar oud
                              2500btwi

                              Das ne smak geld! dat is een jaar rijden zonder lpg (10.000km)!
                              Toch maar eentje zoeken die al op lpg ligt dan...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                2500btwi

                                Das ne smak geld! dat is een jaar rijden zonder lpg (10.000km)!
                                Toch maar eentje zoeken die al op lpg ligt dan...
                                weet wel dat dat je die kost kunt spreiden over meerdere wagens, je kan de installatie overbouwen

                                Comment


                                • Hetgeen waar ik zo voor gevreesd heb is vandaag uitgekomen...

                                  Ik ging vanmorgen m'n bak volgooien en de prijs stond op (JET) 0,502/liter

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Nog iets, die groenen & sossen zitten altijd te zagen over dat stom Kyoto-gezever.

                                    Als elke benzinewagen in België op LPG zou rijden dan zouden we zonder problemen de Kyoto-norm halen.
                                    Of moesten ze nu eens E85 verkopen!

                                    Dàt zou pas goed zijn. (in Zweden al over de 300 tankstations)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door simon
                                      Of moesten ze nu eens E85 verkopen!

                                      Dàt zou pas goed zijn. (in Zweden al over de 300 tankstations)
                                      Krijg je dat wel verkocht aan de belgisch consument? E85 heeft een meerverbruik van 40 %.
                                      A Twist of the Wrist

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        Krijg je dat wel verkocht aan de belgisch consument? E85 heeft een meerverbruik van 40 %.
                                        Amai, da's behoorlijk...daarom begrijp ik écht niet dat de overheid niet wat meer moeite doet voor LPG, het ís beschikbaar en het meerverbruik blijft beperkt. En dan zijn we in één trek verlost van die vervuilende diesels.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                          Amai, da's behoorlijk...daarom begrijp ik écht niet dat de overheid niet wat meer moeite doet voor LPG, het ís beschikbaar en het meerverbruik blijft beperkt. En dan zijn we in één trek verlost van die vervuilende diesels.
                                          wanbeleid!

                                          Omdat die van de overheid allemaal kl00tzakken zijn die ze tegen de muur mogen zetten.

                                          A Twist of the Wrist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X