Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Vraagje ivm LPG-installaties: klopt het dat je in België geen vuldop in je normale tankklep mag hebben? (dus direct naast die van je benzine)
    Volgens mij wel hoor. Trouwens heel proper weggewerkt dan en je hoeft je niet te bukken om te tanken.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

    Comment


    • hoe wordt de hoeveelheid ingespoten lpg bepaald? hoe is de lpg installatie met de regeling van de normale injectoren gekoppeld?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
        hoe wordt de hoeveelheid ingespoten lpg bepaald? hoe is de lpg installatie met de regeling van de normale injectoren gekoppeld?
        De regel-unit van de installatie is aan de ECU gekoppeld dus kan gebruikmaken van de gewone sensoren.
        Er zijn ook extra sensoren (bv. temperatuur verdamper) op de unit aangesloten.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

        Comment


        • Mss een domme vraag maar is het gemiddeld verbruik dan nog correct wat de boordcomputer toont in de wagen?

          Comment


          • 10 à 15% bijtellen
            Last edited by Hans; 25/11/2008, 01:09.
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
              Mss een domme vraag maar is het gemiddeld verbruik dan nog correct wat de boordcomputer toont in de wagen?
              In hoeverre is dit van de fabriek uit al correct
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Ik ben vorige week naar een LPG-garage geweest om na te gaan of mijn overschakeltemperatuur niet te hoog lag omdat ik vond dat dit toch pas laat gebeurde

                De sensor meet de temperatuur in de verdamper zelf en die schakelde over op 20°C. Van deze temperatuur kan niet veel af dus er was niet echt iets aan te doen. Ze hebben hem wel op 18° gezet nu.

                Nu hebben we ook een Volvo V40 en die schakelt opmerkelijk vroeger over. De motor is aanzienelijk lichter waardoor hij meer toeren maakt en sneller opwarmt maar een andere belangrijke oorzaak ligt er volgens mij in dat de verdamper daarbij net achter het kleppendeksel bovenop de motor gemonteerd is. Bij mijn Mercedes zit de verdamper net achter de radiator waar hij minder snel zal opwarmen door warmte die van het motorblok zelf afkomt en misschien ook iets meer gekoeld wordt door de rijwind.

                Maar ik ga de verdamper toch niet gaan verplaatsen, er zal wel over nagedacht zijn bij de inbouw veronderstel ik.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • ratelend geluid als tank vol is

                  Hey,

                  Heb pas lpg installatie in mijne auto laten leggen maar nu had ik bij de eerste keer tanken een ratelend geluid toen de tank vol was.

                  Hij liep op het einde nog maar traag vol en toen begon de pomp dus te ratelen, nu heb ik ergens gelezen dat het dan kan zijn dat de 80% vulling niet goed werkt, kan dit kloppen?


                  Nu het was de eerste keer dus dat ik tankte, mssn dat het daar iets mee te maken had, en dat het de volgende keren niet meer zal voorvallen?

                  Comment


                  • Op nieuwe systemen zitten altijd vulbegrenzers die er voor zorgen dat je de tank voor niet meer dan 80% kan vullen ook als moest je dit willen...
                    Dat het gas als de tank bijna vol is trager begint te lopen is normaal.
                    Ik zou me in alle geval niet te veel zorgen maken, volgen mij had je gewoon te maken met een oude pomp .
                    Last edited by ; 27/11/2008, 19:26.

                    Comment


                    • Hoogstens rammelt de vlotter wat in de tank ofzo...
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Biestig Bekijk Berichten
                        Hey,

                        Heb pas lpg installatie in mijne auto laten leggen maar nu had ik bij de eerste keer tanken een ratelend geluid toen de tank vol was.

                        Hij liep op het einde nog maar traag vol en toen begon de pomp dus te ratelen, nu heb ik ergens gelezen dat het dan kan zijn dat de 80% vulling niet goed werkt, kan dit kloppen?


                        Nu het was de eerste keer dus dat ik tankte, mssn dat het daar iets mee te maken had, en dat het de volgende keren niet meer zal voorvallen?
                        Kan je wat meer info geven over ja tank enzo? Waar heb je het laten installeren? fotos?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Biestig Bekijk Berichten
                          Hey,

                          Heb pas lpg installatie in mijne auto laten leggen maar nu had ik bij de eerste keer tanken een ratelend geluid toen de tank vol was.

                          Hij liep op het einde nog maar traag vol en toen begon de pomp dus te ratelen, nu heb ik ergens gelezen dat het dan kan zijn dat de 80% vulling niet goed werkt, kan dit kloppen?


                          Nu het was de eerste keer dus dat ik tankte, mssn dat het daar iets mee te maken had, en dat het de volgende keren niet meer zal voorvallen?

                          hehehe

                          jouw wagen komt me bekend voor !

                          wel het zit zo, in je wagen zit een multivalve tank ingebouwd, wat eigenlijk betekend "een compacte tank" omdat je links en recht met uitlaten zit, was het onmogelijk een viergats tank te plaatsen. bij een multivalve zoals het woord zelf zegt, zitten vulling, afvoer 80% en veerveiligheid op 1 valve. bij een viergats tank is dit allemaal afzonderlijk.

                          Nu is het zo, vanwege zijn compacte vorm en constructie dat een multivalve tov een viergatstank ietwat trager zal vullen. het grote voordeel dan weer van deze tank is dat dit heel net is af te werken zoals bij u het geval is.

                          het feit dat de pomp lawaai maakt wil zeggen dat de tank vol is volgens mij, want wanneer de 80% klep bediend is, is de toevoer afgesloten en kan die pomp wel eens janken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Biestig Bekijk Berichten
                            Hey,
                            ...
                            Hij liep op het einde nog maar traag vol en toen begon de pomp dus te ratelen, nu heb ik ergens gelezen dat het dan kan zijn dat de 80% vulling niet goed werkt, kan dit kloppen?
                            ...

                            Je hebt waarschijnlijk niet gemerkt dat de pomp bij 80% afslaat ( hoor je een doffe 'klonk'), als je dan op de knop van de pomp blijft drukken kan deze inderdaad rare geluiden beginnen produceren... dus in het vervolg opletten en niet doordrukken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                              ivm je site... ik vind dat die prijzen eigenlijk wel niet echt kloppen. bij de Shell in Sint-Niklaas waar ik altijd ga tanken staat het op 41,1 cent voor 't moment, op je site staat 56,9 cent
                              'tja, dat hangt volledig van de bezoekers af, ik kan moeilijk gans het land afhossen, alhoewel op LPG zou 't nog te doen zijn.

                              Recente prijzen zijn groen gekleurd en nemen vervolgens af in kleur, de oudste prijzen zijn dan lichtgrijs. Stations vergelijk je best onderling aan de hand van het kortingspercentage dan er naast staat. Dit % vindt je ook terug in het GPS-bestand zodat je ook onderweg snel de goedkoopte stations kan vinden.

                              Comment


                              • Iemand een idee of een Lexus IS300 geschikt is om op gas te leggen?
                                Motor is een Toyota 3 liter VVT-i 6 cyl. 24v

                                Meer algemeen, zijn er eigenlijk (recente) wagens die om 1 of andere reden totaal niet geschikt zijn om op gas te leggen?

                                Comment


                                • Volgens velen op het forum is Toyota onverwoestbaar dus ik zie geen problemen om zo'n ding op LPg te leggen
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Wel, ik ken iemand die veel problemen heeft gehad met de lpg installatie op zijn IS200 (ook een 6 cyl van Toyo maar een 2l).
                                    Is eigenlijk nooit goed gekomen en heeft de wagen dan maar verkocht.
                                    Kan aan de installatie liggen (was in 2002 ofzo) of de installateur of misschien iets dat specifiek die motor ongeschikt maakt?
                                    Ik weet niks af van lpg, daarom dat ik hier mijn licht kom opsteken

                                    Comment


                                    • Volgens mij kan elke motor perfect werken op LPG. Het is de installateur die het juiste materiaal moet kiezen en het juist gebruiken.

                                      Ovder de levensduur ga ik me niet uitspreken. Sommige motoren draaien 500.000km probleemloos op LPG, andere hebben na 100.000km een koprevisie nodig. Helaas is het tegenwoordig meer hetr tweede geval.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Volgens velen op het forum is Toyota onverwoestbaar dus ik zie geen problemen om zo'n ding op LPg te leggen
                                        Dan moeten ze wel fel verbeterd zijn tegenover vroeger. Mijn schoonbroer had indertijd een van de eerste Toyota Corona's nog, een 1.6l was dat en die heeft alle jaren zijn kleppen mogen vervangen want ieder jaar had hij van de rol, ingebrande kleppen. En het is niet dat ze niet goed afgesteld waren want hij werkte toen bij de invoerder van MAN camions, die nieuwe werden iedere keer gerodeerd met pasta en dan zo'n ventouse op om er mee te draaien enz...

                                        Comment


                                        • en dan nog will is't spotgoekoop rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X