Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Tank vandaag aan een andere pomp dan gebruikelijk en mijn gemiddeld verbruik ligt plots bijna 2 liter lager dan anders...
    eigelijk kan dit niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      eigelijk kan dit niet
      Ik heb destijds toen ik nog diesel tankte toch ook nog gemerkt dat er een aanzienlijk verschil kon zijn tussen km/l afhankelijk van het tankstation waar ik tankte...

Comment

eigelijk kan dit niet
        Khad het niet zo goed uitgedrukt maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat er minder in de tank kon dan verwacht. Ofwel gaat er bij de gebruikelijke pomp "te veel" in.
        Er zal wel net even veel in gaan maar de tellers van de pompen...
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          Net wat vreemds aan de hand gehad... Ik ga gas tanken bij Texaco in Hasselt. Terwijl ik aan het tanken ben zie ik wat druppeltjes van het pistool afvallen, nuja ik dacht geen nood, gewoon wat verdamping met deze temperaturen. Maar toen ik het pistool wou afkoppelen lag er toch al een klein plasje. Ik draai het pistool los en daarbij spuit er gas grotendeels in vloeibare vorm uit . De vloeistof kwam uit kleine gaatjes uit het pistool. Door de lage temperatuur kon ik het pistool niet loskrijgen. Ik ben maar snel in de shop gelopen en gevraagd om een handschoen om het los te krijgen en zelfs met die handschoen ging het maar net. Echt enorm koud... Ik vroeg nog aan de dame van de shop of zoiets al eerder was gebeurd, maar blijkbaar niet. Ik vraag me af wat er mis zou zijn. Was het pistool misschien stuk en sluitte dit niet goed aan? Of had ik het er niet goed genoeg opgedraaid?

Ik was er niet echt gerust in om 'm terug te starten eigenlijk...
          Lek pistool veronderstel ik. Wel vreemd dat het vloeibaar blijft. Maar jij betaalt voor het gelekte dus het is zeker nadelig.

Onlangs iemand LPG zien tanken met een sigaret in de mond. Daar was ik niet gerust in. Normaalgezien zou ik onmiddelijk een opmerking maken als ik zoiets zie maar het individu zag me er net iets te gevaarlijk uit, ben dan maar iets achteruit gegaan voor het geval de boel zou ontploffen. Op het moment dat hij het pistool loskoppelde verplaatste hij gelukkig de sigaret van zijn mond naar zijn linkerhand. Oef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
            Tank vandaag aan een andere pomp dan gebruikelijk en mijn gemiddeld verbruik ligt plots bijna 2 liter lager dan anders...

Dit is perfect mogelijk !! dit is het verschil net tussen zomer en winter lpg !!

De verhouding butaan/propaan is namelijk anders in de zomer en in de winter om in beide seizoenen een min of meer gelijke tankdruk te behouden. nu is de energiewaarde van lpg hoger, dus is het logisch dat we minder moeten injecteren om eenzelfde energie vrij te krijgen tov in de zomer.... vandaar een lager verbruik ;-)

Greetz mecanieker

Comment

• ik heb dat nog nooit van mijn leven gemerkt, mekanieker

Comment

ik heb dat nog nooit van mijn leven gemerkt, mekanieker
                en nu diesel je

Comment

• ik twijfels steeds ertussen
                  gas of diesel, diesel is betrouwbaar, en ik veronderstel dat ik een gechipte diesel net zo obnetrouwbaar zou vinden als een gasser

Comment

ik twijfels steeds ertussen
                    gas of diesel, diesel is betrouwbaar, en ik veronderstel dat ik een gechipte diesel net zo obnetrouwbaar zou vinden als een gasser
                    Gedane zaken nemen geen keer.
                    Maar ik volg je in het betrouwbaar zijn.

Comment

ik twijfels steeds ertussen

Een diesel kan je ook sterk in de steek laten hoor... heb nog staan praten met een vriend/collega die vertelde me toch dat de dieselinjectoren stelselmatig kapot gaan. hij vertelde me dat 67000 veel was, ik schrok me een bult !! ik zou denk dat zo'n kilometer stand pas ingereden was... als je dan hoort dat zoiets al makkelijk 1000 euro of meer kan kosten amai, geef mij maar een benzinetje waar ik eventueel op deze kilometer stand wat bougiekes aan vervang, kost me lang zoveel niet !!

Natuurlijk elk zijn mening en die is onbetwistbaar !!!!
                      het belangrijkste vind ik dat iedereen zich goed voelt in zijn wagen, de branstokeuze is en blijf een persoonlijk keuze....

Comment

ik heb dat nog nooit van mijn leven gemerkt, mekanieker

Dan had je beslst een wagen die opzich niet veel verbruikte...

Comment

• 16 tot 18 liter is een heel verschil

Comment

• Een Honda HR-V (1.6 liter 105pk) op gas, is dat aan te raden of niet?
                            bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                              Een Honda HR-V (1.6 liter 105pk) op gas, is dat aan te raden of niet?
                              bedankt
                              Honda staat ervoor bekent goed met lpg samen te gaan, ik zie dus niet niet in waarom op dit model niet...

Comment

• Zijn er eigenlijk nog mensen die last hebben met het rijden op LPG bij deze temperaturen?

Gisteren leek het alsof de tank leeg was wanneer ik wat harder optrok. Bij gewoon rijden geen probleem...
                                Daarstraks begon mijn schakelaar te piepen om te zeggen dat de gas op was terwijl de tank zo goed als vol is en de auto normaal rijdt. Ook bij harder optrekken.

Kan het zijn dat het gas in de tank gewoon niet meer verdampt nu? Eigenlijk de eerste keer dat ik er last van heb....
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hier geen problemen gelukkig
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Zijn er eigenlijk nog mensen die last hebben met het rijden op LPG bij deze temperaturen?

Gisteren leek het alsof de tank leeg was wanneer ik wat harder optrok. Bij gewoon rijden geen probleem...
                                    Daarstraks begon mijn schakelaar te piepen om te zeggen dat de gas op was terwijl de tank zo goed als vol is en de auto normaal rijdt. Ook bij harder optrekken.

Kan het zijn dat het gas in de tank gewoon niet meer verdampt nu? Eigenlijk de eerste keer dat ik er last van heb....
                                    Tot nu toe nog niet echt problemen gehad, buiten dat het toerental wat 'springt' bij stationair draaien de eerste kilometers op gas. Eens het blok goed warm staat niets meer. Maar da's maar een kwestie van nog is laten af te regelen...
                                    Last edited by ; 31/12/2008, 23:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
                                      Tot nu toe nog niet echt problemen gehad, buiten dat het toerental wat 'springt' bij stationeer draaien de eerste kilometers op gas. Eens het blok goed warm staat niets meer. Maar da's maar een kwestie van nog is laten af te regelen...
                                      Ja daar heb ik ook wel wat last van nu.
                                      Enkel vervelend als je toevallig stilstaat als hij overschakelt.

Comment

• bij (lang + 15 min) file-rijden had ik ook steeds probs, nog mensen die regelmatig files doen en daar last van hebben of hadden

en de lpg mannen hier een verklaring voor ?

opgelost met files op benzine te doen maar toch lastig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
                                          Honda staat ervoor bekent goed met lpg samen te gaan, ik zie dus niet niet in waarom op dit model niet...
                                          een kollega van me deed 250000 met zijn crv automaat 1 generatie op gas
                                          een andere veel meer met een accord automaat

het zit tss de oren
                                          vroeger werd er van bmw ook gezegd dat ze niet gaskapabel waren

dat lag alleen aan de eigenaars

lpg gaat met nix samen, perfect !

er is zelfs geeneen merk meer dat het aanbiedt

Comment

Working...
                                          X