Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chrysler bij nnc op zijn 5.7 v8's wél, bobo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Zijn er eigenlijk nog mensen die last hebben met het rijden op LPG bij deze temperaturen?

Gisteren leek het alsof de tank leeg was wanneer ik wat harder optrok. Bij gewoon rijden geen probleem...
      Daarstraks begon mijn schakelaar te piepen om te zeggen dat de gas op was terwijl de tank zo goed als vol is en de auto normaal rijdt. Ook bij harder optrekken.

Kan het zijn dat het gas in de tank gewoon niet meer verdampt nu? Eigenlijk de eerste keer dat ik er last van heb....
      Kijk eens of je koelwater op temperatuur raakt... onze Zafira op LPG had een zelfde probleem omdat de thermostaat stuk is, hij staat altijd open waardoor we met moeite aan 80/90° raken. Voorlopig opgelost door de radiator half af te schermen met een stuk karton.

Comment

• De thermostaat een jaar geleden vervangen en er zit genoeg koelwater in het systeem...
        Ik vind het raar dat hij aangeeft dat ie leeg (en terwijl nog bijna vol is) maar gewoon goed rijdt op gas, ook bij vollast.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          De thermostaat een jaar geleden vervangen en er zit genoeg koelwater in het systeem...
          Ik vind het raar dat hij aangeeft dat ie leeg (en terwijl nog bijna vol is) maar gewoon goed rijdt op gas, ook bij vollast.
          schakeld hij terug of is het enkel de niveau aanduiding die leeg aangeeft?

hoja, welke auto heb je en waar is de tank ergens in de wagen?

Comment

• kheb niet echt problemen denk ik... behalve dat hij soms piept/terugschakelt op benzine als ik herhaaldelijk in de hoge toeren zit (+5000rpm). maar dat was voor de winter ook al, gewoon eens laten afstellen vermoed ik.
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
              schakeld hij terug of is het enkel de niveau aanduiding die leeg aangeeft?

hoja, welke auto heb je en waar is de tank ergens in de wagen?
              Weet ik eigenlijk niet of hij overschakeld. Normaal als hij leeg is merk ik dat bij het optrekken dat hij inhoudt, dan ga ik tanken. Als hij echt echt leeg is dan piept de schakelaar en dan denk ik dat ie zelf overschakeld naar benzine.

De tank ligt in de koffer achter de achterbank. Het is een cilndertank van 100l. Het gaat om een Saab 9000, de installatie is van Bigas.

EDIT: hij schakelt duidelijk terug op benzine. Net alsof hij geen gas krijgt.
              Last edited by Jochen; 02/01/2009, 13:52.
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mijn probleem is opgelost, het was de MAP-sensor die de geest had gegeven
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Dus geen sensor van het LPG-systeem?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• kopsmering

Heeft er iemand een idee hoeveel "lube-oil" er moet worden gedoseerd? Mijn vriendin heeft een Fiesta 1250 16 V, die intussen rond de 10.000 km op LPG ligt, er is echter nog maar een 100 ml "lube-oil" verbruikt. Is dit voldoende?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Dus geen sensor van het LPG-systeem?
                      Jawel, het was de MAP-sensor van de LPG. Blijkbaar heeft die een aparte.
                      Mijn auto heeft dus 2 MAP-sensoren
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
                        Heeft er iemand een idee hoeveel "lube-oil" er moet worden gedoseerd? Mijn vriendin heeft een Fiesta 1250 16 V, die intussen rond de 10.000 km op LPG ligt, er is echter nog maar een 100 ml "lube-oil" verbruikt. Is dit voldoende?
                        Als ik het goed heb doe je met 1l Flashlube 10.000Km... of 100ml per 1000Km.

Flashlube is moeilijk af te stellen en moet regelmatig gekontroleerd worden, zeker om de 1000Km.

Comment

• alles aan gas behoeft dat...op een auto

Comment

• Ze mogen wel eens iets doen aan die prehistorische manier van tanken bij LPG..
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Wat is het probleem daarmee?

Ik stoor me enkel aan het feit dat je alleen maar kan tanken wanneer de shop open is. Al zijn er hier en daar toch uitzonderingen op, heb ik al gemerkt.
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• De hele tijd die knop ingedrukt houden zonder te mogen loslaten.. En meestal duurt het een hele tijd eer die pomp begint te werken nadat je op de knop bent beginnen duwen.

Maar voor de rest ben ik al heel tevreden van de installatie! Ik voel niks van verschil, alleen in de portemonnee
                                BMW E61 525d LCI '09
                                Suzuki Bandit 1250NA /07
                                Fiesta Red Edition '16

Comment

• Tja, dat is wel wat vervelend ja. Maar dat zijn allemaal veiligheidsmaatregelen volgens mij. Bij mij duurt het een paar seconden eer het tellertje begint te lopen, nadat ik op de knop druk. Maar als je nadien naar de prijs kijkt ben je dat al weer snel vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                    De hele tijd die knop ingedrukt houden zonder te mogen loslaten.. En meestal duurt het een hele tijd eer die pomp begint te werken nadat je op de knop bent beginnen duwen.

Maar voor de rest ben ik al heel tevreden van de installatie! Ik voel niks van verschil, alleen in de portemonnee
                                    rekker meepakken en rond de pomp spannen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                      Wat is het probleem daarmee?

Ik stoor me enkel aan het feit dat je alleen maar kan tanken wanneer de shop open is. Al zijn er hier en daar toch uitzonderingen op, heb ik al gemerkt.
                                      Oohja waar dan? Want ik moet vaak 's nachts tanken en voorlopig doe ik dat altijd op de autostrade.

Die knop inhouden is geen grote ramp , maar als ik nog luier kan worden zeer zeker !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        rekker meepakken en rond de pomp spannen
                                        Bij die bij ons in het straat zit dat daar standaard rond heb ik gezien
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          Oohja waar dan? Want ik moet vaak 's nachts tanken en voorlopig doe ik dat altijd op de autostrade.

Die knop inhouden is geen grote ramp , maar als ik nog luier kan worden zeer zeker !!
                                          Aan de Oeral in Hasselt, er is daar geen shop en toch kan je er elke dag tanken tussen 7 en 19u.

En ik ben nog al op plaatsen hier in de buurt geweest waar er dan wel een shop was, maar deze gesloten was en je er toch kon tanken.

Comment

Working...
                                          X