Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    De hele tijd die knop ingedrukt houden zonder te mogen loslaten.. En meestal duurt het een hele tijd eer die pomp begint te werken nadat je op de knop bent beginnen duwen.

Maar voor de rest ben ik al heel tevreden van de installatie! Ik voel niks van verschil, alleen in de portemonnee
    liever een tijdje op die knop duwen dan heel de tijd op dat handvat van een benzinepomp knijpen. want da clipje dat er in zit dat je niet moet knijpen werkt blijkbaar hier nergens
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Bij die bij ons in het straat zit dat daar standaard rond heb ik gezien
      Hier ook, daarom dat ik daaraan denk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Hier ook, daarom dat ik daaraan denk
        Hier ook

Alleen ga ik er nooit tanken want die is meer dan 0.100€ duurder dan mijn "pomp"
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
          liever een tijdje op die knop duwen dan heel de tijd op dat handvat van een benzinepomp knijpen. want da clipje dat er in zit dat je niet moet knijpen werkt blijkbaar hier nergens
          inderdeed, zie weinig verschil

Comment

• Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!

Comment

• zageman, ben je nog blijer dat de echte teller zo laag staat

en anders gebruik je je fantasie
              met een tandestoker blokkeer je een bol, maar das verboden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
                Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!
                gelukkig kan er maar 43 liter in mijn tank
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
                  Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!
                  I know the feeling... vooral als het dan ook nog 'es vriest dat kraakt zoals vorige week...

Comment

• Hoeveel benzine verbruiken de LPG rijders hier?

Ik heb nu 1100km gedaan met mijn nieuwe LPG-installatie, maar er is al ongeveer 15liter benzine uit de tank verdwenen
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Ik heb op 20.000Km zo'n 134l benzine getankt... omgerekend is dat 0,67l/100km.

Geen paniek, wil je echt weten hoeveel er verbruikt is zit er niets anders op dan hem telkens vol te tanken... wat natuurlijk onzin is als je op gas rijdt.

Hou gewoon het benzinepeil in de gaten en zorg dat je gemiddeld een kwart van je tank vol hebt, sommige benzinepompen houden er niet zo van om droog te staan en begeven het anders vroegtijdig...
                      Last edited by ; 22/01/2009, 00:09.

Comment

• Op 52k km met een gemiddeld LPG verbruik van 12,43l, verbruik ik 0,86l benzine.
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Hoeveel benzine verbruiken de LPG rijders hier?

Ik heb nu 1100km gedaan met mijn nieuwe LPG-installatie, maar er is al ongeveer 15liter benzine uit de tank verdwenen
                          Dat zat ik mij nu ook reeds een tijdje af te vragen! Ik heb hiervoor vorige week beide tanks eens volledig opgevuld en ga binnen 2-3000 km dat nogmaals doen. Ik hou je op de hoogte. (Mss wel in rekening houden dat ik af en toe wel eens omschakel als het aan het licht even nodig is )

Comment

• het benzineverbruik is er vooral in de winter, van dra het warmer wordt is dat over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              het benzineverbruik is er vooral in de winter, van dra het warmer wordt is dat over
                              Ja, dan rijd hem iets langer op naft zeker?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ja, en net die kilometers dat die auto echt veel zuipt

Comment

Hoeveel benzine verbruiken de LPG rijders hier?

Ja ik zit ongeveer aan hetzelfde verbruik tot nu toe en heb mijn LPG-wagen ook in deze koude periode gekocht.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Vraagje voor de kenners: kunnen recente benzinemotoren (bvb. de TFSI motoren van VAG) probleemloos op LPG/LPI gegooid worden, of is dit enkel aan te raden voor wat oudere modellen, waarmee het zo nauw niet steekt?

Comment

• Kheb daarnet de benzinetank eens volgegooid, kzal eens zien hoeveel benzine hij zal verbruiken

Ok, de motor start wel steeds op benzine, maar 's morgens als hij volledig koud staat, schakelt hij al na 4km over op LPG. Zó veel is da toch niet?

Kan het ook zijn dat hij, alhoewel hij aanduidt dat hij op LPG rijdt, toch nog benzine verbruikt als je te veel gas geeft of te hoog in toeren gaat? Of als hij niet goed staat afgesteld?
                                      BMW E61 525d LCI '09
                                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                                      Fiesta Red Edition '16

Comment

Kan het ook zijn dat hij, alhoewel hij aanduidt dat hij op LPG rijdt, toch nog benzine verbruikt als je te veel gas geeft of te hoog in toeren gaat? Of als hij niet goed staat afgesteld?
                                        Das best mogelijk. Bij de mijne werd extra benzine ingespoten vanaf 3500 RPM maar na een fine-tuning na 2 maand is dat er terug uitgehaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                          Vraagje voor de kenners: kunnen recente benzinemotoren (bvb. de TFSI motoren van VAG) probleemloos op LPG/LPI gegooid worden, of is dit enkel aan te raden voor wat oudere modellen, waarmee het zo nauw niet steekt?
                                          Fout, voor LPG steekt het ALTIJD nauw, anders ga je snel in de problemen zitten... bv. onsteking kan gebrekkig zijn én werken op benzine, op gas ga je snel vierkant draaien.

Wat directe injectie motoren betreft ( de vraag wordt op praktisch elke pagina van dit topic gesteld) is er op dit ogenblik GEEN echte oplossing!

Je kan technisch haast elke motor op LPG laten lopen ( ook turbo's, diesels en directe injecties, boten, heftrucks). BRC biedt bv. een kit aan voor directe injecties maar deze werkt volgens hetzelfde principe als de 'ouwe' aangezogen kits die enkel nog geschikt zijn voor de ombouw van oldtimers...

Kijk voorlopig uit naar benzine-motor met klassieke injectie met een sequentiële gas-injectie of vloeibare injectie. Top of the bill!

Comment

Working...
                                          X