Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt voor je antwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Aan de Oeral in Hasselt, er is daar geen shop en toch kan je er elke dag tanken tussen 7 en 19u.

En ik ben nog al op plaatsen hier in de buurt geweest waar er dan wel een shop was, maar deze gesloten was en je er toch kon tanken.
      Als jullie meer van die stations kennen hoor ik het graag, voortaan ga ik ook de openingsuren van de LPG-pompen bijhouden. Hiervoor komt er ook een categorie 'Open op zondag' bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
        Als jullie meer van die stations kennen hoor ik het graag, voortaan ga ik ook de openingsuren van de LPG-pompen bijhouden. Hiervoor komt er ook een categorie 'Open op zondag' bij.
        Avia in Kermt (Hasselt) is nog zo eentje; 24/24 open
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• hallo,ik ben hier nieuw.ik rijd nu ongeveer 10 jaar rond met mijn wagen op lpg.nooit grote problemen gekend.ik heb de wagen gekocht met ongeveer 100000km op de teller.ondertussen heb ik er 450000km.de lpg installatie is van koltec.in 1999 geplaatst voor 96000fr maar eigenlijk 86000fr in werkelijkheid betaald.de wagen is een mazda 626 met een 2.5i v6 motor.nog nooit startproblemen gehad.starten doet hij even een fraktie van een seconde op benzine.maar nog geen halve sec later draait hij al op gas.mijn ingebouwde ringtank ligt waar vroeger het reservewiel lag en daar gaat 77l bruto in.ik verlies bijna geen kofferruimte.als hij helemaal leeg is kan ik rond de 74l tanken.de speciale 80% stop is bij mij verwijderd om grotere actieradius te hebben(ongeveer 500 km).vanzelfsprekend mijd ik grote temperatuursschommelingen als ik pas getankt heb.ik rijd zo al bijna 10 jaar rond.mijn verbruik op lpg ligt tussen de 13.5l en 15l.op benzine bedroeg dit 11l.dit is misschien meer als ik verwacht had maar gelukkig is lpg goedkoop.ik heb een spuitbus in de koffer liggen voor moest ik pech hebben met een platte band.bovendien heb ik mij een setje van tip top gekocht met 5 van die stoppen in met een priem erbij om in de band te duwen.1 keer heb ik dat nodig gehad toen ik een scheur had in mijn band van enkele cm ers.twee van zulke stoppen erin en de band liet niet meer af.volgend jaar ga ik een andere wagen zoeken.misschien een 6mps met 2.3l turbo van 260pk.deze motor met directe benzine injectie kan nu al op lpg geplaatst worden.men verbruikt wel steeds een beetje benzine(1l ongeveer) om de benzineinjectoren te koelen daar deze anders gaan verbranden .het verbruik op lpg zou ongeveer 10l bedragen.

Comment

• Pollet te Ninove (Ninoofse steenweg) 24/24u open.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
              hallo,ik ben hier nieuw.ik rijd nu ongeveer 10 jaar rond met mijn wagen op lpg.nooit grote problemen gekend.ik heb de wagen gekocht met ongeveer 100000km op de teller.ondertussen heb ik er 450000km....
              Ik denk dat je onderhand mag besluiten dat deze motor het prima doet op LPG...

Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
              volgend jaar ga ik een andere wagen zoeken.misschien een 6mps met 2.3l turbo van 260pk.deze motor met directe benzine injectie kan nu al op lpg geplaatst worden.men verbruikt wel steeds een beetje benzine(1l ongeveer) om de benzineinjectoren te koelen daar deze anders gaan verbranden .het verbruik op lpg zou ongeveer 10l bedragen.
              Wat voor installatie mag dat dan wel zijn, BRC misschien?

Semper & Kartfreak: bedankt voor de info!

Comment

• ja,ik denk dat dit een installatie van BRC is.zou ongeveer 3000e kosten.maar hoe je het ook draait of keert,van een auto met directe benzineinjectie maakt men een auto met indirecte gasinjectie.het is wachten op een echte doorbraak op lpg gebied voor benzinemotoren met directe injectie.de uiteindelijke oplossing voor dit probleem en de ideale oplossing zou zijn dat men een universele injector ontwikkelt die zowel op benzine als op lpg werkt en die dus de originele benzineinjector vervangt.hierdoor stuurt men dan vloeibare lpg zodat deze nauwkeurig te regelen en te doseren is.moest ik nog in het school zitten dan zou mijn eindwerk hierover gaan.misschien een idee voor vialle?moest ik tijd genoeg hebben zou ik mij daar zelf mee bezig houden maar helaas.

Comment

• Als je het type van die Mazda v6 motor en het bouwjaar soms bij de hand moest hebben... voor mijn lijstje motoren die het doen op LPG.

Comment

• bouwjaar was 1994.en het betrof een mazda626 2.5i V6 hatchback van ik denk een 165pk.

Comment

• Iemand bekend met de lpg-systemen van het merk KME?
                      Is een Poolse firma met veel verdelers in Duitsland (geen idee van België)
                      aanrader/afrader?
                      Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                        Iemand bekend met de lpg-systemen van het merk KME?
                        Is een Poolse firma met veel verdelers in Duitsland (geen idee van België)
                        aanrader/afrader?
                        Thx
                        Nooit van gehoord, zal wel goed zijn... in Polen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                          bouwjaar was 1994.en het betrof een mazda626 2.5i V6 hatchback van ik denk een 165pk.
                          Een 2.5 L KL V6 misschien?

Comment

• inderdaad,het betreft deze motor..liep 225 op gas en 230 op benzine.zeer soepele motor en nooit flash loop of iets anders gebruikt voor de kleppen.

Comment

• een kollega van me heeft zo'n xedos 9 met die motor op gas

ook nooit probs, wel wat afstellingsproblemen en dicht draaien om naar de keuring te gaan om met zijn co erdoor te geraken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                Hoeveel benzine verbruiken de LPG rijders hier?

Ik heb nu 1100km gedaan met mijn nieuwe LPG-installatie, maar er is al ongeveer 15liter benzine uit de tank verdwenen
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
                                Dat zat ik mij nu ook reeds een tijdje af te vragen! Ik heb hiervoor vorige week beide tanks eens volledig opgevuld en ga binnen 2-3000 km dat nogmaals doen. Ik hou je op de hoogte. (Mss wel in rekening houden dat ik af en toe wel eens omschakel als het aan het licht even nodig is )
                                Zoals beloofd.... Gemiddeld verbruik over een test van 5550Km:
                                LPG: 14.68L/100km
                                Benzine: 0.46L/100km

Comment

• In mijn nieuwe Mito 1.4 Turbo Benzina 155 PK steekt een BRC installatie:

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=36582

Ik kom op 11 à 12 liter LPG sportief rijden... Alleen drinkt de auto nog veel bezine tijdens het koude weer!
                                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                                    Alleen drinkt de auto nog veel bezine tijdens het koude weer!
                                    Misschien typisch BRC?
                                    Ik heb er nu ook één van dat merk en nooit een LPG-wagen gezien die zo lang op benzine blijft
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Misschien typisch BRC?
                                      Ik heb er nu ook één van dat merk en nooit een LPG-wagen gezien die zo lang op benzine blijft
                                      Meestal 1,3 km op benzine, dan op LPG verder
                                      sigpic

Comment

• Ik rij ook op LPG van het merk BRC blijft inderdaad lang op benzine draaien als het koud is, daarom heb ik een kabeltje laten zetten bij de dealer die doormiddel van een weerstand het koelwater van de motor opwarmt. Daardoor schakelt hij veel rapper over op gas en heb ik direct warme lucht.
                                        1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
                                        1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                                          Meestal 1,3 km op benzine, dan op LPG verder
                                          Me too.
                                          Bij mij schakelt hij bij een watertemperatuur van 18°C aan de sensor in de verdamper. Lager instellen was niet mogelijk.
                                          Al de andere installaties die mijn moeder gereden heeft schakelden/schakelen over na 300m, ook als het erg koud is. Als de ene het kan moet de andere het ook kunnen, ik snap het niet goed.
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X