Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cédric_2 Bekijk Berichten
    Ik rij ook op LPG van het merk BRC blijft inderdaad lang op benzine draaien als het koud is, daarom heb ik een kabeltje laten zetten bij de dealer die doormiddel van een weerstand het koelwater van de motor opwarmt. Daardoor schakelt hij veel rapper over op gas en heb ik direct warme lucht.
    Bij de dealer of bij de gasboer?
    Waar zit die weerstand dan precies?
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Hoe kan je dat zo precies zeggen van die 1,3 km? Het moment van overschakelen hangt toch af van de temperatuur van het koelwater, niet? Dus in de winter, als je wagen buiten staat en bevroren is, zal dit langer duren dan wanneer hij hartje zomer in de vlakke zon staat.

Bij mij (Prins VSI) zal het maximaal 1km zijn in de winter schat ik.
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Bij mij schakelt hij nu na 3à4 km over naar LPG
        BMW E61 525d LCI '09
        Suzuki Bandit 1250NA /07
        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Auto staat buiten... En met dit weer is dat ongeveer een 1.3 km dat hij erover doet...
          sigpic

Comment

• als ik dat zo lees... de mijne doet er even lang over als die van M3 is the best, of zelfs nog een km'tje langer! installatie is ook van BRC...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• in feite is dat nix om je druk over te maken, het kan enkel maar goed zijn voor jullie injectors

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                Bij de dealer of bij de gasboer?
                Waar zit die weerstand dan precies?
                Ik heb dat bij de dealer laten steken dat was vroeger een optie, het is een Zweed é. Ze halen gewoon een vriesplaatje uit het motorblok en steken er een weerstand in de plaats dat opwarmt.
                1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
                1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

Comment

• Ik ben onlangs pas te weten gekomen dat de porsche cayman achteraan ook wat koffer heeft...

Zou het niet mogelijk zijn om deze toch sportieve porsche op LPG te leggen?

Was mss toch maar beter eerst naar de cayman gaan kijken voor ik tekende voor de mito
                  sigpic

Comment

• Morgen woensdag 18 maart gaat er weer 2,2 cent af van de officiële LPG-prijs, die vanaf dan 0,415€/l zal bedragen. Zoals iedereen weet kan je flinke kortingen scoren door eens rond te kijken voor je gaat tanken...

Comment

• Komt dat niet dat de samenstelling van de lpg in de zomerperiode anders is? En dat hij daardoor goedkoper is in de zomer dan in de winter?

Allee dat heb ik me toch laten wijsmaken!

Een startend LPG-rijder

BTW: Is het "veilig" om sportief op LPG te rijden?
                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                        Komt dat niet dat de samenstelling van de lpg in de zomerperiode anders is? En dat hij daardoor goedkoper is in de zomer dan in de winter?

Allee dat heb ik me toch laten wijsmaken!

Een startend LPG-rijder

BTW: Is het "veilig" om sportief op LPG te rijden?
                        Klopt, de samenstelling is anders afhankelijk van de temperatuur. Verhouding van propaan en butaan.

Maar enkele maanden geleden stond 'ie ook op deze prijs.
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• kan het dat er zo'n groot verschil in prijs is tussen verschillende tankstations?

30 cent is echt niks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                            Was mss toch maar beter eerst naar de cayman gaan kijken voor ik tekende voor de mito

Maar een klein verschil hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                              http://www.voordeligtanken.be/result...&searchCp=2640

kan het dat er zo'n groot verschil in prijs is tussen verschillende tankstations?

30 cent is echt niks
                              Er is echt veel verschil tussen ja. In de Q8 hier vlakbij staat die 0.42x. Waar ik ga tanken 0.288
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Er is echt veel verschil tussen ja. In de Q8 hier vlakbij staat die 0.42x. Waar ik ga tanken 0.288
                                en verbruikte dan meer ofzo? of vanwaar komt da prijsverschil?

Comment

• Geen idee, ik tank daar nooit

Nee, het verbruik zal niet wijzigen denk ik. Sommige stations zijn nu eenmaal duur en hanteren de maximumprijs.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    0.288
                                    Damn

Ik tank nu 0.375 en ben al heel content, denk dat het misschien bij Gandagas in Gent nog wat goedkoper is min. 0.350 ofzo maar goedkoper vind je de LPG hier echt niet

Met het goede weer van de afgelopen weken schakelt mijn installatie zeker in de namiddag nagenoeg onmiddellijk over op gas. Het verschil is echt enorm. De op-benzine-rijden-periode vind ik altijd zo vervelend dus hoe minder lang die duurt hoe beter
                                    Merken jullie het ook?

Gas is echt geweldig trouwens!
                                    Last edited by Gere; 23/03/2009, 00:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Met het goede weer van de afgelopen weken schakelt mijn installatie zeker in de namiddag nagenoeg onmiddellijk over op gas. Het verschil is echt enorm. De op-benzine-rijden-periode vind ik altijd zo vervelend dus hoe minder lang die duurt hoe beter
                                      Merken jullie het ook?
                                      Gas is echt geweldig trouwens!
                                      wat merk je dan precies?

Comment

• Euh niets, gewoon dat hij nu veel sneller overschakelt eigenlijk

Comment

• de motor is sneller warm, dus schakelt hij ook sneller over, logisch he

lpgprijs staat hier op 0,378
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X