Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
    Ik heb eens wat gerekend en in de meeste gevallen kost een LPG wagen je op het einde evenveel als een vergelijkbare diesel.
    Iets zegt mij dat ook een diesel rij-issues heeft (zie maar problemen bij gebrekkig warmrijden).
    Dit klopt dan weer minder tweedehands (zelfs een tweedehands benzine kopen en LPG zelf installeren lijkt mij soms goedkoper dan tweedehands diesel)
    LPG moet je vergelijken met benzine. Vergelijken met diesel is in de meeste gevallen een nuloperatie.

Wil je echt goedkoop rijden, kijk dan uit naar een wagen met een vrij kleine benzinemotor die dus niet te veel verbruikt (sowieso onder de 10l) en gooi die op gas. Of koop eentje waar alles al geïnstalleerd is door de vorige eigenaar. Optie 3 is uitkijken naar wagens met een OEM LPG-installatie (Daewoo). Met deze laatste zit je iets veiliger met een vrij recente wagen, want de garantie zal niet vervallen.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat zijn de meeste volgens mij?
      Nu ja, zo erg is dat toch ook niet, tenzij ge vooral buiten de openinguren van die stations op de baan zijt natuurlijk.
      de 2 tankstations hier in de buurt die LPG aanbieden, laten enkel toe LPG te tanken wanneer de shop open is, anders zijn deze pompen "op slot"
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
        de 2 tankstations hier in de buurt die LPG aanbieden, laten enkel toe LPG te tanken wanneer de shop open is, anders zijn deze pompen "op slot"
        balen, hier int dorp kan je altijd lpg tanken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Bij de meeste systemen blijft de benzinepomp gewoon draaien als je lpg rijdt. Je hebt dus 100% retour terug naar de tank.
          Als je te weinig benzine in je tank hebt en je doet een lange afstand kan het zijn dan de benzine in je tank warm wordt door het constant rondpompen en daardoor kan de pomp stukgaan.

Ik bedoelde dus idd eens een rit van 10-20km op benzine rijden. Dat kost nu ook geen stukken van mensen hè
          wat is te weinig benzine?
          ik rij steeds rond met 1/4 tank tot int reserve en dan opnieuw tot 1/4 tanken. gewicht besparen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            ik rij steeds rond met 1/4 tank tot int reserve en dan opnieuw tot 1/4 tanken. gewicht besparen he
            Dat is niet te weinig. Ik tank de mijne meestal half vol en rij dan tot 't lichtje aangaat. Te weinig is dat je constant rondrijdt met een paar liter in de tank.

Comment

• Enkel bij lange afstanden hè, dus als de benzine uren wordt rondgepompt.
              Dat heeft bobo mij toch wijsgemaakt
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• mijn tank is toch bijna altijd half vol hoor.
                benzine is en blijft met sportieve brandstof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Inderdaad, als ik benzine moet bijtanken is dat 10 à 15l maximum, je rijdt toch ook niet met een zak cement in je koffer rond... en daar ben ik toch 2 à 3 maand mee zoet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                    ...

kan het dat er zo'n groot verschil in prijs is tussen verschillende tankstations?

30 cent is echt niks
                    Je vindt exact dezelfde marges terug als bij benzine en diesel, door wat rond te kijken kan je vlot -20 à -25% korting scoren en -30 is niet zo ongewoon. Wist ik ook niet toen ik met mijn site begon hoor .

Comment

• Zat hier niet iemand die bij AGS in Olen werkte? Kan die persoon me even een pb'tje sturen?

Comment

• Mecanieker

Comment

• voor het ogenblik tank ik aan 0.294 aan de oeral in hasselt.en zelfs dat is niet de laagste prijs.als ik bij mijn vriendin ga in lanaken tank ik bij vangronsveld op de rijksweg aan 0.261.

Comment

• Oeral is goedkoop. Ik ging er vroeger vaak, maar ik heb er 2 keer moeten doorrijden zonder tanken omdat ik het pistool niet opgespannen kreeg. Nog nooit ergens anders aan de hand gehad. Nu ga ik er niet meer dus, ik vind 't er ook altijd vrij druk. Nu ga ik meestal als ik Hasselt ben aan de Esso tanken langs het kanaal, er is daar zelfs bediening. LPG staat er nu op 0,295.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                              voor het ogenblik tank ik aan 0.294 aan de oeral in hasselt.en zelfs dat is niet de laagste prijs.als ik bij mijn vriendin ga in lanaken tank ik bij vangronsveld op de rijksweg aan 0.261.
                              Zulke prijzen mag je altijd melden op mijn site hé. Bij een eerste bezoek moet je misschien eerst de nederlandstalige versie vragen ( rechts boven), vervolgens kies je de gepaste provincie, klik tenslotte op de prijs van het bewuste station.

Indien er een station ontbreekt kan je dat melden of zelf toevoegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                Zulke prijzen mag je altijd melden op mijn site hé. Bij een eerste bezoek moet je misschien eerst de nederlandstalige versie vragen ( rechts boven), vervolgens kies je de gepaste provincie, klik tenslotte op de prijs van het bewuste station.

Indien er een station ontbreekt kan je dat melden of zelf toevoegen.
                                nog even vermelden dat jouw site een bewonderenswaardig project is. Handig.

Comment

• En ik maar tanken aan 0,366 heb ik juist gezien...
                                  sigpic

Comment

• troost je, hier nog altijd 0,374
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                      nog even vermelden dat jouw site een bewonderenswaardig project is. Handig.
                                      Graag gedaan! Ik ben er indertijd zelf aan begonnen omdat er niets voorhanden was op dat gebied, wist ik veel dat je nog 30% kon besparen op je LPG budget?

Intussen kan je ook op een aantal brandstof sites terecht, maar nergens kan je de info ook nog eens op je GPS zetten... voor onderweg.

Comment

• Hallow mannen,

Even mijn verhaal doen om te zeggen dat ik met LPG nog nooit geen last heb gehad.

E30 1987 318i aangekocht op 220.000km verkocht op 280.000 km en rijdt nog steeds rond

E36 318TI compact 1995 aangekocht op 200.000km en verkocht ook rond de 290.000 km en bolt ook nog steeds rond

E36 325i 1993 aangekocht op 120.000km ofzo en nu 180.000 km en staat nu momenteel opstal voor verkoop

BMW = dus geen rommel als je kmstanden ziet

Nu een ..

Ook gekocht met LPi en op testbank gezet met al zen Pk's en koppel nog aanwezig. (op benzine getest)

E36 M3 1994 3000CC (prince installatie ) 286Pk en 320 Nm aangekocht op 128.000km en welke kmstand nu geen idee...

Velen vinden dit misschien taboe of dergelijke om een M3 op LPI te leggen ? (zo gekocht) Laat je gaan mannen

Ik moet wel zeggen dat ik deze tot 3500-4000 toeren rijd op gas. Vlammen tot de 8000 Toeren = Benzine. Maar men vraag luid nu.

Volgens de verkoper (deed hem weg wegens plaatsgebrek voor zijn gezin. Wat goed is voor mij ). en de lpg mannen is het perfect mogelijk om deze in zijn toeren te trekken op LPI. Wat denken jullie? Aangezien het geen prulinstallatie is en waarschijnlijk de nodige smeringen in zen systemen heeft.

grtz

steven

Comment

• proberen he gewoon

mechanisch kwaad kan het volgens mij niet, al zullen onhebbelijkheden sneller bovenkomen

Comment

Working...
                                          X