Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bij lpg wordt een soort van grafiet toegevoegd om te smeren
    als je op lpg kookt, in een camper, zit er een filter tussen om je pitten niet te laten dichtslibben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
      nieuwe kleppen of niet, LPG zorgt voor onvoldoende/geen smering. En daar gaan de kleppen van kapot. Dat moogt ge nog de meest geavanceerde kleppen die er bestaan.
      De kleppen van de auto's die op loodvrije benzine (15 jaar ondertussen al) rijden zijn veel beter bestand tegen hoge temperaturen dan die van hun loodbroers, dus ook tegen de hogere temperatuur die ze te verwerken krijgen wanneer de motor op LPG loopt. Btw, mijn vader rijdt al 30 jaar! op LPG en die heeft nog nooit een klep stuk gereden, zelfs geen 'loodklep' destijds.

Als je verstandig rijdt met LPG dan gaat er niets stuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Als je verstandig rijdt met LPG dan gaat er niets stuk.
        Hier is alles mee gezegd,een waarheid als een koe!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
          nieuwe kleppen of niet, LPG zorgt voor onvoldoende/geen smering. En daar gaan de kleppen van kapot. Dat moogt ge nog de meest geavanceerde kleppen die er bestaan.
          Ik heb zo'n flaconnetje "flashlube" ofzo laten installeren op m'n installatie. Dat druppelt continu extra smering bij de droge LPG. Zou toch ook weer wat moeten helpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
            Ik heb zo'n flaconnetje "flashlube" ofzo laten installeren op m'n installatie. Dat druppelt continu extra smering bij de droge LPG. Zou toch ook weer wat moeten helpen.
            En heeft dat al genoeg bijgedruppelt in verhouding tot de hoeveelheid LPG dat je getankt hebt?
            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              En heeft dat al genoeg bijgedruppelt in verhouding tot de hoeveelheid LPG dat je getankt hebt?
              Dat nameten doe ik niet echt dus ik zou het niet kunnen zeggen. Maar waarschijnlijk niet zeker?

Comment

Dat nameten doe ik niet echt dus ik zou het niet kunnen zeggen. Maar waarschijnlijk niet zeker?
                Rood: Normaal gezien wel. maar ik zou zelf nogal nieuwsgierig zijn.

Zie je dat er iets uit is?
                A Twist of the Wrist

Comment

• ieder mag er het zijne van denken
                  maar flashlube is niet nodig, het is een marketingtruck om mensen die schrik hebben voor hun kleppen over te halen

nu ja, baat het niet dan schaadt het niet zeker

Comment

• (Belga) LPG wordt op zaterdag 18 februari goedkoper en kost vanaf dan 0,499 euro/l. Dat is een daling van 0,024 euro per liter.

De prijsdaling is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (svr)
                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Ik heb gisteren mijn tank nagenoeg volledig opgereden. Na 456,7km begon het lampje van de laatste liter te flikkeren en ben ik overgeschakeld op benzine om toch nog iets lpg in de tank te houden.

Dat is dus gekomen doordat ik gisteren alle mogelijke LPG-pompen hier in de regio heb afgereden, zoekend naar één pomp die toch open ging zijn. NIKS, NADA, NOPPES... Wie op zondag LPG moet tanken heeft maw dikke pech in de meeste gevallen. (zelfs die pomp die altijd open was heeft haar politiek gewijzigd ). Serieus frustrerend hoor...

Vandaag wel meteen naar de JET gereden om vol te tanken. 42,6liter lpg erin.

Opvallend wel, gisteren passeerde ik aan een Pollet tankstation en daar stond de lpg (primagaz) 0,427/liter. De plaatselijke JET die korter bij is en ook primagaz levert vroeg 0,46/liter, speciaal naar die Pollet rijden vandaag kostte mij dat verschil toch in benzine, dus maakte niets uit.

Anyway, hopelijk gaan ze die achterlijke wetgeving wat betreft openingsuren van lpg-pompen nog eens afschaffen...

Comment

• Indien je op zondag dringend LPG wilt tanken kun je altijd even richting autostrade rijden want daar zijn alle pompstations 7/7 dag/nacht open en er is altijd LPG te vinden.

Zo doe ik het toch, en op de autosnelweg wordt weliswaar de max.prijs voor LPG gehanteerd maar dat is dan toch nog altijd veel goedkoper dan de goedkoopste benzine aan één of andere witte pomp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                          Indien je op zondag dringend LPG wilt tanken kun je altijd even richting autostrade rijden want daar zijn alle pompstations 7/7 dag/nacht open en er is altijd LPG te vinden.

Zo doe ik het toch, en op de autosnelweg wordt weliswaar de max.prijs voor LPG gehanteerd maar dat is dan toch nog altijd veel goedkoper dan de goedkoopste benzine aan één of andere witte pomp.
                          Da's juist, maar ik heb bewust gekozen op niet op de autostrade gaan te tanken. Het was toch eind v/d dag en die enkele km's op benzine maakten het dan ook weer niet.

Comment

Anyway, hopelijk gaan ze die achterlijke wetgeving wat betreft openingsuren van lpg-pompen nog eens afschaffen...
                            Tgoh, dat zou me zoveel niet uitmaken, indien ik dringen LPG nodig zou hebben zou ik richting snelweg rijden. Indien ik zou weten dat ik op zondag veel km's moet rijden tank ik wel op zaterdag. Een kwartiertje tijd is wel steeds vrij te maken.

Liever die achterlijke extra belasting op LPG opgeven, luxeprobleempjes ivm distributie vinden wel oplossingen

Comment

• violetta met de glimlach is twentyfourseven open

afrit zwijndrecht, geloof ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                violetta met de glimlach is twentyfourseven open

afrit zwijndrecht, geloof ik
                                Das dan vlak aan de Carrefour in Burcht ofzo.

Comment

• En we hebben de maand Februari ook weer kunnen afsluiten, met de volgende cijfers als resultaat:

Aantal km's: 3039,30km
                                  Aantal liters getankt: 297,63l
                                  Prijs: €141,00

Comment

En we hebben de maand Februari ook weer kunnen afsluiten, met de volgende cijfers als resultaat:

Gemiddeld verbruik : 9,79/100km

Nie slecht

Comment

• volgens mij zit ik er nog onder, ga het volgend maand ook eens bijhouden om te vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                        Das dan vlak aan de Carrefour in Burcht ofzo.
                                        de vierde afrit na de kennedy, als je de straat links uitrijdt kom je aan een rondpunt (van melsele ?), ik weet zelf niet welke afrit maar een carrefour is er volgens mij niet

aan de overkant is er een fina die ook lpg verkoopt

Comment

En we hebben de maand Februari ook weer kunnen afsluiten, met de volgende cijfers als resultaat:

deze maand:
                                          3046 km
                                          361 liter LPG
                                          170 euro

maw 0.0558 euro per km

Comment

Working...
                                          X