Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
    Als je installatie er pas in zit en alles loopt perfect dan is er ook geen reden om er nog gaan aan te prutsen.

Reken wel op een klein jaarlijks LPG-onderhoud, daarvoor ga je doorgaans naar je installateur. Hij zorgt eventueel voor een nieuw LPG filter en kontroleert de afstellingen.

LPG-tanks die aan de 67R01 norm beantwoorden moeten niet meer herkeurd worden tijdens zijn normale levensduur. De wetgever beschouwt dat deze 14 jaar bedraagt. Je bent dus de eerste 14 jaar gerust op dat gebied...

Een andere persoon(hierboven) zegt eigenlijk dat die kleine jaarlijkse onderhoud aan je LPG niet nodig is.....

Comment

• m'n installateur zei eigenlijk tegen mij dat er enkel binnen de 25k km er een filter vervangen moest worden... voor de rest sprak hij niet over onderhoud
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ik heb (BRC) af en toe bij 130km/u rijden dat hij een klein beetje inhoudt, een halve seconde maar en nadien rijdt hij weer perfect.

Is dat de moeite om na te kijken of normaal?
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Is een wagen op LPG waardevaster? Verkoopt die niet vlotter aan een vast publiek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            m'n installateur zei eigenlijk tegen mij dat er enkel binnen de 25k km er een filter vervangen moest worden... voor de rest sprak hij niet over onderhoud
            m'n lpi is onderhoudsvrij...geen filtertjes en zo.....
            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
            Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
              Is een wagen op LPG waardevaster? Verkoopt die niet vlotter aan een vast publiek?
              Volgens mij niet. Een diesel zal imho beter verkopen hier in België. Voor de rest is 't koffiedik kijken en heel erg afhankelijk van de wagen. Ik denk bv. aan zware V8-motoren die waarschijnlijk beter verkopen op LPG dan op benzine.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten

Hoe weet je of je een LPG of LPI installatie hebt? Hoe kan je dit het makkelijkst zien??? En wat is het precies hier precies in??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                  Tijdens de garantieperiode word je geacht van een jaarlijks onderhoud te doen en de Vialle pomp dient ook af en toe gesmeerd te worden...

Vin, je moet naar het merk zoeken, LPI = Vialle, Belgische installateurs moeten een montageplaatje met de kenmerken van de installatie plaatsen, meestal ergens in de motorruimte. Heb je ondermeer nodig bij de technische keuring, gegevens moeten overeenstemmen met je inbouw-attest.
                  Last edited by ; 28/04/2009, 23:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                    Is een wagen op LPG waardevaster? Verkoopt die niet vlotter aan een vast publiek?
                    Verkoop ging waarschijnlijk heelwat vlotter zo'n 6 maand geleden... ik las ergens dat de Hollandse LPG-fabrikanten te kampen hebben met een ingestorte markt, Vialle heeft onlangs een hoop volk afgedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                      m'n installateur zei eigenlijk tegen mij dat er enkel binnen de 25k km er een filter vervangen moest worden... voor de rest sprak hij niet over onderhoud
                      Filter? Waar zit die dan? Denk precies niet dat er bij mijn installatie ergens een filter zit... Kan dat?
                      Ben die in ieder geval nog nooit tegengekomen en ze hebben mij er ook niets van gezegd (of toch niet voor zover ik mij herinner).
                      sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                        Filter? Waar zit die dan? Denk precies niet dat er bij mijn installatie ergens een filter zit... Kan dat?
                        Ben die in ieder geval nog nooit tegengekomen en ze hebben mij er ook niets van gezegd (of toch niet voor zover ik mij herinner).
                        De filter bij mijn Prins VSI-installetie is aangeduid op de foto:

Last edited by Kartfreak; 30/04/2009, 13:26.

Comment

• Bij mij is het een filter type dieselfilter, dus zo'n blikken opdraaiding, gemakkelijk te herkennen.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

geen idee hij zei "een" filter...
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              De filter bij mijn Prins VSI-installetie is aangeduid op de foto:
                              Dat is de verdamper imho... en het koperen busje ernaast de gasafsluiter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                Dat is de verdamper imho... en het koperen busje ernaast de gasafsluiter.
                                http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas...ins/index.html
                                Je hebt gelijk, iets te snel geweest. Ik heb 't aangepast

Comment

Je hebt gelijk, iets te snel geweest. Ik heb 't aangepast
                                  Bedankt. Tiens, denk niet dat dat er bij mij tussenzit. Van 't weekend eens kijken
                                  sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Bedankt. Tiens, denk niet dat dat er bij mij tussenzit. Van 't weekend eens kijken
                                    Kan er natuurlijk anders uitzien, naargelang het merk van je installatie hè...

Comment

Kan er natuurlijk anders uitzien, naargelang het merk van je installatie hè...
                                      Oké, blijkbaar zit er alleen een filter bij systemen op een injectiemotor. Ik heb een LPG-installatie op een carburatormotor, vandaar...

Comment

• weet hier soms iemand of je LPG kan tanken in een duitse volvo v70 bifuel die op aardgas rijdt??
                                        Ik dacht indertijd te lezen dat de V40 bifuel enkel op LPG rijdt, maar de V70 bifuel op LPG en biogas (= aardgas als ik niet fout ben = CNG compressed natural gas als ik niet volledig de kluts kwijt ben...)

't leven kan moeilijk zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
                                          weet hier soms iemand of je LPG kan tanken in een duitse volvo v70 bifuel die op aardgas rijdt??
                                          ...
                                          Geen idee, buikgevoel is neen, tank en tankpistool zijn al zéér verschillend maar ik zou eens informeren bij Volvo of Opel, die bieden ook een Zafira CNG aan...

Comment

Working...
                                          X