Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Nee, benzine vs LPG.

    hoe zit het dan met mazoutstoof vs boemgas?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      Wat bedoel je?
      dat ik niet volledig tevreden was over de installatie op m'n 260se, afstelproblemen heel de tijd en dichtgeslibte injectoren...wel nooit panne gehad

      de installatie op een 280s was ook niet je dat...4 maand afstelproblemen, en je word er niet vrolijk van als je dan net een 45000 bef had uitgegeven

      op 3 andere wagens mag ik niet klagen

      en er is hier nog iemand met een recente installatie op z'n 520 die ook niet echt tevreden is (ddk ?)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        dat ik niet volledig tevreden was over de installatie op m'n 260se, afstelproblemen heel de tijd en dichtgeslibte injectoren...wel nooit panne gehad

        de installatie op een 280s was ook niet je dat...4 maand afstelproblemen, en je word er niet vrolijk van als je dan net een 45000 bef had uitgegeven

        op 3 andere wagens mag ik niet klagen

        en er is hier nog iemand met een recente installatie op z'n 520 die ook niet echt tevreden is (ddk ?)

        Je bedoelt Kartfreak? Die zijn problemen zijn ondertussen al volledig van de baan.

        Comment


        • Zijn oudere benzinemotoren (ik heb het dan over motore van begin tot half jaren 'negentig) beter geschikt voor een LPG installatie of nét minder?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ares
            Je bedoelt Kartfreak? Die zijn problemen zijn ondertussen al volledig van de baan.
            zoveel te beter voor hem !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Zijn oudere benzinemotoren (ik heb het dan over motore van begin tot half jaren 'negentig) beter geschikt voor een LPG installatie of nét minder?
              dat maakt niets uit, volgens mij

              zie wel dat je lpg rendeert...dat je auto niet in de soep is gedraaid,of dat je hem gewoon beu bent, voor het omslagpunt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                Nee, benzine vs LPG.
                Heb je ook een vergelijk voor met diesel?

                Ik bedoel dan een vergelijkbaar model benzine dat je naar gas legt tegen een benzine met dezelfde pk's ongeveer.

                Bvb golf 1.6 fsi 115 pk op lpg tegen een tdi 115 pk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  Ik lever gaarne wat kracht in voor goedkoper te kunnen rijden. En ik denk dat ik niet de enige ben.
                  je bent helemaal niet de enige

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                    Heb je ook een vergelijk voor met diesel?

                    Ik bedoel dan een vergelijkbaar model benzine dat je naar gas legt tegen een benzine met dezelfde pk's ongeveer.

                    Bvb golf 1.6 fsi 115 pk op lpg tegen een tdi 115 pk.
                    *Tromgeroffel*

                    *Tadaa *

                    A Twist of the Wrist

                    Comment


                    • Ik kwoot 911turbo hier ff, zo raakt het 'dieselprijzen' topic niet teveel offtopic:

                      Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                      en niet te vergeten dat een 2.0 op LPG veel langer meegaat dan een 1.4 TDI, 1.3 CDTI en dergelijke.
                      .

                      Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?

                      én

                      Ik doe nu momenteel ongeveer 15.000 km/jaar met een erg zuinige mazoutstoof (tussen de 4.5 en 6 liter/100km). Ben ik beter af met een benzinemodel (kleine cilinderinhoud) op LPG of een dieselmodel (kleine cilinderinhoud) voor de toekomst?

                      Grtz

                      grtz
                      Last edited by ; 07/03/2006, 14:55.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus

                        Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?

                        grtz

                        Vergeet niet dat de dieselmotoren van vandaag véél compacter zijn, en men haalt er tegenwoordig zowat het maximum uit. Dus veel meer slijtage, en ze gaan over't algemeen niet meer zo lang mee.

                        Bij een gemiddelde naft is dit niet het geval hé. een 2000cc van 120-130 pk, geen turbo, geen electronica****, dus de rekening is rap gemaakt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                          Ik kwoot 911turbo hier ff, zo raakt het 'dieselprijzen' topic niet teveel offtopic:

                          .

                          Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?

                          grtz
                          Tegenwoordig gaat een gewone benzine gewoonweg langer mee dan een kleine diesel. Die dingen zijn nu eenmaal een beetje teveel "opgefokt".

                          Een 1.9SDI of een ongechipte 1.9 TDI met 90 pk gaat nogwel langer mee. Maar zo een 1.4 TDI of 1.3 CDTI/JTD met 90. Die worden meestal ook nog eens gereden alsof het 1.9's zijn.
                          A Twist of the Wrist

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                            Staan daar km's per jaar bij?

                            (wat is btw jou oude nick?)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                              Staan daar km's per jaar bij?

                              (wat is btw jou oude nick?)
                              50.000 km per jaar (om te bewijzen dat een diesel niet altijd het goedkoopste is als je veel kilometers maakt.)

                              Mijn oude nick?
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                50.000 km per jaar (om te bewijzen dat een diesel niet altijd het goedkoopste is als je veel kilometers maakt.)

                                Mijn oude nick?
                                Oops, dat was op ares bedoelt.

                                Comment


                                • On topic. In mijn geval is dus diesel nog steeds het goedkoopst.

                                  50.000 doe ik er nog niet op een jaar hoor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                    Oops, dat was op ares bedoelt.
                                    Iemand van Hasselt denk ik.
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • We hebben een aantal scenario's in gedachte. Een daarvan is de volgende:

                                      Voor het vrouwtje kopen we een Toyota Corolla van 1997. Dé Toyota-referentie als het op betrouwbaarheid aankomt, die auto's blijven gewoon rijden én een model dat er nog vrij goed (niet al té gedateerd) uitziet voor z'n leeftijd. Het zou gaan om een 1.3 (fiscaliteit) benzinemotor die we zouden voorzien van een LPG-installatie. De tijd dat een Toyota goedkoop was in occasie is voorbij, onder de € 4500 vind je er praktisch geen van 1997. Maar dat willen we er aan geven.

                                      Vrouwtje rijdt 1 tot 2 maar per week richting Hasselt, werkverkeer bij opgeteld komt dit gauw aan een 1300 tot 1500km/maand. Ofwel diesel ofwel LPG dus.
                                      Ik zou verder bollen met m'n partner van de firma (Peugeot welteverstaan ), binnen uiterlijk 15maanden krijg ik dan een nieuwe, waarsch met wat zeteltjes achteraan in. Zo verlies ik geen loon aan een grotere break of dergelijk.

                                      Goede keus, qua Corolla 1997 op LPG leggen volgens jullie?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        Goede keus, qua Corolla 1997 op LPG leggen volgens jullie?
                                        Simpel : nee. Toyota en Lexus gaan niet goed samen met LPG. Zowat elke installateur zal dit beamen. 'k Heb het onlangs zelf nog nagevraagd bij LPG Techniek van Meenen. (dus niet de slechtste LPG-installateur). Die raadt het af, vanwege problemen met de kleppen.

                                        Als je een LPG wil, ga dan bijvoorbeeld voor een Volvo Used Selected Car met Bi-Fuel installatie. Dan heb je nog fabrieksgarantie + een aangepaste kop om op LPG te rijden (aangezien de nieuwere Volvo's van na 2000 een gaskop moeten hebben om goed op LPG te draaien).
                                        BMW E46 318d '05

                                        VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ares
                                          Je bedoelt Kartfreak? Die zijn problemen zijn ondertussen al volledig van de baan.
                                          Dat klopt Ares en daar ben ik niet ontevreden van bobo!
                                          Ter info: momenteel zit ik op LPG aan een verbruik van 14.4l...
                                          Ik had 62l in mijn ringtank gegooid en daar zo'n 430km mee gedaan, tja vrij hoog maar ja ik zat ook al aan een hoog gemiddelde op benzine dus dan is dit resultaat logisch!

                                          Wat de prestaties betreft ben ik er wel tevreden van, tot nu toe heb ik enkel op het gevoel het kunnen ervaren maar in het accelereren is de wagen op LPG zowaar sneller dan op benzine. Binnekort als m'n benzinetank ns leeg is en de LPG ook (gewicht) ga ik dit ns proberen te staven met cijfers van 0 - 100.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                          Comment

                                          Working...
                                          X