Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kwoot 911turbo hier ff, zo raakt het 'dieselprijzen' topic niet teveel offtopic:
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
en niet te vergeten dat een 2.0 op LPG veel langer meegaat dan een 1.4 TDI, 1.3 CDTI en dergelijke.
.
Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?
Ik doe nu momenteel ongeveer 15.000 km/jaar met een erg zuinige mazoutstoof (tussen de 4.5 en 6 liter/100km). Ben ik beter af met een benzinemodel (kleine cilinderinhoud) op LPG of een dieselmodel (kleine cilinderinhoud) voor de toekomst?
Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?
Ik kwoot 911turbo hier ff, zo raakt het 'dieselprijzen' topic niet teveel offtopic:
.
Is dit werkelijk zo? Is het dan de LPG die daarvoor zorgt? Wat in de vergelijking benzine<>diesel is het toch de dieselwagen die doorgaans het langste leven gegeven is?
grtz
Tegenwoordig gaat een gewone benzine gewoonweg langer mee dan een kleine diesel. Die dingen zijn nu eenmaal een beetje teveel "opgefokt".
Een 1.9SDI of een ongechipte 1.9 TDI met 90 pk gaat nogwel langer mee. Maar zo een 1.4 TDI of 1.3 CDTI/JTD met 90. Die worden meestal ook nog eens gereden alsof het 1.9's zijn.
Vrouwtje rijdt 1 tot 2 maar per week richting Hasselt, werkverkeer bij opgeteld komt dit gauw aan een 1300 tot 1500km/maand. Ofwel diesel ofwel LPG dus.
Ik zou verder bollen met m'n partner van de firma (Peugeot welteverstaan ), binnen uiterlijk 15maanden krijg ik dan een nieuwe, waarsch met wat zeteltjes achteraan in. Zo verlies ik geen loon aan een grotere break of dergelijk.
Goede keus, qua Corolla 1997 op LPG leggen volgens jullie?
Goede keus, qua Corolla 1997 op LPG leggen volgens jullie?
Simpel : nee. Toyota en Lexus gaan niet goed samen met LPG. Zowat elke installateur zal dit beamen. 'k Heb het onlangs zelf nog nagevraagd bij LPG Techniek van Meenen. (dus niet de slechtste LPG-installateur). Die raadt het af, vanwege problemen met de kleppen.
Als je een LPG wil, ga dan bijvoorbeeld voor een Volvo Used Selected Car met Bi-Fuel installatie. Dan heb je nog fabrieksgarantie + een aangepaste kop om op LPG te rijden (aangezien de nieuwere Volvo's van na 2000 een gaskop moeten hebben om goed op LPG te draaien).
Je bedoelt Kartfreak? Die zijn problemen zijn ondertussen al volledig van de baan.
Dat klopt Ares en daar ben ik niet ontevreden van bobo!
Ter info: momenteel zit ik op LPG aan een verbruik van 14.4l...
Ik had 62l in mijn ringtank gegooid en daar zo'n 430km mee gedaan, tja vrij hoog maar ja ik zat ook al aan een hoog gemiddelde op benzine dus dan is dit resultaat logisch!
Wat de prestaties betreft ben ik er wel tevreden van, tot nu toe heb ik enkel op het gevoel het kunnen ervaren maar in het accelereren is de wagen op LPG zowaar sneller dan op benzine. Binnekort als m'n benzinetank ns leeg is en de LPG ook (gewicht) ga ik dit ns proberen te staven met cijfers van 0 - 100.
Comment