Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
    Ter info: momenteel zit ik op LPG aan een verbruik van 14.4l...
    Da's idd genoeg.

Met het gevolg dat de LPG-prijs slechts 0,01 euro/liter mag stijgen als de diesel-prijs met 0,02 euro stijgt. (als je de vergelijking 520i versus 520d maakt) Zoniet, dan is de LPG-prijsstijging in de praktijk duurder dan de dieselprijsstijging.
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
      Da's idd genoeg.

Met het gevolg dat de LPG-prijs slechts 0,01 euro/liter mag stijgen als de diesel-prijs met 0,02 euro stijgt. (als je de vergelijking 520i versus 520d maakt) Zoniet, dan is de LPG-prijsstijging in de praktijk duurder dan de dieselprijsstijging.
      Ach, met heel het LPG verhaal kan je honderden berekeningen maken! Met de gedachte van goeie 100.000km te doen op vrij korte tijd hoop ik toch nog altijd beter af te zijn met deze!
      Trouwens 520i - 520d vind ik ook niet zo'n eerlijke vergelijking als je kijkt naar prestaties! Vergelijkingen diesel - LPG gaan voor mij pas op van het moment dat je een nieuwe wagen koopt eigenlijk.
      Persoonlijk zou ik dan ook gegarandeerd gaan voor een diesel, maar ik had mijn zinnen dus gezet op deze en dat was toevallig een benzine en ja bijna 14l op benzine vond ik toch ietsje erover vandaar dus de LPG!
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

ga dan bijvoorbeeld voor een Volvo Used Selected Car met Bi-Fuel installatie.
        Twas de bedoeling een goedkoop autootje voor m'n halve trouwboek te zoeken...

Hoe zit het met de Rovers + LPG?

Comment

Simpel : nee. Toyota en Lexus gaan niet goed samen met LPG. Zowat elke installateur zal dit beamen. 'k Heb het onlangs zelf nog nagevraagd bij LPG Techniek van Meenen. (dus niet de slechtste LPG-installateur). Die raadt het af, vanwege problemen met de kleppen.
          vreemd...mij vertelde vanmeenen dat lexus sgs-bigas af-fabriek monteert ???

alleszins rijdt 1 collega én een vriendin van me allebei met hun mooie picnic op gas, m'n collega heeft er 150k probleemloze kilometers ermee gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            vreemd...mij vertelde vanmeenen dat lexus sgs-bigas af-fabriek monteert ???

alleszins rijdt 1 collega én een vriendin van me allebei met hun mooie picnic op gas, m'n collega heeft er 150k probleemloze kilometers ermee gedaan
            Lexus die af-fabriek LPI-installaties monteert????? Is dat niet ex-Daewoo/Chevrolet?

Even kopiëren.

Geachte heer

De Duitse modellen zijn zeer goed voor LPG (dus Audi, BMW en Mercedes).

De modellen van Lexus zijn wel gevoelig voor de kleppen. Indien u nog de
            keuze heeft, raad ik aan om deze niet te kopen.

Met vriendelijke groeten
            Best regards

Ives Van Meenen
            BMW E46 318d '05

Comment

Lexus die af-fabriek LPI-installaties monteert????? Is dat niet ex-Daewoo/Chevrolet?
              ja sorry, ik drukte me verkeerd uit
              dat bigas samenwerkte met dealers van lexus...niet af-fabriek dus...

nu ja, mss hebben ze intussen slechte ervaringen

alleszins werkt het wel op die picnics

Comment

Even kopiëren.

Geachte heer

De Duitse modellen zijn zeer goed voor LPG (dus Audi, BMW en Mercedes).

De modellen van Lexus zijn wel gevoelig voor de kleppen. Indien u nog de
                keuze heeft, raad ik aan om deze niet te kopen.

Met vriendelijke groeten
                Best regards

Ives Van Meenen
                Indien Van Meenen het dan toch installeert in Toyo/lexus, geeft ie er dan geen garantie op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  Indien Van Meenen het dan toch installeert in Toyo/lexus, geeft ie er dan geen garantie op?
                  Geen idee.
                  BMW E46 318d '05

Comment

• het blijkt de roover te zijn die exlusief lexus installateur is, een beetje misinformatie...snorry christophe vanmeenen

Handelsgids verzamelt de beste promoties. Zo kan je lokaal kopen aan superprijzen. Of speel mee met de Eindejaarsactie en maak kans op een van de prijzen uit de grote prijzenpot!

ik heb ook lang geshopt voor ik deze installatie liet leggen, maar ben uiteidelijk naar m'n vaste gegaan, nl de visser

Comment

ben uiteidelijk naar m'n vaste gegaan, nl de visser
                      de visser is goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                        de visser is goed.
                        Is dat een Nederlandse firma? Hoeveel moet ik ongeveer in gedachte houden qua kostprijs voor een installatie in een Corolla 1.3, 'n zestienklepper...?

Comment

Is dat een Nederlandse firma?
                          Ik denk een antwerpenaar.
                          A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                            Ik denk een antwerpenaar.
                            jij denkt. da's al verkeerd. bovendien denk je nog eens verkeerd ook.

't is eigenlijk een hollander, zat vroeger in de buurt van Hulst, nu zit 'ie in de Bettestraat in Stekene (industrieterreintje waar ook Speed Shop gevestigd is)

z'n vrouw maakt lekkere soep, en z'n service is prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                              jij denkt. da's al verkeerd. bovendien denk je nog eens verkeerd ook.

't is eigenlijk een hollander, zat vroeger in de buurt van Hulst, nu zit 'ie in de Bettestraat in Stekene (industrieterreintje waar ook Speed Shop gevestigd is)

z'n vrouw maakt lekkere soep, en z'n service is prima.
                              is het niet haar service

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                                is het niet haar service

Comment

Simpel : nee. Toyota en Lexus gaan niet goed samen met LPG. Zowat elke installateur zal dit beamen. 'k Heb het onlangs zelf nog nagevraagd bij LPG Techniek van Meenen. (dus niet de slechtste LPG-installateur). Die raadt het af, vanwege problemen met de kleppen.

Als je een LPG wil, ga dan bijvoorbeeld voor een Volvo Used Selected Car met Bi-Fuel installatie. Dan heb je nog fabrieksgarantie + een aangepaste kop om op LPG te rijden (aangezien de nieuwere Volvo's van na 2000 een gaskop moeten hebben om goed op LPG te draaien).
                                  Mijn schoonbroer had indertijd een van de eerste Toyota Corona modellen (eind jaren '70 denk ik) en die reed niet op gas, die heeft ook 2 maal zijn kleppen moeten laten vervangen, schijnbaar was er een probleem met die kleppen van Toyota (toendertijd), maar vermits ze nu 5 jaar waarborg geven zal het waarschijnlijk niet meer zo'n vaart lopen en kan het zijn dat die reputatie nog altijd wat aanwezig is. (Zoals Opel slecht de baan houdt en waterpompen aan de vleet verslijt en andere merken iets anders mankeren, bv. Fiat waar ze een net moeten onder hangen om de afvallende stukken op te vangen, of de Lancia (en de Franse merken) waar ge de roest zo ziet doorkomen terwijl men er staat op te kijken, wat dus allemaal gedaan is maar zoiets blijft spijtig genoeg altijd wat jaren hangen).
                                  Last edited by ; 07/03/2006, 22:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                                    is het niet haar service
                                    nee, het is haar servies

reken bij de visser tss de 1600 en 2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
                                      en de Franse merken) waar ge de roest zo ziet doorkomen terwijl men er staat op te kijken, wat dus allemaal gedaan is maar zoiets blijft spijtig genoeg altijd wat jaren hangen.
                                      Zoiets als VW die de beste auto's ter wereld maakt dan?

Neen, het zou gaan om een 1300 cc, voor het eerste gebruikt in de Corolla van '93. Kzal me es informeren bij de garagist.

Comment

reken bij de visser tss de 1600 en 2000
                                        Is dat dan duur/gemiddeld/goedkoop?

Comment

Is dat dan duur/gemiddeld/goedkoop?
                                          ik denk dat da goedkoop is.
                                          Ik ben gisteren langs geweest bij een vialle dealer voor een lpi systeem voor in m'n ford focus 1.6i uit 2001.
                                          Heeft iemand ervaringen met een focus op lpg?

Comment

Working...
                                          X