Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Boriske86
    ik denk dat da goedkoop is.
    Ik ben gisteren langs geweest bij een vialle dealer voor een lpi systeem voor in m'n ford focus 1.6i uit 2001.
    Heeft iemand ervaringen met een focus op lpg?
    prijs, wetende dat de LPI duurder zal zijn dan de LPG..?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      prijs, wetende dat de LPI duurder zal zijn dan de LPG..?
      Hoe bedoelt ge?
      De prijs weet ik nog niet, ging er nog voor bellen maar nog niet gehoord.
      Maar bedoel je dat de installatie wa duurder zal zijn dan een klassieke lpg instal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        nee, het is haar servies

reken bij de visser tss de 1600 en 2000
        Ik was ook meermaals langsgeweest bij De Visser om prijs te vragen en het kwam neer op 2000euro voor een 2.0 turbo motor. Het was enkel onduidelijk of dat exlusief of inclusief btw was.
        En telkenmale ik een afspraak probeerde te bemachtigen was het van 'belt nekeer eind van de week misschien kunnen we volgende week wel uw installatie plaatsen' . Maar dat duurde zo verscheidene weken na elkaar, die werkt blijkbaar zonder agenda, dus ben ik maar naar terug naar Van Meenen gegaan waar een afspraak maken dus geen probleem was, wel een relatief lange wachttijd.

En zodoende zijn ze bij Van Meenen dus nu mijn installatie aan het plaatsen en mag ik morgen om mijn wagen. Mijn eerdere ervaringen met Van Meenen waren ook positief dus het zal nu ook wel geen probleem zijn denk ik.
        En vanaf morgen rij ik dus ook lekker goedkoop de zomer tegemoet!

Comment

• Vanmeenen bros zijn heel goed. Hun Bigas installaties marcheren idd goed in duitse machines. Reeds 30000+ kms erop zitten en loopt nog steeds als een trein. Behalve een gasfiltertje van 20 euro nog geen onderhoud of afstelling nodig gehad. En nog 13 maanden garantie te gaan dus we zitten safe...

Comment

• vanmeenen heeft voor mij lpg in m'n mobilhome gelegd had om op te koken, ze zijn idd heel correct, geen klagen van

ik wist niet dat er een filter inzat als motorbrandstof, in m'n camper zat een filter om het grafiet dat is bijgevoegd bij de lpg om te smeren uit de pitten te houden
            het werkt veronderstel ik net als een naftfilter ?

@ magnum : uit kurieuziteit...om welke 2 liter turbo gaat het ?

Comment

ik wist niet dat er een filter inzat als motorbrandstof, in m'n camper zat een filter om het grafiet dat is bijgevoegd bij de lpg om te smeren uit de pitten te houden
              het werkt veronderstel ik net als een naftfilter ?
              idd een brandstoffilter

maar jij hebt toch ook een bigas dan moet je dat toch ook hebben?

Comment

• ik wist helemaal niet dat ik dat had, voor mij is het nieuw, maar ik heb de installatie nog helamaal niet zo goed bekeken of uitleg gevraagd, en het zou kunnen dat die oude installaties dat ook hadden zitten

ik hoop alleszins dat het niet het grafiet uit het lpg haalt...

Comment

ik wist helemaal niet dat ik dat had, voor mij is het nieuw, maar ik heb de installatie nog helamaal niet zo goed bekeken of uitleg gevraagd, en het zou kunnen dat die oude installaties dat ook hadden zitten

ik hoop alleszins dat het niet het grafiet uit het lpg haalt...
                  vlak voor de injectoren zit - als het goed is - een cilinder, zo ietsje groter als een een filmrolpotteke. Om de 20000 km te vervangen.

Comment

• klopt ! een grijs, aha

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                    auto

Comment

• dat heeft rinus me niet verteld, dat het om de 20 k moet vervangen worden

was het bij jou merkbaar nodig ?

Comment

@ magnum : uit kurieuziteit...om welke 2 liter turbo gaat het ?
                        Is een Saab 9-3 met de lpt motor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                          vlak voor de injectoren zit - als het goed is - een cilinder, zo ietsje groter als een een filmrolpotteke. Om de 20000 km te vervangen.
                          Idd, der zit daar een filter. Bij mij moet die na 30.000km vervangen worden.

Comment

• Kan iemand me een indicatie qua prijs geven wanneer ik een standaard LPG-installatie zou laten uitvoeren aan een 16-klepper 1300 cc?
                            Heb naar de LPG-dokter een paar dagen geleden gemaild maar krijg tot nu toe geen antwoord.

Grtz

Comment

Kan iemand me een indicatie qua prijs geven wanneer ik een standaard LPG-installatie zou laten uitvoeren aan een 16-klepper 1300 cc?
                              Heb naar de LPG-dokter een paar dagen geleden gemaild maar krijg tot nu toe geen antwoord.

Grtz
                              Tgoh, ik heb naar verschillende bedrijven in de buurt rondgebeld en de prijzen varieerden tussen 1900-2500 euro voor een gewone installatie, op mijn 1.6

De verschillen zijn vaak merkgebonden maar ook afhankelijk van de garantietermijn na plaatsing. Ik zou er sowieso een 2000-2500 voor vrijmaken, dan kom je er zéker!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                Tgoh, ik heb naar verschillende bedrijven in de buurt rondgebeld en de prijzen varieerden tussen 1900-2500 euro voor een gewone installatie, op mijn 1.6

De verschillen zijn vaak merkgebonden maar ook afhankelijk van de garantietermijn na plaatsing. Ik zou er sowieso een 2000-2500 voor vrijmaken, dan kom je er zéker!
                                Hoeveel verschil zit hem op de prijzen met NL?

Comment

Hoeveel verschil zit hem op de prijzen met NL?
                                  vroeger was 't verschil vrij groot, omdat die kereltjes elektrische verdampers gebruikten.

Comment

• de garantie is overal gelijk volgens mij : 2 jaar ?!
                                    wettelijk verplicht

Comment

• niemand ervaring met lpi? Of weten jullie als de ford focus geschikt is om op lpg te rijden?

Comment

• Tot welk kilometrage kan je gaan bij een occasie voor te voorzien van LPG denken jullie?

Comment

• Ik heb op m'n certificaat gevonden dat de betreffende motorcode de volgende is: FYDB (ford)
                                          Weten jullie hier iets mee?
                                          Via die code ben ik aan deze lijst gekomen: http://web2.domaincheck.co.uk/~ad2299/admin/upload_files/1120752656
                                          Blijkbaar een lijst waar die lpg installateur garantie op geeft, de enige focus precies. Voor mij geeft dit natuurlijk een goeie indruk!

Comment

Working...
                                          X