Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Tot welk kilometrage kan je gaan bij een occasie voor te voorzien van LPG denken jullie?
    Ik denk dat het kilometrage van een wagen al vrij hoog mag zijn om dan nog LPG in te leggen.
    In Nederland zijn er tamelijk veel die zelfs op 160000 a 180000 km nog LPG laten installeren, en met succes want die wagens halen probleemloos kilometerstanden van 300000 km en meer zelfs.
    Het gaat dan wel over motoren van min. 2000cc en waarschijnlijk zijn die wagens dan ook perfekt onderhouden geweest, maar het zijn toch knappe prestaties vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
      Ik denk dat het kilometrage van een wagen al vrij hoog mag zijn om dan nog LPG in te leggen.
      In Nederland zijn er tamelijk veel die zelfs op 160000 a 180000 km nog LPG laten installeren, en met succes want die wagens halen probleemloos kilometerstanden van 300000 km en meer zelfs.
      Het gaat dan wel over motoren van min. 2000cc en waarschijnlijk zijn die wagens dan ook perfekt onderhouden geweest, maar het zijn toch knappe prestaties vind ik.

Heb jij ervaring met LPG-installaties uit Nederland?
      Weet iemand hoeveel € het daar minder zou kosten dan hier in België?
      Is er romslomp met papieren, homologatie's?

Grtz

Comment

Grtz
        Ikzelf heb geen ervaring met installaties uit Nederland, net vanwege de eventuele romslomp en keuringen.
        Ik haal mijn info ook van het net op Nederlandse autofora allerlei, en daar zijn blijkbaar mensen die zeer hoge km-standen halen op LPG en tevens LPG laten plaatsen op wagens met hoge kilometrages.
        In Nederland is de Vialle Lpi blijkbaar nogal zeer gegeerd en die kosten daar nog geen 2000 euro alles in+ in Nederland krijgen mensen die een moderne installatie (daar G3 genaamd) laten plaatsen een forse korting op de rijtaks.
        Daar kan onze ' milieubewuste' regering nog wat van leren!

Comment

Grtz
          Je moet erop letten dat de Nederlandse installateur een "licentie" heeft om LPG-installaties te mogen plaatsen in Belgische wagens. 't Is te zeggen, om ervoor te zorgen dat de installatie goedgekeurd wordt in België.

www.goca.be

Goca - Tools - LPG-installateurs

Wij zijn nog met de Chevy naar De Haas Autogas in Eindhoven geweest. Leek mij een professionele installateur met redelijk wat ervaring.
          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            dat heeft rinus me niet verteld, dat het om de 20 k moet vervangen worden

was het bij jou merkbaar nodig ?
            wel ik had er net 30000 km mee gedaan en ik voelde alleszins geen verschil. dus echt erg zal het wel niet geweest zijn.

Comment

• Vandaag mailtje gekregen van Vandendijck uit Sint-Truiden:

Een pegaso kost 1480 euro alles inb.
              Een lpi kost 1950 euro alles inb

Grtz

Comment

• héél mooie prijzen ! maar bedoel je met lpi vialle ?

over de kilometers van de wagen nog : ik zette 1 wagen op lpg toen hij al 345k had gebold en we hebben daar toch nog 100k bijgezet...en toen is hij gewoon verkocht, niet kapot gegaan

allemaal zaten m'n wagens, behalve de laatste, al ruim boven de 150k toen ik ze op gas zette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                  wel ik had er net 30000 km mee gedaan en ik voelde alleszins geen verschil. dus echt erg zal het wel niet geweest zijn.
                  mersie !

Comment

• kheb prijs gekregen van dedeyne ( http://www.lpg.be/dedeyne.htm ) voor de lpi installatie van vialle: 2400€ is da zowa de prijs?
                    Een gewone lpg install zal wel goedkoper zijn ma kdenk toch dat dit de betere en meest vernieuwende lpg installatie is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boriske86
                      kheb prijs gekregen van dedeyne ( http://www.lpg.be/dedeyne.htm ) voor de lpi installatie van vialle: 2400€ is da zowa de prijs?
                      Een gewone lpg install zal wel goedkoper zijn ma kdenk toch dat dit de betere en meest vernieuwende lpg installatie is!
                      Vernieuwend is dat lpi-systeem allerminst, dat bestaat al sinds 1998, en nog steeds hoor ik klachten van mensen met een kapot pompje, en zoiets vervangen kost een pak geld, dit was dan ook de reden dat ik dit systeem liever niet verkies.
                      Een lpg-installatie met sequentiéle multipoint injectie lijkt mij de betere keuze hedendage en kost in feite hetzelfde als een Vialle lpi installatie.

Comment

• ik denk dat een perfect werkende vialle het zuinigst is

en de roover heeft al lpi's zonder pomp zag ik net

Comment

ik denk dat een perfect werkende vialle het zuinigst is

en de roover heeft al lpi's zonder pomp zag ik net
                          hoe gaat dat dan
                          en die pompjes gingen dus in de beginjaren vooral kapot heb ik gehoord.
                          De laatste 3jaar gebeurt dat maar zelden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boriske86
                            hoe gaat dat dan
                            en die pompjes gingen dus in de beginjaren vooral kapot heb ik gehoord.
                            De laatste 3jaar gebeurt dat maar zelden
                            ze benutten gewoon de druk van de lpg in je tank, ze spuiten in onder een lagere druk dan vialle met de pomp

Comment

over de kilometers van de wagen nog : ik zette 1 wagen op lpg toen hij al 345k had gebold en we hebben daar toch nog 100k bijgezet...en toen is hij gewoon verkocht, niet kapot gegaan
                              amai, met welke auto was dat dan wel???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                                amai, met welke auto was dat dan wel???
                                Mercedes wss, kwaliteit boven alles he

Comment

• jep
                                  een 230 ce/123 van '81, gekocht van eerste eigenaar, kenissen van me in '94

Comment

• Ik kom net op de site van mij LPG installateur de laatste nieuwe ontwikkeling op LPG-vlak tegen: het JTG systeem van ICOM.

http://www.lpgderoover.be/ (nogal amateuristisch, maar je kan vinden wat je moet hebben)

Men spreekt er zelfs over een "revolutie op de LPG markt"...het ziet er allesinds veelbelovend uit...

Iemand hier meer van op de hoogte?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                      Ik kom net op de site van mij LPG installateur de laatste nieuwe ontwikkeling op LPG-vlak tegen: het JTG systeem van ICOM.

http://www.lpgderoover.be/ (nogal amateuristisch, maar je kan vinden wat je moet hebben)

Men spreekt er zelfs over een "revolutie op de LPG markt"...het ziet er allesinds veelbelovend uit...

Iemand hier meer van op de hoogte?
                                      Volgens mij hebben de chineeskes dat gemaakt.
                                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                        Ik kom net op de site van mij LPG installateur de laatste nieuwe ontwikkeling op LPG-vlak tegen: het JTG systeem van ICOM.
                                        Is dat niet hetzelfde als de systemen van Vialle? Die werken toch ook met vloeibare LPG-injectie?
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Dat systeem van bij de roover is niks revolutionair aan, dat soort systemen is al op de markt sinds 1998 van vialle, zijn gewoon verkoopstechnieken van de roover denk ik.

Comment

Working...
                                          X