Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
    weet hier soms iemand of je LPG kan tanken in een duitse volvo v70 bifuel die op aardgas rijdt??
    Ik dacht indertijd te lezen dat de V40 bifuel enkel op LPG rijdt, maar de V70 bifuel op LPG en biogas (= aardgas als ik niet fout ben = CNG compressed natural gas als ik niet volledig de kluts kwijt ben...)

't leven kan moeilijk zijn
    Ik denk van niet, in zweden staat immers overal op de tankstations van naturgas dat je daar niet mag tanken als je LPG hebt.

Ik dacht ook dat er een redelijk groot verschil was qua drukken en dergelijke.

Maar inderdaad best eens vragen aan de volvodealer
    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
      ...
      Ik dacht ook dat er een redelijk groot verschil was qua drukken en dergelijke.
      ...
      LPG = 10bar, CNG = 200bar!

Comment

• Daarnet klik ik het pomppistool vast en ik hoor dat mijn tank leegloopt in de pomp.
        Compleet leeg was hij want er ging 55,85 liter in, ben zo'n 15 liter LPG kwijtgeraakt aan de pomp zelf
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• wtf

al iets aan de pomphouder laten weten?
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• straf dan zal de pomp toch niet op genoeg druk hebben gestaan

of anders door de hitte, maar das sterk lijkt me, jij een erg hoge druk in je tank
            meestal staat er op de pomp als het een bovengrondse tank is, een drukmeter die zou moeten hoger zijn dan de normale dxruk van 8 bar in je tank

Comment

• aan de andere kant...normaal zit er in jouw installatie toch een terugslagklep, dacht ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                aan de andere kant...normaal zit er in jouw installatie toch een terugslagklep, dacht ik
                Ik zie niet goed in hoe de tank anders gevuld blijft en niet gewoon leegloopt als er geen klep zou inzitten. Of vergis ik me nu.

In eerste instantie moet de klep opengeduwd zijn toen ik het pistool aansloot maar dan is het foutgelopen

Ik heb niet onmiddelijk op de manometer op de pomp gelet, pas als de pomp al actief was en dan stond die boven de 10 bar dacht ik.

Ik had ook het pistool onmiddelijk kunnen losklikken maar ik vreesde dat er iets miswas met de klep waardoor hij dan zeker zou leeglopen in de lucht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  wtf

al iets aan de pomphouder laten weten?
                  Het was na sluitingstijd

Ik ga nog eens naar die manometer kijken nu.

Comment

• stond uwen donkere kar lang in de zon, was die erg heet ?

Comment

stond uwen donkere kar lang in de zon, was die erg heet ?
                      Ja, die zal wel heet geweest zijn.
                      Volgende keer met de koffer open rijden alvorens te tanken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                        Wie gaat er bij u thuis tanken en met welke bankkaart? Ik heb een berekening staan op de vorige pagina, en als jij dat niet de moeite noemt?

Nadelen? Ofwel m'n koffer kwijt én m'n reserverwiel (ahja, want de tank staat erop) ofwel m'n reservewiel kwijt én nog een bruikbare koffer.

De hoge installatieprijs en spijtig genoeg de extra taks zijn de enige echte nadelen die ik kan bedenken. Maar als we dan verder gaan rekenen, is dat iets wat ik er vlot uithaal met mijn ocharme 1.6 .
                        hallo ik zelf rijd met gas en nog van de oude systemen bouwjaar 2001 en moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkel prob ondervonden heb met gas en heb de oude en de nieuwe lpi systemen gehad .wat ik zo belagelijk vindt is dat mensen wel 3000 en meer uitgeven voor velgen maar als je dan op gassysteem aankomt zogezegd duur is .okee dat je exstra taks betaald voor omdat je op gas rijdt daar ben ik mee akkoord en vindt het eigelijk een beetje onfair wel moet je bijvermelden als je de gasinstalatie eerste maal inschrijft je een premie krijgt van de staat . dus heb je eerste jaar je taks terug en aan de pomp verdien je naar iederen tankbeurt terug ik tank 15 euro en doe er 560 km gemiddeld mee en dat met een 2.3i vijf cil oud systeem dus echt niet gek vindt ik en ik rijdt heel sportief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audia-5 Bekijk Berichten
                          hallo ik zelf rijd met gas en nog van de oude systemen bouwjaar 2001 en moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkel prob ondervonden heb met gas en heb de oude en de nieuwe lpi systemen gehad .wat ik zo belagelijk vindt is dat mensen wel 3000 en meer uitgeven voor velgen maar als je dan op gassysteem aankomt zogezegd duur is .okee dat je exstra taks betaald voor omdat je op gas rijdt daar ben ik mee akkoord en vindt het eigelijk een beetje onfair wel moet je bijvermelden als je de gasinstalatie eerste maal inschrijft je een premie krijgt van de staat . dus heb je eerste jaar je taks terug en aan de pomp verdien je naar iederen tankbeurt terug ik tank 15 euro en doe er 560 km gemiddeld mee en dat met een 2.3i vijf cil oud systeem dus echt niet gek vindt ik en ik rijdt heel sportief
                          Fuck dat is veel. Ik verbruik met de sub gemiddeld 10 L ofzo. De max dat ik er al heb uitgekregen is 7.8 L en 385 km. (Tank van 45 L)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Het was na sluitingstijd

Ik ga nog eens naar die manometer kijken nu.
                            Ooh wtf na slutingstijd moeten zij dat toch sluiten?

Comment

• alle geluk doen ze het ni allemaal

Comment

alle geluk doen ze het ni allemaal
                                Vertel me de plaatsjes Ik en de moeder werken vooral s'nacht en meestal gaan we tanken langs de autostrade die praktisch toch op onze weg ligt.

Comment

• passeren jullie melsele ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                    Vertel me de plaatsjes Ik en de moeder werken vooral s'nacht en meestal gaan we tanken langs de autostrade die praktisch toch op onze weg ligt.
                                    Sint-Martens-Latem, Roodstop als je daar ooit zou komen.
                                    Wel met een lege tank gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Sint-Martens-Latem, Roodstop als je daar ooit zou komen.
                                      Wel met een lege tank gaan!
                                      Voor zover ik kan nagaan wordt daar géén LPG verdeeld... of toch ( onder tafel of zo)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                        Voor zover ik kan nagaan wordt daar géén LPG verdeeld... of toch ( onder tafel of zo)?
                                        Het is mogelijk dat de LPG-pomp niet van Roodstop zelf is, ze staat namelijk niet bij de benzinepompen en is zo'n 20 jaar oud met een analoog tellerwerk terwijl de benzinepompen door Roodstop onlangs vernieuwd zijn.
                                        Maar er is alleszins LPG, al sinds jaar en dag, ik woon er naast.

Comment

• analoog

mooi

Comment

Working...
                                          X