Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
    En wat is dan de beste verhouding?

Of is dat afhanklijk van de motor/het lpgsysteem?
    Er zijn tankstations die echt goedkope LPG hebben (minder dan 40 €-cent per liter) maar daar merk je dat je minder afstand aflegt op een volle tank.

Dus het maakt weinig uit of je dé goedkoopste uitzoekt, want je betaalt het toch terug in actieradius.
    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
      En wat is dan de beste verhouding?

Of is dat afhanklijk van de motor/het lpgsysteem?
      De verhouding (butaan/propaan) is ook afhankelijk van het seizoen als ik me niet vergis, winter & zomer geeft elk een verschillende samenstelling.

Al ken ik daar de details niet van, 911turbo ongetwijfeld wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
        De verhouding (butaan/propaan) is ook afhankelijk van het seizoen als ik me niet vergis, winter & zomer geeft elk een verschillende samenstelling.

Al ken ik daar de details niet van, 911turbo ongetwijfeld wel
        Winter LPG heeft meer propaan omdat butaan bij een temperatuur van minder dan 0,5 °C (of -0,5°C ? ) vloeibaar blijft.
        A Twist of the Wrist

Comment

• Eigenlijk ook interessant om hier te zetten. Meer peeka's () voor de Dodge RAM SRT-10 als je hem op LPG zet. (dus eigenlijk ook voor de Viper. )

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
          In de Ram SRT-10 levert ie ook 506 pk, maar in diegene die over een aantal weekjes (ie is inmiddels in Duitsland aangekomen) op de zaak komt, levert ie 530 pk als je 'm op LPG(I) legt.
          A Twist of the Wrist

Comment

• ik merk geen noemenswaardig verbruiksverschil op tss winter en zomer
            iemand anders wel ?

Comment

• Hoe reageren Rovers (Honda's) op LPG?

Zoals vermeld in een ander topic onder 'dit of dat' ben ik voor familie wat op zoek naar een occasietje die het binnenkort moet doen op LPG. In den beginnen keek ik uit naar naftjes maar ik denk beter te zijn met een wagen waar reeds LPG in geïnstalleerd is. Dit vooral omdat de wagen maar een jaar of 4, max 5 zou bollen én om een minimum aan burokratie en dito papierwerk te moeten trotseren.

Gist'ren zag ik een Rover 416 staan, 1600 dus, bj 1997 met 85000km in z'n wielen voor een dikke € 3000.

Kunnen die wagens om met LPG, verbruiken ze veel? Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van die wagens? Heb namelijk 0,0 ervaring met (R)over.

Wat doe joe tink?

grtz

Comment

• Tweede LPG-vraagje:

Is het mogelijk om een bestaande cilindrische tank te laten vervangen door een ringtank? Of is dit te omslachtig en dito te duur voor wat het is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  Tweede LPG-vraagje:

Is het mogelijk om een bestaande cilindrische tank te laten vervangen door een ringtank? Of is dit te omslachtig en dito te duur voor wat het is?
                  Dit is goed mogelijk, mijn installateur heeft dit gedaan met de zijne... Wegens een vrij hoog verbruik was dit bij hem wel omgekeerd, zijn ringtank heeft ie dus vervangen met een cilindrische tank.
                  Het kostenplaatje hiervan weet ik niet, maar ik veronderstel dat de kosten niet veel hoger gaan zijn dan de kost van de nieuwe tank en wat ombouwkosten!
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Alleeeeeeeeee, waar zitten die LPG-goeroe's hier?

Comment

• bel naar wat leveranciers, vraag hen uit...bemerk een enorm groot prijsverschil en laat de winnaar aan ons weten !

Comment

• doe ze vooral allemaal de groeten van die jongen met de benzen en de rare volvo's die prijs kwam vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          bel naar wat leveranciers, vraag hen uit...bemerk een enorm groot prijsverschil en laat de winnaar aan ons weten !
                          Jeps, schitterend idee.
                          Khoor het de installateur al zeggen,

Een Rover kopen met LPG? Nee mijnheer, dat raad ik ten sterkste af, de wagens zijn niets waard, de LPG-installaties nog minder. Komt daar dan nog eens bij dat 'ie 15 liter drinkt, hou het maar bij een gewoon naftje ipv die LPG-rommel

Kreeg hier te horen dat Toyota niet echt goed gaat samen met LPG, heb voor de lol 4 prijsaanvragen gedaan, geen enkele installateur heeft me het afgeraden. Ze gaan hun eigen winkel niet afbreken he

Grtz

Comment

• @ Peeka, het topic is al zodanig groot dat ik geen zin heb 28 bladzijden te doorsnuffelen:

Jij hebt een ringtank, hoeveel liter prop je daar in?
                            Hoeveel LPG verbruikt je seejat zo per 100km?

Grtz

Comment

• Vanaf vrijdag 31 maart worden bepaalde aardolieproducten duurder. Voor diesel betaalt men dan 1,1050 euro per liter. Lpg motorbrandstof kost dan 0,5030 euro per liter.

Deze prijswijzigingen zijn het gevolg van de schommelingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten (bron: Belga)
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

@ Peeka, het topic is al zodanig groot dat ik geen zin heb 28 bladzijden te doorsnuffelen:

Jij hebt een ringtank, hoeveel liter prop je daar in?
                                Hoeveel LPG verbruikt je seejat zo per 100km?

Grtz
                                Ringtank van 55liter, waarvan 80% gevuld wat neerkomt op 44liter LPG.

Wat dat verbruik betreft, zal zo rond de 9,5l/100km liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                  Vanaf vrijdag 31 maart worden bepaalde aardolieproducten duurder. Voor diesel betaalt men dan 1,1050 euro per liter. Lpg motorbrandstof kost dan 0,5030 euro per liter.

Deze prijswijzigingen zijn het gevolg van de schommelingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten (bron: Belga)
                                  Of het gevolg van de 12 mio Euro die de petroleumsector moet bijpassen van de regering ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
                                    Of het gevolg van de 12 mio Euro die de petroleumsector moet bijpassen van de regering ??
                                    Mocht de petroleumsector nu geen 65 cent extra vragen per liter diesel?
                                    A Twist of the Wrist

Comment

Kreeg hier te horen dat Toyota niet echt goed gaat samen met LPG, heb voor de lol 4 prijsaanvragen gedaan, geen enkele installateur heeft me het afgeraden. Ze gaan hun eigen winkel niet afbreken he

Grtz
                                      ik vertelde je al dat een vriendin zowel als een collega beide een picnic hebben op gas...en dat die al jaren pannevrij rijden
                                      een buurjongen reed lang tijd met een rover 214 op gas

mss zijn het uitzonderingen

als je een ringtank wil, betaal niet de volle prijs en lever de cylindrische tank in, sommige dealers werken zo en plaatsen soms herkeurde tanks in wagens om de prijs te drukken en daar is op zich niets mis mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                        Wat dat verbruik betreft, zal zo rond de 9,5l/100km liggen.

'k Ben voor m'n neefje op zoek naar een LPG-wagentje.
                                        Eerste idee was een corolla van 1992 tot 1997 aan te schaffen en er dan LPG in te gooien. Die Corolla's zijn gegeerd, een beetje deftig model kost al gauw 3500 EUR, daar LPG installeren aan min prijs 1500 EUR komt op 5000 EUR voor een wagen van minimum 10 jaar oud, dat is hem wat veel, eigl geef ik hem wel gelijk.

Dan maar op zoek naar iets anders, waar al LPG geïnstalleerd was.
                                        'k Heb een Rover gevonden, 416 met standaard LPG geïnstalleerd, bj 1997. Het verbruik ligt op 10liter/100km. Wagen heeft 85.000km, krijg garantie en voor verkoop wordt een groot onderhoud + vervanging distri-riem uitgevoerd.

kZit in dilemma, verbruik lijkt me hoog, prijs valt mee (€ 3000). Wat denken jullie, doen of laten?
                                        Last edited by ; 31/03/2006, 13:57.

Comment

• Zo hoog is dat verbruik toch niet...

Zeker niet als ie op LPG ligt...

Comment

Working...
                                          X