Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
    Zo hoog is dat verbruik toch niet...

    Zeker niet als ie op LPG ligt...
    khad ergens een verbruik met LPG van 7.5 tot 9.5 liter in gedachte, een utopie?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      khad ergens een verbruik met LPG van 7.5 tot 9.5 liter in gedachte, een utopie?
      Neen, zeker niet, maar dan ga je rustig moeten rijden he

      Ik zou hem dat zeker duidelijk maken, mss rijdt hij dan rustig ook...
      Tenzij hij geld genoeg heeft natuurlijk...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        Neen, zeker niet, maar dan ga je rustig moeten rijden he

        Ik zou hem dat zeker duidelijk maken, mss rijdt hij dan rustig ook...
        Tenzij hij geld genoeg heeft natuurlijk...
        Bedoel je dat ie de Rover z'n verbruik kan terugdringen naar 8-9 liter/100km
        of dat er wagens te vinden zijn die niet zoveel verbruiken.

        'Ie moet door omstandigheden al z'n brandstofkosten zelf betalen, twas 'ie die vooral naar 't verbruik keek dus ik denk wel dat hij het kalm aan zal doen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Bedoel je dat ie de Rover z'n verbruik kan terugdringen naar 8-9 liter/100km
          of dat er wagens te vinden zijn die niet zoveel verbruiken.

          'Ie moet door omstandigheden al z'n brandstofkosten zelf betalen, twas 'ie die vooral naar 't verbruik keek dus ik denk wel dat hij het kalm aan zal doen.
          Ik vrees dat de rover iets te zwaar is voor zijn motorisatie.

          Je zou voor zo een waarden te halen al bijna moeten zoeken naar wagens die qua verbruik opgegeven een 6,5-7 liter hebben.

          En dan kom je automatisch bij de lichtere wagentjes uit genre saxo...

          Comment


          • WAt denken de specialisten ter zake over aanbieding in't algemeen?

            Comment


            • 3000 euro voor een auto van 7 jaar oud van een dubieus merk dat bovendien trouwens niet meer gemaakt wordt - en waar men 1500 à 2000 euro kosten aan zou doen met een LPG installatie.

              Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind het toch wel een risico.

              Waarom niet zoeken naar een goedkoop dieselend iets?

              Genre Skoda Fabia, Seat Ibiza 1.9 TDI. Die bakskes verbruiken ook maar 5.5 liter diesel hetgeen zo'n 20% meerverbruik geeft in kostprijs dan een LPG rover.

              Ne maat van me doet ook heel veel kms en heeft hem een seat ibiza 1.9 tdi gekocht van 110 pk uit 1998, eerste eigenaar, met 80000 km voor 5000 euro.

              Vind je dat geen betere besteding voor je 5000 euro?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                3000 euro voor een auto van 7 jaar oud van een dubieus merk dat bovendien trouwens niet meer gemaakt wordt - en waar men 1500 à 2000 euro kosten aan zou doen met een LPG installatie.
                LPG-installatie zit reeds in de wagen, in de 3000€.



                Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                Ne maat van me doet ook heel veel kms en heeft hem een seat ibiza 1.9 tdi gekocht van 110 pk uit 1998, eerste eigenaar, met 80000 km voor 5000 euro.

                Vind je dat geen betere besteding voor je 5000 euro?
                Het zou inderdaad een goede investering zijn indien de prijzen niet blijven stijgen, vandaag is de diesel (ook LPG trouwens) gestegen naar 1,10€/liter.
                Een TDI 110 waarmee je 5.5liter/100km kunt rijden is een utopie, of je moet hem met de grootste zachtheid behandelen. En dan koop je weer beter iets lichter. 6 liter klinkt al mooier.

                Na wat rekenwerk komt 6liter diesel/100km aan 1.10€/lit duurder uit dan 10liter LPG aan 0.50€/lit...

                (Bijkomend wil ik niet dat 'ie gaat winkelen bij VAG, ikzelf heb een SDI gehad, stukken sterker dan die TDI maar redelijk wat kosten & problemen, al is dat bijkomend aan jouw voorstel)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  LPG-installatie zit reeds in de wagen, in de 3000€.

                  Het zou inderdaad een goede investering zijn indien de prijzen niet blijven stijgen, vandaag is de diesel (ook LPG trouwens) gestegen naar 1,10€/liter.
                  Een TDI 110 waarmee je 5.5liter/100km kunt rijden is een utopie, of je moet hem met de grootste zachtheid behandelen. En dan koop je weer beter iets lichter. 6 liter klinkt al mooier.

                  Na wat rekenwerk komt 6liter diesel/100km aan 1.10€/lit duurder uit dan 10liter LPG aan 0.50€/lit...

                  (Bijkomend wil ik niet dat 'ie gaat winkelen bij VAG, ikzelf heb een SDI gehad, stukken sterker dan die TDI maar redelijk wat kosten & problemen, al is dat bijkomend aan jouw voorstel)
                  ok dat van die LPG is natuurlijk een voordeel. om welke installatie gaat het? wanneer geplaatst? rijdt hij al van in het begin op gas?

                  diezelfde maat doet die 5.5 liter gemiddeld, wel vnl autosnelweg, en bij sportieve rijstijl...

                  Diesel koopt trouwens niemand aan de maximumprijs, of je moet op doortocht zijn in belgie op de autosnelweg toch?

                  al in al 20% meerverbruik op diesel dan op gas. zoals gezegd.

                  Comment


                  • een tdi op z'n burgervaders gereden doet makkelijk 5.5
                    met 6 zit je al redelijk te pushen

                    ik zou die rover eens flink proefrijden, en die 10 liter lijken me ook vooral in de stad gereden, ik doe een kleine 9.5 met een 2 liter
                    natuurlijk zijn die rovers toerevreters dus kan het iets hoger liggen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                      ok dat van die LPG is natuurlijk een voordeel. om welke installatie gaat het? wanneer geplaatst? rijdt hij al van in het begin op gas?

                      diezelfde maat doet die 5.5 liter gemiddeld, wel vnl autosnelweg, en bij sportieve rijstijl...

                      Diesel koopt trouwens niemand aan de maximumprijs, of je moet op doortocht zijn in belgie op de autosnelweg toch?

                      al in al 20% meerverbruik op diesel dan op gas. zoals gezegd.
                      Kheb gerekend met de 2 maximumprijzen, als je diesel gaat rekenen aan 1.00€/liter (wat met een maximumprijs van 1.10 nu de gemiddelde prijs zal zijn) kan je voor LPG 0.43 rekenen, vandaar.

                      Ik reed vrij kalm met m'n SDI (fabrieksopgave lag op 4.7liter) en had, na wat stadsritten steevast tussen de 5.5 en 6 liter.

                      Anyway, bedankt voor de tip maar een TDI komt er niet in, dan kan ik hem evengoed m'n SDI verkopen, pakken betrouwbaarder en voor minder dan €5000.

                      We waren op zoek naar een Corolla van 92-97 maar die zijn momenteel erg gegeerd en te duur voor wat ze waardig zijn...
                      Last edited by ; 31/03/2006, 19:56.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                        ok dat van die LPG is natuurlijk een voordeel. om welke installatie gaat het? wanneer geplaatst? rijdt hij al van in het begin op gas?
                        Soort installatie totnogtoe onbekend,cilindertank,geplaatst in 1997.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                          ok dat van die LPG is natuurlijk een voordeel. om welke installatie gaat het? wanneer geplaatst? rijdt hij al van in het begin op gas?
                          Soort installatie totnogtoe onbekend,cilindertank,geplaatst in 1997.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                            3000 euro voor een auto van 7 jaar oud van een dubieus merk dat bovendien trouwens niet meer gemaakt wordt - en waar men 1500 à 2000 euro kosten aan zou doen met een LPG installatie.

                            Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind het toch wel een risico.

                            Waarom niet zoeken naar een goedkoop dieselend iets?

                            Genre Skoda Fabia, Seat Ibiza 1.9 TDI. Die bakskes verbruiken ook maar 5.5 liter diesel hetgeen zo'n 20% meerverbruik geeft in kostprijs dan een LPG rover.

                            Ne maat van me doet ook heel veel kms en heeft hem een seat ibiza 1.9 tdi gekocht van 110 pk uit 1998, eerste eigenaar, met 80000 km voor 5000 euro.

                            Vind je dat geen betere besteding voor je 5000 euro?
                            dubieus merk, ach man, door volk als jij gaan merken failliet, wees trots op jezelf.
                            wat heeft dat hele VAG dan wel meer gepresteerd buiten een hele hoop droge karren maken met tractormotoren in? ja, ik weet het, ze vragen tevens nog een schandalig veel geld voor hun poepkisten.

                            laten we dan ook eens de prijs vergelijken van zo'n fantastische skoda als het op onderhoud aankomt en zet daarentegen zo'n schimmige rover die in zo'n donker kot van een rovergarage van afgedraaide olie wordt voorzien.

                            kiiijjjjk, ik heb een skoda. ik snij nog liever men ballen af dan in een skoda te moeten kruipen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                              ik snij nog liever men ballen af dan in een skoda te moeten kruipen.
                              dat heb ik er nu ook weer niet voor over...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                dubieus merk, ach man, door volk als jij gaan merken failliet, wees trots op jezelf.
                                wat heeft dat hele VAG dan wel meer gepresteerd buiten een hele hoop droge karren maken met tractormotoren in? ja, ik weet het, ze vragen tevens nog een schandalig veel geld voor hun poepkisten.

                                laten we dan ook eens de prijs vergelijken van zo'n fantastische skoda als het op onderhoud aankomt en zet daarentegen zo'n schimmige rover die in zo'n donker kot van een rovergarage van afgedraaide olie wordt voorzien.

                                kiiijjjjk, ik heb een skoda. ik snij nog liever men ballen af dan in een skoda te moeten kruipen.
                                frekkel, ik geef gewoon op een neutrale manier mijn mening weer, iets waar jij blijkbaar iets moeilijker in slaagt.

                                En qua kostenberekening heb je er volgens mij ook niet veel kaas van gegeten. Moest je er een beetje verstand van hebben dan zou je je LPG installatie niet uit je auto gezwierd hebben.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                                  frekkel, ik geef gewoon op een neutrale manier mijn mening weer, iets waar jij blijkbaar iets moeilijker in slaagt.

                                  En qua kostenberekening heb je er volgens mij ook niet veel kaas van gegeten. Moest je er een beetje verstand van hebben dan zou je je LPG installatie niet uit je auto gezwierd hebben.
                                  ik durf daar inderdaad al eens moeilijk in slagen, vandaar dat ik ook wijselijk zwijg in merkentopics van opel, vw, seat, skoda,... iets wat anderen dan ook maar eens zouden moeten leren.
                                  uw neutrale manier daar stel ik mij vragen bij want zo te horen heb je weinig tot geen ervaring met het merk.

                                  en laat kostenberekening nu toevallig iets zijn dat me aan men reet kan roesten. tevens kan ik me niet voorstellen dat anderen mijn rekening moeten maken en al dan niet zeggen dat ik dom ben om mijn lpg te verwijderen.
                                  Door mijn LPG te verwijderen is mijn benzineverbruik gedaald van 11 naar 9 liter. en door het verwijderen van het extra gewicht en met mijn gemodificeerde luchtinlaat bijt ik wederom enkele tienden af mijn acceleratietijden. en laat nu toevallig dat hetgene zijn dat mij interesseerd.
                                  koop gerust een fiets en een busabbonement en fiets je leven al kostenberekend verder.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                    en laat kostenberekening nu toevallig iets zijn dat me aan men reet kan roesten.
                                    misschien hou je dan beter ook wijselijk je mond gezien het feit dat het een vraag was gesteld door een derde persoon precies over kostprijs...
                                    Last edited by ; 02/04/2006, 02:36.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                                      misschien hou je dan beter ook wijselijk je mond gezien het feit dat het een vraag was gesteld door een derde persoon precies over kostprijs...
                                      dat maakt dan twee van ons, want een duurdere rammelende diesel aanraden die dan nog eens duurder is in onderhoud lijkt me ook niet al te verstandig

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                        ik durf daar inderdaad al eens moeilijk in slagen, vandaar dat ik ook wijselijk zwijg in merkentopics van opel, vw, seat, skoda,... iets wat anderen dan ook maar eens zouden moeten leren.
                                        uw neutrale manier daar stel ik mij vragen bij want zo te horen heb je weinig tot geen ervaring met het merk.

                                        en laat kostenberekening nu toevallig iets zijn dat me aan men reet kan roesten. tevens kan ik me niet voorstellen dat anderen mijn rekening moeten maken en al dan niet zeggen dat ik dom ben om mijn lpg te verwijderen.
                                        Door mijn LPG te verwijderen is mijn benzineverbruik gedaald van 11 naar 9 liter. en door het verwijderen van het extra gewicht en met mijn gemodificeerde luchtinlaat bijt ik wederom enkele tienden af mijn acceleratietijden. en laat nu toevallig dat hetgene zijn dat mij interesseerd.
                                        koop gerust een fiets en een busabbonement en fiets je leven al kostenberekend verder.
                                        Als je dan denkt hier de boel wat komen te verzieken door dergelijke uitlatingen (met je ballen afsnijden en dat soort nonsens), dan ben je hier eveneens aan het verkeerde adres...
                                        Praat gerust mee maar doe het op een respectvolle, gefundeerde manier. Indien dat niet mogelijk is kan je je ook best hier onthouden.

                                        Simpele keuze, niet?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                          Als je dan denkt hier de boel wat komen te verzieken door dergelijke uitlatingen (met je ballen afsnijden en dat soort nonsens), dan ben je hier eveneens aan het verkeerde adres...
                                          Praat gerust mee maar doe het op een respectvolle, gefundeerde manier. Indien dat niet mogelijk is kan je je ook best hier onthouden.

                                          Simpele keuze, niet?
                                          heel simpele keuze, maar is rover een dubieus merk noemen dan een gefundeerde, respectvolle uitspraak?

                                          nuja, excuus aan allen die zich in hun zak gebeten voelden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X