Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Koelwater dat niet warm genoeg wordt?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • voor de handliggende antwoorden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Koelwater dat niet warm genoeg wordt?
        heeft er imo niet mee te zien, aangezien de verdamper zelf niét bevriest. Enkel de leiding van tank tot verdamper, en die leiding wordt niet opgewarmd door koelwater.

        Maar ik kan mis zitten, dus corrigeer me gerust (en voeg even een woordje uitleg toe waarom)

        Comment


        • dan zuipt je motor veel als die leiding bevriest

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            dan zuipt je motor veel als die leiding bevriest
            moet ik 'm naar een afkickcentrum sturen?


            maar, zoals gezegd.... ik kan wel volgas varen, en dan doet hij het niet noodzakelijk (heb dat nog niet lang genoeg gedaan, dus kan zijn dat ie het na een tijdje evenzeer gaat doen.... maar 't is dus niet dat hij bij veel gas geven dichtslaat). En ik kan ook eerst een uurtje of 2 op 2500rpm varen, wanneer hij dan beslist om toch te bevriezen, zonder daarom meer vermogen gevraagd te hebben.

            En vroeger heeft ie dat nooit gedaan....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              moet ik 'm naar een afkickcentrum sturen?


              maar, zoals gezegd.... ik kan wel volgas varen, en dan doet hij het niet noodzakelijk (heb dat nog niet lang genoeg gedaan, dus kan zijn dat ie het na een tijdje evenzeer gaat doen.... maar 't is dus niet dat hij bij veel gas geven dichtslaat). En ik kan ook eerst een uurtje of 2 op 2500rpm varen, wanneer hij dan beslist om toch te bevriezen, zonder daarom meer vermogen gevraagd te hebben.

              En vroeger heeft ie dat nooit gedaan....
              Lijkt me toch een koelingsprobleem. Vooral omdat je het in een andere thread had over die witte rook. Die witte damp hebben ze altijd wel wat, maar die wordt beduidend erger als de motor niet goed gekoeld wordt.

              Heeft jouw Ski Nautique ook die algenpot aan de achterkant van de motor, met zo'n soort zeefje? Die kan dicht zitten, maar de pot zelf kan ook gebarsten zijn, waardoor de impeller meer lucht dan water aanzuigt. Anders moet je die pot er even tussenuit halen en de waterpomp rechtstreeks laten aanzuigen. Kijk ook ff of je impeller nog volledig in orde is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Denk dat ik ook voor een Prins installatie ga kiezen. Heb een installateur gevonden op enkele km's van me thuis. Hij vraagt 2900€ en dan krijg ik nog 4 jaar garantie...
                De S8 gaat binnen twee weekjes binnen in Olen bij AGS, ook voor Prins. Iets over de 3000 EUR als ik me niet vergis.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  Lijkt me toch een koelingsprobleem. Vooral omdat je het in een andere thread had over die witte rook. Die witte damp hebben ze altijd wel wat, maar die wordt beduidend erger als de motor niet goed gekoeld wordt.

                  Heeft jouw Ski Nautique ook die algenpot aan de achterkant van de motor, met zo'n soort zeefje? Die kan dicht zitten, maar de pot zelf kan ook gebarsten zijn, waardoor de impeller meer lucht dan water aanzuigt. Anders moet je die pot er even tussenuit halen en de waterpomp rechtstreeks laten aanzuigen. Kijk ook ff of je impeller nog volledig in orde is.
                  dat probleem met die witte damp is al niet meer van doen. Ik weet niet wanneer ik dat net gepost heb eigenlijk? soit, hadden we een paar weken terug inderdaad last van, en dat lag inderdaad aan een gebrekkige koeling... door wier dat in het koelcircuit gesukkeld was. En we hebben daar nu nog af en toe last van, maar dan pompen we het wier via de waterpomp terug uit het koelcircuit in tegengestelde richting. Dus....helaas geen wierpot, zoals je ondertussen al had kunnen raden

                  Ik gok eerder ergens op overdruk/te klein debiet/gaslek dan op koeling. Het enige ding dat door koelwater gewarmd wordt is de verdamper, en die bevriest niet mee, lijkt me logisch als het aan gebrekkige koeling zou liggen dat dit wél het geval zou zijn. Alles vóór de verdamper bevriest wel.

                  Nuja, we kunnen er wel mee verder varen zo ('t is toch niet meer echt schitterend weer, ik gok dat we nog een keertje of 5 gaan dit seizoen, maximum), in de winter zullen we alles eens nakijken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    De S8 gaat binnen twee weekjes binnen in Olen bij AGS, ook voor Prins. Iets over de 3000 EUR als ik me niet vergis.
                    Goede keuze!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      De S8 gaat binnen twee weekjes binnen in Olen bij AGS, ook voor Prins. Iets over de 3000 EUR als ik me niet vergis.
                      Laat eens weten hoe het bolt, denk da we onze motoren toch een beetje kunnen vergelijken...

                      Comment


                      • Heb trouwens al wat meer info gewonnen over klepsmering...is niet nodig bij BMW blokken hoor ik her en der

                        Comment


                        • Ik heb ook geen kleppensmering steken. Was niet nodig bij deze motor volgens de installateur (vanmeenen)
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

                          Comment


                          • Kleppensmering zit vaak tussen de oren heb ik al gehoord...
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Laat eens weten hoe het bolt, denk da we onze motoren toch een beetje kunnen vergelijken...
                              Laten we hopen dat het goed bolt, anders heeft het weinig nut I guess.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                De S8 gaat binnen twee weekjes binnen in Olen bij AGS, ook voor Prins. Iets over de 3000 EUR als ik me niet vergis.
                                zalig, goede keuze, ik ben benieuwd naar de afwerking etc!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                  zalig, goede keuze, ik ben benieuwd naar de afwerking etc!
                                  Ik moet eigenlijk nog eens bellen ivm de tank...in het reservewiel wil ik niet, liever zo'n cylinder achter de achterbank. En liefst twee!

                                  Tankingang wordt overigens mooi achter het tankklepje weggewerkt, dat vind ik wel een dik pluspunt.

                                  Comment


                                  • Ik sponsor voor een dynorun bij PPE vóór en na de installatie. Ben benieuwd of er met die moderne systemen op zulke prestatiegerichte motoren (veel) verlies is.

                                    Comment


                                    • Je gaat toch sowieso niet op vol vermogen op LPG draaien? Aangezien ze mij altijd wijs hebben gemaakt dat dat niet echt gezond is.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Je gaat toch sowieso niet op vol vermogen op LPG draaien? Aangezien ze mij altijd wijs hebben gemaakt dat dat niet echt gezond is.
                                        dat is dus wat ik niet weet, of dat mag/kan met die blokken. Als je kijkt naar Jochen z'n saab 9000 op gas (een turbomotor dan nog)... die heeft meer vermogen op gas dan op benzine.

                                        heb opzich ook wel zin in een LPG bak. Klant had net LPG gestoken en z'n excel'tje uitgelegd met hoeveel winst hij al had gemaakt...gaat toch best rap

                                        Comment


                                        • Aangezien ik vol voor de betrouwbaarheid ga zal het me eerder weinig kunnen schelen bij deze

                                          Comment

                                          Working...
                                          X