Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    lpg weegt een halve kilo de liter

Dus 28 kilo + pakweg 10 kilogram voor het montageframe en de rest + 25 kg brandstof = een dikke 60 kg.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Al bij al valt dat nog mee!
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        http://www.de-wit.nl/winkel/showproduct.php?pID=1635

Dus 28 kilo + pakweg 10 kilogram voor het montageframe en de rest + 25 kg brandstof = een dikke 60 kg.
        Maar als je je brandstoftank van 70 liter leeg laat dan scheelt dat al een dikke 50 kg.

Tot zover het ontkrachten van mijn eigen stelling!
        Het meergewicht is dus verwaarloosbaar en de auto's die toch doorzakken achteraan zoals de mijne zijn gewoon kutbakken.
        Last edited by Gere; 08/10/2009, 22:00.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Het blijft een rare materie die LPG. Velen zijn ontevreden en er zijn er ook weer een heel pak die wel tevreden zijn. Een kennis van mij heeft een taxibedrijf en gaat ook eens proberen of LPG een goede investering is. Er is een nieuwe Saab 9-3 1.8t met LPG besteld en die zal de huidige Skoda Superb 1.9 TDi vervangen in Januari. Ik ben zelf enorm benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen want een gemakkelijk leven heeft een taxi niet...Per jaar zal hij toch rond de 85000km gaan afleggen om nog maar te zwijgen van het aantal draaiuren op stationair toerental...Ik hou jullie op de hoogte

Comment

• een maat van me gaat gas in zijn oude 850 leggen

volgens zijn installateur zou in 2010 de accijnscompenserende tax worden afgeschaft
            ben benieuwd...uiteraard opent dat ook de deur om accijnzen op lpg te gaan heffen

Comment

• Ik ben benieuwd. Maar verwacht geen aparte maatregel voor LPG. Eerder eentje voor alle brandstoffen tesamen meteen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                de eerste installateur die me een probleemvrije installatie belooft, heeft mijn centen in zijn zak
                Toch bestaat het hoor..

De LPG in mijn 300SE is probleemloos geweest tot 450k km. Nu is de verdamper op zijn einde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Toch bestaat het hoor..

De LPG in mijn 300SE is probleemloos geweest tot 450k km. Nu is de verdamper op zijn einde.
                  Zelfs op 6000toeren draait ie als een zonnetje...en dat op gas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Zelfs op 6000toeren draait ie als een zonnetje...en dat op gas
                    Sleuren met dat hok

Comment

• ik weet het dat het bestaat, alleen heb ik wat te veel miserie gehad om installateurs hun beloftes voor waar te aanzien

mijn 260 had een impco installatie, een der betere indertijd, ferm duur ook
                      sjanse moet je ook hebben

Comment

• Ik rijd nu 13.000 km op gas, en heb nog niks van problemen ondervonden (behalve ben ik naar de keuring eens moeten terugkeren voor de leiding die onderaan wat te bloot zat..) Heb eigenlijk minder problemen gehad dan mijn pa met zijn 745 (had wat afstelproblemen in den beginne), en dat bij dezelfde installateur.

Ik kan ook gerust doortrekken tot de 6000 toeren, maar ik heb er niet zo een goed gevoel dan bij omdat ik niet weet of dat wel goed is, terwijl ik wel niks gewaar wordt.. Op de nurburgring zet ik hem wel op benzine
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Ik hoop ook dat ik er geen zever mee ga hebben...de ene heeft geluk, de andere niet...hopelijk val ik in de juiste groep

Comment

• Mijn pa heeft ook paar keer gehad dat hij hem binnendoet bij BMW omdat er iets niet pluis lijkt, en dan schuiven zij dat door naar de LPG-installateur. En daar doen ze dan soms terug hetzelfde naar BMW..
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Is wel typisch natuurlijk...

Hoe vaak heb ik het begin niet gehoord, ook hier, dat BMW en gas niet samen gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                Mijn pa heeft ook paar keer gehad dat hij hem binnendoet bij BMW omdat er iets niet pluis lijkt, en dan schuiven zij dat door naar de LPG-installateur. En daar doen ze dan soms terug hetzelfde naar BMW..
                                Zulke gevallen zullen wel vaak voorkomen...Daarom dat het een Saab geworden is, zij maken geen probleem van de LPG en de fabrieksgarantie blijft geldig. En na 2 jaar gaan de wagens toch meestal weg.

Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                  Zulke gevallen zullen wel vaak voorkomen...Daarom dat het een Saab geworden is, zij maken geen probleem van de LPG en de fabrieksgarantie blijft geldig. En na 2 jaar gaan de wagens toch meestal weg.

Mvg
                                  Enkel bij een Vialle installatie

@Gio en LL: heb je ook al eens prijs gevraagd bij Bigas? Die hebben het leuke systeem (Prins mss nu ook, dunno) dat je vanaf een instelbaar toerental benzine kan laten mee inspuiten, samen met gas. Dat om arm lopen te vermijden en het geeft wat extra koeling en smering bij hogere toeren. Bij mij wordt er vanaf 4000o/m een fractie benzine mee ingespoten. Zo kan ik lekker doorsleuren, zonder risico dat hij arm loopt. Bij lpg is er namelijk een theoretische beperking van 50pk/cilinder
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    De S8 gaat binnen twee weekjes binnen in Olen bij AGS, ook voor Prins. Iets over de 3000 EUR als ik me niet vergis.

leuk !!
                                    dan zien we elkaar deze week !!

Comment

• @Mechanieker: kan Prins ook extra benzine inspuiten terwijl je op gas rijdt?
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• @ Jochen: interessant iig! Niet dat er zo enorm veel mee doorgesleurd gaat worden, maar het is niet slecht voor peace of mind

Comment

• Bij AGS beweren ze dat klepsmering niet hoeft bij de S8, wel bv. bij de Touareg etc, meenden ze.

Kostte 150 EUR, maar ik ga niets bestellen waarvan ze zelf beweren dat het overbodig is. Iemand nog een bepaalde mening hieromtrent?

Comment

Working...
                                          X