Waar nummerplaathouders al niet goed voor zijn :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTankvulling
Hoeveel liter is dat eigenlijk zo een grote tank??Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk BerichtenVan waar ken ik dit??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenZijn er hier LPG-rijders die ervaring hebben met het rijden in Engeland op LPG? Ik weet dat je met lpg niet op de trein mag, maar mag je wel op de boot? En zijn er genoeg stations waar je lpg kan tanken in Engeland?
Je -mag- er niet mee in de tunnel, maar ik heb het wel gedaan. Wordt niet gecontroleerd, en mijn auto heeft geen uiterlijke kenmerken van LPG (vuldop o.i.d.). Ze zeggen dat er gevaar zou kunnen zijn vanwege de drukverschillen onder water (waar de tunnel is), maar ze laten caravans wel toe. En nagenoeg elke caravan is voorzien van een gas-tank . Ik heb mijn auto wel even op benzine gezet vlak voor ik de chunnel in en uit reed.
Wil je het volledig legaal doen moet je de boot pakken, daar mag je zonder problemen op met LPG, maar het duurt bijna 3x zo lang he.
Er zijn voldoende LPG-stations in de UK, zowel op de snelweg als daar buiten. LPG is in de UK serieus populair aan het worden. Je hebt wel een speciale vulnippel nodig. Dit is dezelfde als die je nodig hebt voor Nederlandse LPG-stations. Ziet er zo uit:
Die moet je wel echt zelf meepakken, want ze hebben die daar nergens!!
Succes
Comment
-
Waarom die verschillende vulnippels
Is het nu zo moeilijk om overal hetzelfde systeem te hanteren???Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWaarom die verschillende vulnippels
Is het nu zo moeilijk om overal hetzelfde systeem te hanteren???
In het buitenland in benzinestations aan een passende adaptor zien te komen en als ze die niet hebben proberen om met je laatste centiliters gas tot aan de volgende pomp te geraken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenBen met m'n 300SE in de UK geweest.
Je -mag- er niet mee in de tunnel, maar ik heb het wel gedaan. Wordt niet gecontroleerd, en mijn auto heeft geen uiterlijke kenmerken van LPG (vuldop o.i.d.). Ze zeggen dat er gevaar zou kunnen zijn vanwege de drukverschillen onder water (waar de tunnel is), maar ze laten caravans wel toe. En nagenoeg elke caravan is voorzien van een gas-tank . Ik heb mijn auto wel even op benzine gezet vlak voor ik de chunnel in en uit reed.
Wil je het volledig legaal doen moet je de boot pakken, daar mag je zonder problemen op met LPG, maar het duurt bijna 3x zo lang he.
Er zijn voldoende LPG-stations in de UK, zowel op de snelweg als daar buiten. LPG is in de UK serieus populair aan het worden. Je hebt wel een speciale vulnippel nodig. Dit is dezelfde als die je nodig hebt voor Nederlandse LPG-stations. Ziet er zo uit:
Die moet je wel echt zelf meepakken, want ze hebben die daar nergens!!
Succes
Merci! Ik ga dan toch beter de boot nemen.. En die nippel heb ik meegekregen bij de lpg-installatieBMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenZijn er hier LPG-rijders die ervaring hebben met het rijden in Engeland op LPG? Ik weet dat je met lpg niet op de trein mag, maar mag je wel op de boot? En zijn er genoeg stations waar je lpg kan tanken in Engeland?
Beschikbaarheid hangt wel wat af van streek tot streek heb ik ondervonden, zo is er op het eiland Wight maar één plaats waar je lpg kan tanken, en dat is geen tankstation, maar een soort kampeerwinkel/doe-het-zelfzaak. Voor alle veiligheid toch best de LPG-gids voor Europa meepakken...Last edited by betaveloce; 26/10/2009, 17:14.sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenEven uitgeteld, tot nu toe ca. 15,6 l verbruikt, ca. 1250km
85% autostrade, 10% landwegen, 5% stad
Rijstijl 90% rustig tussen 110 en 150.
Benzineverbruik een halve liter per 100km, door starten etc.
ziet er erg mooi ingebouwd uit trouwens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenziet er erg mooi ingebouwd uit trouwens
Ook supertevreden van, al was het wel érg nipt, beschermingskapjes van de boxen moesten er zels af
Maar het is toch de minimale radius die ik wou..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhoeveel liter is het ook alweer?
Wsl zit er nog aardig wat in, maar voor de zekerheid toch maar vroeger gegaan.
Comment
Comment