Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar nummerplaathouders al niet goed voor zijn :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Tankvulling

Van waar ken ik dit??

Comment

Tankvulling

Was dat makkelijk om die aansluiting op die plaats te krijgen??
        Hoeveel liter is dat eigenlijk zo een grote tank??
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Je kan van die kleefvelcro kopen als je die bekleding zelf wil vast vastmaken. Voor die tankklep zou wat van die dikke rubbertape al mooi zijn. Jammer dat TomT 't rubber in de tankklep niet gedetailed heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
            Van waar ken ik dit??
            krijg je het franse plateau er nog tussen ?

Comment

• Ziet er goed uit, LL! Veel lpg-plezier!

Comment

• Zijn er hier LPG-rijders die ervaring hebben met het rijden in Engeland op LPG? Ik weet dat je met lpg niet op de trein mag, maar mag je wel op de boot? En zijn er genoeg stations waar je lpg kan tanken in Engeland?
                BMW E61 525d LCI '09
                Suzuki Bandit 1250NA /07
                Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                  Zijn er hier LPG-rijders die ervaring hebben met het rijden in Engeland op LPG? Ik weet dat je met lpg niet op de trein mag, maar mag je wel op de boot? En zijn er genoeg stations waar je lpg kan tanken in Engeland?
                  Ben met m'n 300SE in de UK geweest.

Je -mag- er niet mee in de tunnel, maar ik heb het wel gedaan. Wordt niet gecontroleerd, en mijn auto heeft geen uiterlijke kenmerken van LPG (vuldop o.i.d.). Ze zeggen dat er gevaar zou kunnen zijn vanwege de drukverschillen onder water (waar de tunnel is), maar ze laten caravans wel toe. En nagenoeg elke caravan is voorzien van een gas-tank . Ik heb mijn auto wel even op benzine gezet vlak voor ik de chunnel in en uit reed.

Wil je het volledig legaal doen moet je de boot pakken, daar mag je zonder problemen op met LPG, maar het duurt bijna 3x zo lang he.

Er zijn voldoende LPG-stations in de UK, zowel op de snelweg als daar buiten. LPG is in de UK serieus populair aan het worden. Je hebt wel een speciale vulnippel nodig. Dit is dezelfde als die je nodig hebt voor Nederlandse LPG-stations. Ziet er zo uit:

Die moet je wel echt zelf meepakken, want ze hebben die daar nergens!!

Succes

Comment

• Waarom die verschillende vulnippels
                    Is het nu zo moeilijk om overal hetzelfde systeem te hanteren???
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Waarom die verschillende vulnippels
                      Is het nu zo moeilijk om overal hetzelfde systeem te hanteren???
                      Dat geeft net die extra charme aan het LPG-rijden.
                      In het buitenland in benzinestations aan een passende adaptor zien te komen en als ze die niet hebben proberen om met je laatste centiliters gas tot aan de volgende pomp te geraken
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• nou geeft een goeie installateurs de nipples van heel europa mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Ben met m'n 300SE in de UK geweest.

Je -mag- er niet mee in de tunnel, maar ik heb het wel gedaan. Wordt niet gecontroleerd, en mijn auto heeft geen uiterlijke kenmerken van LPG (vuldop o.i.d.). Ze zeggen dat er gevaar zou kunnen zijn vanwege de drukverschillen onder water (waar de tunnel is), maar ze laten caravans wel toe. En nagenoeg elke caravan is voorzien van een gas-tank . Ik heb mijn auto wel even op benzine gezet vlak voor ik de chunnel in en uit reed.

Wil je het volledig legaal doen moet je de boot pakken, daar mag je zonder problemen op met LPG, maar het duurt bijna 3x zo lang he.

Er zijn voldoende LPG-stations in de UK, zowel op de snelweg als daar buiten. LPG is in de UK serieus populair aan het worden. Je hebt wel een speciale vulnippel nodig. Dit is dezelfde als die je nodig hebt voor Nederlandse LPG-stations. Ziet er zo uit:

Die moet je wel echt zelf meepakken, want ze hebben die daar nergens!!

Succes

Merci! Ik ga dan toch beter de boot nemen.. En die nippel heb ik meegekregen bij de lpg-installatie
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                            Zijn er hier LPG-rijders die ervaring hebben met het rijden in Engeland op LPG? Ik weet dat je met lpg niet op de trein mag, maar mag je wel op de boot? En zijn er genoeg stations waar je lpg kan tanken in Engeland?
                            Op de boot mag het zeker. Je wordt wel verondersteld het te melden bij het 'inchecken', maar als je dat dan doet, dan krijg je een ongeïnteresseerde blik, zo van 'Ja en?'.
                            Beschikbaarheid hangt wel wat af van streek tot streek heb ik ondervonden, zo is er op het eiland Wight maar één plaats waar je lpg kan tanken, en dat is geen tankstation, maar een soort kampeerwinkel/doe-het-zelfzaak. Voor alle veiligheid toch best de LPG-gids voor Europa meepakken...
                            Last edited by betaveloce; 26/10/2009, 17:14.
                            sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Even uitgeteld, tot nu toe ca. 15,6 l verbruikt, ca. 1250km

85% autostrade, 10% landwegen, 5% stad
                              Rijstijl 90% rustig tussen 110 en 150.
                              Benzineverbruik een halve liter per 100km, door starten etc.

Comment

Even uitgeteld, tot nu toe ca. 15,6 l verbruikt, ca. 1250km

85% autostrade, 10% landwegen, 5% stad
                                Rijstijl 90% rustig tussen 110 en 150.
                                Benzineverbruik een halve liter per 100km, door starten etc.
                                Toch ietsje meer dan ik zou verwacht hebben, maar al was het 17-18l... nog steeds super cheap

ziet er erg mooi ingebouwd uit trouwens

Comment

• Misschien kan dat nog wat bij afgesteld worden, we gaan zo 5K bollen en dan sowieso even op check-up; werd ook aangeboden overigens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    ziet er erg mooi ingebouwd uit trouwens

Ook supertevreden van, al was het wel érg nipt, beschermingskapjes van de boxen moesten er zels af

Maar het is toch de minimale radius die ik wou..

Comment

• hoeveel liter is het ook alweer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        hoeveel liter is het ook alweer?
                                        110l, maar tot nu toe hebben we altijd ca max 70l getankt.

Wsl zit er nog aardig wat in, maar voor de zekerheid toch maar vroeger gegaan.

Comment

• het is hier stilletjes....

ik denk dat de fun met de S8 op en top is :-)

Comment

Working...
                                          X