Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Helaas...ik zit in Zwitserland en Bart ligt horizontaal met een zware infectie op de luchtwegen...bloed kotsen en al, niet leuk

Even iets anders: kan het zijn dat de installatie nog wat bijgesteld kan worden met het oog op het verbruik? Of is 15-16 bij normaal rijden te verwachten? Ik heb de indruk dat het lager moet kunnen.

Comment

• Het lijkt me dat de LPG installatie de lambda-sturing volgt. Gaat dus niet te rijk staan, en dus niet echt afgesteld kunnen worden. Maar ik kan mis zijn.

Comment

• 15-16 is zeker niet erover, draait de kar goed, niet te veel aan prutsen

lpg blijft altijd een keuze goed rijden dan wel ecologisch voor de keuring evt
        bij 15-16 is de uitstoot niet zo goed maar soit

Comment

• Hoeveel liter was dat op benzine?
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik zeur zeker niet, het ding draait als een zonnetje. Leek me gewoon ietwat "veel" voor een rustige rijstijl.

Comment

• LPG heeft altijd een meerverbruik hè. 20% zeggen ze wel eens maar dat is sterk overdreven. Liever dat ie wat teveel verbruikt dan dat ie wat te arm staat.

Binnenkort in de winter weer lekker wolken maken
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• mijn clk 9l gas
                8.5 benzien, eerlijk gecheckt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Binnenkort in de winter weer lekker wolken maken
                  jah, en dat zijn gezonde wolken

Comment

• en hoe meer cilinders en hoe lager de relantie, mmmm

Comment

• Met die S8 nog niet op benzine gereden (tenzij bij het warm rijden), dus kan niet echt vergelijken. Maar zou toch tikkeltje lager moeten liggen als RS6, denk ik. En dan zou je op 12l uitkomen met een vergelijkbare rijstijl.
                      Ik hoopte stiekem op 14 liter gas met een rustige rijstijl.

Comment

• Geen foto's van onder de motorkap?

Comment

• Eens een paar vraagjes..

Stel je koopt een Saab 9-3 Aero 2.0T 210pk en je chiptuned die naar zo'n 250PK...

1. Is in deze situatie hem op LPG rijden dan verstandig (verondersteld dat er goed mee wordt doorgereden) ?
                          2. Bestaan er tegenwoordig uberhaupt al LPG installaties waar je geen verschil voelt kwa prestaties tussen LPG<->RON98 ?
                          3. Wat zou een deftige installatie dan gaan kosten, rekening houdend dat er toch een redelijke tank in ligt (100l is dat mogelijk ? Of overdrijf ik nu ?)

En dan nog iets minder relevante vraagjes mss..

4. Hoe zit het tegenwoordig met de beschikbaarheid van LPG in Europa in 't algemeen
                          5. Klopt het dat je in de meeste ondergrondse garages niet mag parkeren met LPG ?

Mss moet ik ergens volgend jaar weer wat meer km's gaan maken, het makkelijkste zou zijn om te gaan dieselen (à la E46 330Cd ofzo) maar langs de andere kant geniet benzine in elk geval mijn voorkeur.. maar enkel als het me genoeg voordelen biedt (financieel) tov de diesel.

Overtuig me

Comment

• zo'n gechipte saab heeft koppel in overvloed dus als je maar tot 4000 toeren trekt is er geen probleem lijkt me. echt hoge toeren maken doe ik op benzine. sporadisch gebeurd het wel dat ik 'moet' doortrekken en dan heb ik de tijd niet om rap op naft te zetten.

Comment

• welja, van zulke zaken krijg ik kriebels, ik wil een apparaat dat werkt

Comment

• op de autosnelwegen is gas bijna overal te vinden, niet tegen belgische prijzen, spijtig genoeg
                                en ik ken weinig ondergrndse parkings waar ze lpg wagens toelaten

het mag met een instal van de laatste generaties, maar je moet schriftelijke toestemming hebben van de uitbater
                                of ben ik daar ondertussen mis in ?

Comment

• Wat betreft de beschikbaarheid van de brandstof, in België zeker en vast geen probleem, en Frankrijk en Holland ook niet. Met andere landen heb ik op dit gebied geen ervaring.
                                  Dan de prestaties van de wagen.... ik rijd met een e34 525i (192pk) en voel totaal geen verschil op gas in prestaties. Motor gaat constant tot tegen de 6000tn/min. op gas en dit al voor meer dan 50k km. Hier nog nooit geen problemen met gehad....
                                  Meerverbruik.... Het kan zijn hij iets meer verbruikt op gas maar wat totaal verwaarloosbaar is als je het prijsverschil €/liter tussen gas en benzine ziet.
                                  Het betreft wel een moderne installatie (2jr oud) die 2500€ gekost heeft + er is ook een kleppensmering bijgeplaatst.
                                  Een tank van 100 liter is perfect mogelijk maar die gaan ze onmogelijk nog kwijt kunnen in de ruimte voor de reserve band.
                                  Ondergrondse garages... Het mag vaak niet, ik heb er altijd al mijn gat aan gevaagd en nog nooit problemen met gehad. Bij nieuwe installaties moet je trouwens enkel zo een doorschijnende sticker op je vooruit kleven en deze valt totaal niet op in tegenstelling tot die groene klevers van vroeger naast de nr. plaat.
                                  Last edited by ; 04/11/2009, 14:06.

Comment

• Tuurlijk
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                      Een gechipte turbo motor op gas gaat dit wel
                                      het octaangetal van lpg is toch hoger, dus die ontstekingstijdstippen die mss at vroeger zijn komen te staan vormen totaal geen gevaar voor lpg, mss dat men juist de hoeveelheid LPG inspuiting heeft moeten aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                        Een gechipte turbo motor op gas gaat dit wel
                                        zeker gaat dat, ik heb zo één !!!

Comment

• Om nog op de prijs te antwoorden, de rest is al gezegd, reken toch op €2,5k voor een deftige installatie.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X