Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En toch hoor ik vaak dat je het beter niet combineert, een gechipte turbo met LPG..
Zijn er hier mensen die zo (chipped, turbo, saab) al veeeele km's hebben gedaan zonder probs ?
En echt met een harde rijstijl hé.. En langtijdig 180 à 200 + cruisen moet ook gaan (en jaja, in DE, ik passeer daar jaarlijks wel eens..)
je auto zal altijd op 1 van de 2 beter rijden dan op het andere. en natuurlijk ga je je auto dan anders moeten chippen of toch de LPG anders afstellen dan als je op benzine zou rijden.
maar normaalgezien, als je tuner of jij weet waar je mee bezig bent, dan kun je zelfs meer pk's maken met lpg.
lpg dat klopvaster is zorgt ervoor dat je de turodruk kunt opdrijven voor die begint te pingelen.
nu buiten dit alles maakt het soms ook uit welk merk van wagen je op lpg wilt gooien.
over het algemeen , GM is geen probleem, honda en consoorten, is een NONO.
Iemand die ik ken heeft net een nieuwe Toyota Rav4 2.0 benzine gekocht. Nu was hij bezig om die op lpg te leggen(hij rijdt al 15 jaar met lpg). Blijkbaar kunnen die motoren daar niet meer tegen? De garage raadt het af omdat binnen de 100 000 km de koppakking kapot zou gaan. Volgens de garage zijn de nieuwe motoren niet meer gemaakt om op lpg te rijden. Ik vind dat een vreemde uitleg, maar ken er niets van. Kenners, zit hier enige waarheid in?
Iemand die ik ken heeft net een nieuwe Toyota Rav4 2.0 benzine gekocht. Nu was hij bezig om die op lpg te leggen(hij rijdt al 15 jaar met lpg). Blijkbaar kunnen die motoren daar niet meer tegen? De garage raadt het af omdat binnen de 100 000 km de koppakking kapot zou gaan. Volgens de garage zijn de nieuwe motoren niet meer gemaakt om op lpg te rijden. Ik vind dat een vreemde uitleg, maar ken er niets van. Kenners, zit hier enige waarheid in?
Toyota motoren hebben veelal vvti. Variabele kleppensturing. En zulke motoren kunnen inderdaad bijzonder slecht op LPG rijden.
Ik rij nu een 60.000km op lpg in mijn van 150pk naar 230pk gechipte Saab 9000 2.0t en heb nog geen problemen gehad buiten 1x de injectoren moeter vervangen. Dat was binnen de 2jaar garantie trouwens. De installatie moet geplaatst worden door iemand die er verstand van heeft. Niet alleen verstand van LPG maar ook verstand van auto's en liefst Saabs dan. De installatie moet gebouwd zijn op het vermogen van de auto. In mijn geval heb ik een Saabexpert/Saab tuner en lpg installateur onder één dak en het loopt allemaal goed. Een 9000 is dan ook zeer geschikt om op gas te rijden wegens de harde kop. Extra kleppensmering was ook niet nodig De T7 motoren zouden iets minder geschikt zijn wegens andere kop en de T8 dus de 9-3SS heb ik eigenlijk geen idee van.
Het echte racewerk werd me afgeraden op LPG, dan moet je hem op benzine zetten. Door het verdampen van de benzine bij het inspuiten word de kop gekoeld, iets wat je met LPG niet hebt.
Als je een LPi installatie laat inbouwen wordt het gas vloeibaar ingespoten in tegenstelling tot LPG waar ze nog met een verdamper werken zodat het gas gasvormig wordt ingespoten. Bij LPi heb je dus ook die 'koeling'. In jouw geval zou ik dus voor een LPi installatie gaan (=Vialle en niets anders) omdat je dan toch wat veiliger zit. Ook een hoog vermogen is geen probleem (eventueel een 5de injector). Nadeel van Vialle is de prijs... . Voor een 4-cilinder zit je rap aan 2800€
Ik rij nu een 60.000km op lpg in mijn van 150pk naar 230pk gechipte Saab 9000 2.0t en heb nog geen problemen gehad buiten 1x de injectoren moeter vervangen. Dat was binnen de 2jaar garantie trouwens. De installatie moet geplaatst worden door iemand die er verstand van heeft. Niet alleen verstand van LPG maar ook verstand van auto's en liefst Saabs dan. De installatie moet gebouwd zijn op het vermogen van de auto. In mijn geval heb ik een Saabexpert/Saab tuner en lpg installateur onder één dak en het loopt allemaal goed. Een 9000 is dan ook zeer geschikt om op gas te rijden wegens de harde kop. Extra kleppensmering was ook niet nodig De T7 motoren zouden iets minder geschikt zijn wegens andere kop en de T8 dus de 9-3SS heb ik eigenlijk geen idee van.
Het echte racewerk werd me afgeraden op LPG, dan moet je hem op benzine zetten. Door het verdampen van de benzine bij het inspuiten word de kop gekoeld, iets wat je met LPG niet hebt.
Als je een LPi installatie laat inbouwen wordt het gas vloeibaar ingespoten in tegenstelling tot LPG waar ze nog met een verdamper werken zodat het gas gasvormig wordt ingespoten. Bij LPi heb je dus ook die 'koeling'. In jouw geval zou ik dus voor een LPi installatie gaan (=Vialle en niets anders) omdat je dan toch wat veiliger zit. Ook een hoog vermogen is geen probleem (eventueel een 5de injector). Nadeel van Vialle is de prijs... . Voor een 4-cilinder zit je rap aan 2800€
Nuttige informatie.. € 2800 is wel prijzig maar dan heb je ook wel wat, en voor mij is dat het waard als het even veilig is en rijdt als echte benzine..
Nu ik er ff bij stilsta, iemand om m'n werk heeft een CL 500 (V8 ) op LPi (zei toch iig dat het vloeibaar wordt ingespoten) en die heeft tegen de 4000 euro's betaald...
Veel volk ZEGT dat het vloeibaar wordt ingespoten Maar gezien de prijs, zal hij waarschijnlijk ook wel gelijk hebben.
Ongelooflijk hoeveel mensen denken dat ze LPi hebben terwijl het 'gewoon' LPG is. En blijven volhouden, want 'ze hebben gezegd dat het een LPi installatie is'.
Meestal als je dan de motorkap opentrekt kan je ze wel overtuigen
Ongelooflijk hoeveel mensen denken dat ze LPi hebben terwijl het 'gewoon' LPG is. En blijven volhouden, want 'ze hebben gezegd dat het een LPi installatie is'.
Meestal als je dan de motorkap opentrekt kan je ze wel overtuigen
inderdaad, zo ben ik er ook al een paar tegengekomen.
Iemand die ik ken heeft net een nieuwe Toyota Rav4 2.0 benzine gekocht. Nu was hij bezig om die op lpg te leggen(hij rijdt al 15 jaar met lpg). Blijkbaar kunnen die motoren daar niet meer tegen? De garage raadt het af omdat binnen de 100 000 km de koppakking kapot zou gaan. Volgens de garage zijn de nieuwe motoren niet meer gemaakt om op lpg te rijden. Ik vind dat een vreemde uitleg, maar ken er niets van. Kenners, zit hier enige waarheid in?
dit is een heel sterke uitleg voor een garage !! waarom zou je koppakking nu kapot gaan van op lpg te rijden? dat is toch maar een dichting zoals een andere in je wagen, wat heeft lpg als brandstof iets te veranderen aan je koppakking? dit lijkt meer iets om je bang te maken dan om een technische uitleg te geven.
Toyota motoren hebben veelal vvti. Variabele kleppensturing. En zulke motoren kunnen inderdaad bijzonder slecht op LPG rijden.
Bmw werkt al gedurende langere tijd met het valve tronic systeem (hebben dus helemaal geen gasklep meer nodig!!) en die wagen rijden perfect op lpg hoor zonder probleem uiterst geschikt !! bij deze motoren is een continu variabele lichthoogte van de klep die dienst doet als soort gasklep, de gemonteerde gasklep staat altijd vol open en dient enkel bij noodloop. Dus ......... verkeerde stelling!!
dit is een heel sterke uitleg voor een garage !! waarom zou je koppakking nu kapot gaan van op lpg te rijden? dat is toch maar een dichting zoals een andere in je wagen, wat heeft lpg als brandstof iets te veranderen aan je koppakking? dit lijkt meer iets om je bang te maken dan om een technische uitleg te geven.
Die garage zou al enkele klanten gehad hebben op lpg met die motor. En binnen die gevallen was de koppakking kapot binnen de 100 000 km. Nu weet ik natuurlijk niet of dat verhaaltje verzonnen werd. Mij zal het ook worst wezen
Bestaat er voor die Nederlandse tank-adaptor een soort verlengstuk?
Echt stom moment vandaag in NL
Die vul-ingang zit te diep bij de tankklep weggewerkt, als je dat ding er op wil zetten zit je op de lak.
Ondertussen trouwens wel al het tankrecord verbroken, 83 liter is er al ingegaan
Doorgaans rij je met 80 liter zo'n 480km bij normale rijstijl, 400km bij een deftig tempo. Zal dus wel een dikke 10% schelen met benzine.
__________________
Mitsubishi Galant EA2W powered by LPi Vialle
LPG prijzen in België - www.LPGonline.be
Ik was juist nog eens op deze prachtige site. Helaas kwam ik daar niet zo goed nieuws tegen:
Beste bezoekers van deze site.
Ik vernam een treurig bericht van de echtgenote van de webbeheerder van deze site. Je kan het zelf ook lezen in het franstalige deel.
Onze goede vriend Alain overleed zachtjes op 8 Oktober 2009.
Dit betekent dat deze website niet verder zal worden geupdate.
Dank aan Alain, die moedig deze website in de 2 talen maakte en onderhield.
Rust in vrede Alain, je hebt goed gedaan.
Comment