Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
Idd, heel goede service van Jet. (alhoewel dat ik moet toegeven dat ik bij hen niet tank).
Jet in Heffen lijkt mij een prijsbrekertje. 14 cent korting op de diesel en de ron95 benzine. De LPG staat aan 0,392.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Idd, heel goede service van Jet. (alhoewel dat ik moet toegeven dat ik bij hen niet tank).
Jet in Heffen lijkt mij een prijsbrekertje. 14 cent korting op de diesel en de ron95 benzine. De LPG staat aan 0,392.
Al zijn er natuurlijk wel nog steeds (zeer) grote regionale verschillen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaWeet geen andere keten die dezelfde service biedt op hun site.
Hoe dan ook hoe handig het ook moge zijn om zoiets via de site van een leverancier op te zoeken, blijft het grote bord aan een tankstation toch nog 100x belangrijker imo . En ja als daar geen LPG-prijs op staat...
EDIT: btw hoe komt het dat Oeral LPG mag leveren hoewel geen enkel van hun tankstations bemand is?Last edited by Kartfreak; 28/04/2006, 21:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Idd, heel goede service van Jet. (alhoewel dat ik moet toegeven dat ik bij hen niet tank).
Jet in Heffen lijkt mij een prijsbrekertje. 14 cent korting op de diesel en de ron95 benzine. De LPG staat aan 0,392.
Ik ga dan maar tanken bij esso in steenokkerzeel waar de lpg 0,417 de liter staat maar ik heb wel mijn tijgerpunten .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboik vind dat nogal veel, maar het zijn pittige wagens
ik verbruik met een mercedes 2liter automaat een dikke 9
De Rover kost 3000 EUR, niet veel dus. Ik wil er niet al m'n spaarcenten in steken, daar ik het de komende 2 jaar voor andere dingen nodig heb. De Rover (indien 'ie OK is) zou goed zijn voor nog een 4-5-tal jaren te rijden. Ik rij gemiddeld (school-thuis-vriendin-verkeer) 18.000km/jaar. LPG zou dan toch in aanmerking komen als brandstof?
Iemand bemerkingen/tips?
thankx
Comment
-
tuurlijk komt lpg in aanmerking
ik doe ongeveer 19000 km/jaar en haal de kost van de installatie er op 1 jaar uit ! daarna is het pure winst
en als de installatie nog gezond is, kan je daarna terug goedkoop een benzine kopen (want die krijgen ze toch niet verkocht) en ze laten overbouwen voor € 500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobotuurlijk komt lpg in aanmerking
ik doe ongeveer 19000 km/jaar en haal de kost van de installatie er op 1 jaar uit ! daarna is het pure winst
en als de installatie nog gezond is, kan je daarna terug goedkoop een benzine kopen (want die krijgen ze toch niet verkocht) en ze laten overbouwen voor € 500
Oow nu komt pas boven hoe 'leek' ik ben op gebied van gasinstallaties..., ik dacht dat je enkel een LPI-installatie kan overbouwen...
Ik kan dus maw, met deze installatie nog enkele jaren bollen en als ze dan nog goed is (wat kan er eigenlijk zoals aan foutlopen?) overbouwen in een andere. De Rover is een 1600cc, moet de nieuwe dan ook 1600cc zijn?
Kunnen Rover's goed om met LPG?
EDIT: hoe oud was jouw auto toen je er LPG liet inplaatsen?
grtjes
Comment
-
ik heb vroeger ook oude installaties laten overbouwen, met die oude verdampers kon het wel eens zijn dat bij de overbouw de membramen (die zijn niet duur) van de verdamper moesten vervangen worden als ze te lang hebben droog gestaan
met een neiuwe installatie, ik heb een bigas, heb je dat probleem niet meer
je moet wel kijken of de installatie van de rover nog mag worden overgebouwd, dat weet ik niet (als ze van 97 is waarschijnlijk niet)
goed kijken wanneer de tank moet herkeurd worden, dit is om de 6 jaar en de tank moet er dan uit (kost ook niet veel)
onder mijn kollegaas zijn er veel lpg-rijders, ook met een honda, niemand heeft problemen
alleen oude bmw's met oude installaties knalden wel eens, maar behalve een knal en een luchtdarm die kan losspringen geen schade
deze auto was 7 toen ik lpg legde, en dat was de jongste, ik zette zelfs een volvo van 23 op lpg (toen kostte het wel maar 35000 bef, en had ik het er op een half jaar al uit want ik maakte toen nog héél veel plezierkilometers)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EddyreadyDe Rover is een 1600cc, moet de nieuwe dan ook 1600cc zijn?
maar je kan die intstallatie wel gebruiken tot bvb een 2 liter, als die niet veel meer verbruikt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboik heb vroeger ook oude installaties laten overbouwen, met die oude verdampers kon het wel eens zijn dat bij de overbouw de membramen (die zijn niet duur) van de verdamper moesten vervangen worden als ze te lang hebben droog gestaan
met een neiuwe installatie, ik heb een bigas, heb je dat probleem niet meer
je moet wel kijken of de installatie van de rover nog mag worden overgebouwd, dat weet ik niet (als ze van 97 is waarschijnlijk niet)
goed kijken wanneer de tank moet herkeurd worden, dit is om de 6 jaar en de tank moet er dan uit (kost ook niet veel)
onder mijn kollegaas zijn er veel lpg-rijders, ook met een honda, niemand heeft problemen
alleen oude bmw's met oude installaties knalden wel eens, maar behalve een knal en een luchtdarm die kan losspringen geen schade
deze auto was 7 toen ik lpg legde, en dat was de jongste, ik zette zelfs een volvo van 23 op lpg (toen kostte het wel maar 35000 bef, en had ik het er op een half jaar al uit want ik maakte toen nog héél veel plezierkilometers)
de gasinstalatie is ingebouwd op 4/1997 als de wagen nieuw was", dus waarschijnlijk niet meer verbouwbaar.
Een andere opties was een Renault Mégane Break, ook een 1600 van 2000. Die kost me wel 2500 EUR meer dan deze Rover, wat al niet niks is natuurlijk. Qua taks en verzekering komt 'ie op 't zelfde. Verbruik schommelde rond de 9 liter, ook ongeveer 't zelfde dus
Comment
-
Ik zou mij vooral niet blindstaren op dat verbruik, bij de ene persoon verbruikt een wagen bv maar 'n goede 8l terwijl de andere met dezelfde wagen in de buurt van 11 - 12 zal komen... Dit hangt volledig af van je rijstijl en vooral ook het traject dat je doet, bv 90% autostrade - bijna altijd stadsverkeer!
Mijn 520i verbruikt bv gemiddeld 14l, op LPG, wat zeker niet weinig te noemen is, maar aan de andere kant, toen 'ie nog op benzine lag, verbruikte 'ie amper minder, dus dat is dan wel een prestatie ergens en te wijten aan de kwaliteit van m'n Prinsinstallatie!
Ik vind die 14l ook veel en moest ik veel moeite doen, zou ik hem wss ook wel wat liter lager krijgen, maar het is vooral te wijten aan het feit dat ik zelden autostrade doe! Aangezien de LPG de dag vandaag toch spotgoedkoop staat, ga ik mij niet in allerlei bochten wringen om toch maar mijn verbruik wat te temperen, ik heb me gewoon neergelegd met die 14l, that's it... Geloof me liever 14l op LPG verbruiken dan om de 2 weken voor €80 benzine erin gooien hoor
BTW ik doe ook maar 'n kleine 15k km/jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SVRHallo LPG rijders,
Heb net een 2de hands saab 93 2.OT 210pk aangeschaft. Wens daar lpg in te laten leggen. Na al wat informatie vergaard te hebben blijkt Vialle of ICOM de beste installaties te hebben voor turbomotoren. Namelijk vloeibare gasinjectie. Kan iemand mij advies geven welke van beide het beste zou zijn. Alvast bedankt.
SVR
Dat ICOM JTG-systeem ziet er kwa techniek toch ok uit , en er zit een beveiligging tegen drooglopen op de pomp in de lpg-tank waardoor pompproblemen als bij Vialle vermeden zouden moeten worden .
Ook blijven alle functies vd standaard-ECU werken (bvb variabele nokkenassen , turbodrukregeling en blijft de ECU-closed loop met Lambdaregeling draaien )
:
LPG Inbouw de Roover is al meer dan 16 jaar gespecialiseerd in het plaatsen van LPG installaties voor elk merk en type benzinewagen, alsook mobilhomes, heftrucks, stroomgeneratoren, scooters, enz... en dit, voor zowel particuliere als industriële toepassingen.
Die Dodge Ram SRT-10 met dat ICOM JTG-systeem waar ze de Legalrace mee rijden :
LPG Inbouw de Roover is al meer dan 16 jaar gespecialiseerd in het plaatsen van LPG installaties voor elk merk en type benzinewagen, alsook mobilhomes, heftrucks, stroomgeneratoren, scooters, enz... en dit, voor zowel particuliere als industriële toepassingen.
Comment
-
Ik heb de kans om m'n Polo 1.9 SDI in te ruilen voor een Xsara Coupé 1.4i LPG, ze zijn allebei van 1999, de coupé heeft 140.000km's gereden.
Verbruik zou rond de 6 liter LPG/100km liggen, ikzelf maak +/- 18.000km/jaar, misschien volgend jaar zelfs nog iets meer, zeker niet minder.
De prijs bedraagt 3500 EUR.
Twee kleine minpuntjes:
- Is 'n 3-deurs. Alhoewel ik de achterste deuren maar sporadisch gebruik, wagen zal wel beter rijden ook, is 'n klasse groter dan de Polo
- Ander minpunt: de kleur, 't gaat om een Lemon-gele...
Wat is jullie mening hierover?
Comment
-
6 liter LPG/100 km... gemiddeld? Daar geloof ik eigenlijk niks van. Aan 90 km/u op de autosnelweg, ja, ok, dat is redelijk. Maar no way dat je met een xsara coupé aan zo'n gemiddeld verbruik kunt geraken. Dat is "wishfull thinking".BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
Comment