Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KartfreakAh, oké dan... Ik ging net nog even kijken op de site van Van Meenen en daar stond ook iets van een €148, verkeerde info daar dus omtrend de taks dan toch
ik herinner me ook eerder 6000 vroeger...dus 150 kon het niet zijn zo'n rond getal, begrijp je me nog ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobohet zou kunnen hoor
ik herinner me ook eerder 6000 vroeger...dus 150 kon het niet zijn zo'n rond getal, begrijp je me nog ?
Site van Van Meenen trouwens hieromtrend!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobovraagje aan de gassers
horen jullie bij het omschakelen ook 2 klikken ?
en bij het stilleggen géénéén ?
bij het stilleggen niks.
is dit geluid niet gelinkt aan je installatie? jij hebt toch ook een bigas?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbia idd twee klikken en pas bij de tweede rijd ik op gas.
bij het stilleggen niks.
is dit geluid niet gelinkt aan je installatie? jij hebt toch ook een bigas?
ik dacht het al, maar toch leek het me raar
Comment
-
Door de blokperiode waar ik momenteel inzit heb ik weinig tijd om verder te zoeken naar een andere auto. Overlaatst was ik een Hyundaï Lantra tegengekomen. Niet echt een droomauto voor een 21-jarige, i know, maar 't is maar om enkele jaren goedkoop veel km's te maken in een niet té oude wagen.
Die Hyundaï dus, een Lantra van 2000, 1500cc benzine, fiscaal vrij intressant denk ik. De wagen heeft wel 200.000 km op z'n teller staan.
Hij staat te koop bij een officiële Hyundaï-dealer, ik zou dus de wettelijke garantie moeten krijgen. Kan iemand me zeggen op welke zaken ik specifiek moet letten, welke onderdelen zouden aan vervanging toe zijn om reeds moeten vervangen zijn?
Ik las van bobo dat een hoog kilometeraantal niet persé slecht hoeft te zijn, ik ben wat voorzichtig maar toch wel geïnteresseerd. Nog iemand tips?
Prijs is 2900 EUR.
groeten,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EddyreadyJa?
Ik had vergeleken met de Ford die ik te koop had gezien, die was van 1997, 150.000 km dacht ik, en daar vroegen ze 2000 voor
Meer dan 2.500 euro zou ik daar zeker niet voor geven.
Voor 3.000 euro moet je er kunnen vinden met minstens 50.000 km minder.
Comment
-
200k km is idd niet niks.
Toch staat de wagen te koop bij een officiele verdeler, dus als de garantie in orde is, dan sta je toch redelijk veilig.
Heb je ervaring met die garagist, of ken je mensen die er ervaring mee hebben?
Want een auto van 6 jaar oud, met lpg, daarvoor is 2900 euro zeker niet overdreven lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns200k km is idd niet niks.
Toch staat de wagen te koop bij een officiele verdeler, dus als de garantie in orde is, dan sta je toch redelijk veilig.
Heb je ervaring met die garagist, of ken je mensen die er ervaring mee hebben?
Want een auto van 6 jaar oud, met lpg, daarvoor is 2900 euro zeker niet overdreven lijkt me.
Via m'n vriendin ken ik wel een Hyundaï-dealer uit Brugge, Focke. Misschien kan ik via dealer wel het één en ander te weten komen? Hijzelf heeft geen Hyundaï's met LPG, ze zijn niet dikgezaaid. En 't moet een wagen zijn met niet teveel PK's, voor de verzekering.
Wat zijn zo de zaken waar ik moet op letten bij eventuele aankoop ivm die kilometers, wat van onderdelen is cruciaal te vervangen voorbij 200.000km?
Dat laatste klopt wel, een wagen in die prijsklasse met LPG maar vooral maar 6 jaar oud is niet gauw te vinden. Wil ik onder de 3000 EUR blijven zit ik al gauw aan wagens van begin jaren '90 ofwel in de klasse's van Clio/Corsa...
Comment
-
LPI renault megane 1.6
Hallo,
Ben hier een groentje, dus excuseer me als ik een domme vraag stel! Heb de gelegenheid om een megane 2003 te kopen met LPI en kleppensmering voor 10000 eurokes met niet teveel km'ers en een lange lijst opties. Ben wel wat huiverig ivm da gas. Kan mij iemand wat meer vertellen over:
-Hogere slijtage dan zonder gas
-Taxen (BIV, belasting, verzekering,...)
-Is dit een goede prijs?
-keuring
-met gas kan je dan ook zon 2 jaar keuring verkrijgen?
andere opmerkingen hoor ik ook graag
Mvg janvangent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvangentHallo,
Ben hier een groentje, dus excuseer me als ik een domme vraag stel! Heb de gelegenheid om een megane 2003 te kopen met LPI en kleppensmering voor 10000 eurokes met niet teveel km'ers en een lange lijst opties. Ben wel wat huiverig ivm da gas. Kan mij iemand wat meer vertellen over:
-Hogere slijtage dan zonder gas
-Taxen (BIV, belasting, verzekering,...)
-Is dit een goede prijs?
-keuring
-met gas kan je dan ook zon 2 jaar keuring verkrijgen?
andere opmerkingen hoor ik ook graag
Mvg janvangent
De prijs is niet te veel maar als de auto particulier verkoop is kun je er nog iets af doen . De biv blijft het zelfde zoals een benzine motor er komt wel bij de jaarlijkse rijtaks nog eens van van 123 euro tot en met 10fpk's en/of niet meer dan 85 kw . Voor de verzekering kan je bij de kbc gaan of dexia dat zijn er die geen extra aan rekenen voor een lpg installatie . De keuring is het zelfde als gewoonde benzine motor en voor de tank moet je op het zelf klevend vinjet kijken dat op de binnen kant van de voorruit is geplakt daar staat de datum op wanneer de tank opnieuw moet gekeurd worden . Ik heb een kangoo van 2002 met lpg en daar moet de tank maar in 2018 gekeurd worden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door new_meganeUw motor gaat veel langer mee dan enkel op benzine omdat lpg een propere verbranding heeft .
De prijs is niet te veel maar als de auto particulier verkoop is kun je er nog iets af doen . De biv blijft het zelfde zoals een benzine motor er komt wel bij de jaarlijkse rijtaks nog eens van van 123 euro tot en met 10fpk's en/of niet meer dan 85 kw . Voor de verzekering kan je bij de kbc gaan of dexia dat zijn er die geen extra aan rekenen voor een lpg installatie . De keuring is het zelfde als gewoonde benzine motor en voor de tank moet je op het zelf klevend vinjet kijken dat op de binnen kant van de voorruit is geplakt daar staat de datum op wanneer de tank opnieuw moet gekeurd worden . Ik heb een kangoo van 2002 met lpg en daar moet de tank maar in 2018 gekeurd worden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EddyreadyHoeveel extra rekenen verzekeringsmaatschappijen gemiddeld aan voor een wagen op lpg vergeleken met deze zelfde wagen op benzine?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KartfreakVolgens mij niets, ik heb dat nog nooit gehoord dat men extra zou aanrekenen bij de verzekeringsmaatschappijen omdat je wagen op LPG ligt, wat verschil maakt dat nu voor hen? Het is nu niet dat je dan een groter risico ofzo bent hè...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door new_meganeomdat de met een bom rijd
Oorspronkelijk geplaatst door MaaherM'n vader werkt bij Primagaz en ik heb een 10tal jaar geleden een demonstratie gezien waar men eerst een auto met LPG tank voltankte en achteraf in brand stak. Gans de auto uitgebrand behalve (!) de LPG tank. Die was intact! En ja, men had beide brandstoftanks volgegooid. LPG is (in vloeibare vorm, zoals in een tank) niet gevaarlijker dan benzine. Nah.American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
Comment