Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Een jaar geleden zeiden ze dat het ongeveer 650€ kost, maar ik ben eens benieuwd hoeveel ze mij zaterdag gaan aanrekenen..
    En hoeveel is het geworden?

    Comment


    • LPG

      Zowel die LPG-dokter als XXXXXXX zijn een bende prutsers.

      Ze leveren vaak knutselwerk waarbij de computer vaak slecht wordt weg gestoken.

      Had vorig jaar nog een Range Rover P38 2000 met een prins installatie gemoteerd door CamCar in Diepenbeek. Zij leverden prachtig werk. Een prins installatie waarbij alles keurig werkte en de CO en NOX waarde na 3 jaar intensief gebruik (7000km per week) nog steeds op het peil bleven staan.

      Rijdt nu met Chevy Suburban en laat deze binnenkort ombouwen door All-Round in Rotterdam voor een Vialle LPI systeem. Dit systeem werkt dan net weer een tikkeltje beter dan Prins en het euvel van de bevroren LPG pomp is al meer dan 2 jaar verleden tijd.

      Je kan natuurlijk wel de goedkoopste gasBOER vragen je auto te pimpen, maar eigenlijk pimpt hij alleen jou....

      Die bak van je zal nog wel rijden, maar hoe?
      Last edited by ScoobySimon; 29/08/2013, 14:52. Reden: Naam verwijderd op vraag van bedrijf

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vescco Bekijk Berichten
        Zowel die LPG-dokter als XXXXXXXX zijn een bende prutsers.

        Ze leveren vaak knutselwerk waarbij de computer vaak slecht wordt weg gestoken.

        Had vorig jaar nog een Range Rover P38 2000 met een prins installatie gemoteerd door CamCar in Diepenbeek. Zij leverden prachtig werk. Een prins installatie waarbij alles keurig werkte en de CO en NOX waarde na 3 jaar intensief gebruik (7000km per week) nog steeds op het peil bleven staan.

        Rijdt nu met Chevy Suburban en laat deze binnenkort ombouwen door All-Round in Rotterdam voor een Vialle LPI systeem. Dit systeem werkt dan net weer een tikkeltje beter dan Prins en het euvel van de bevroren LPG pomp is al meer dan 2 jaar verleden tijd.

        Je kan natuurlijk wel de goedkoopste gasBOER vragen je auto te pimpen, maar eigenlijk pimpt hij alleen jou....

        Die bak van je zal nog wel rijden, maar hoe?
        vorig jaar laten monteren en na drie jaar intensief gebruik
        Dus je kan in de toekomst kijken, proficiat. Dus bij jou is het al 2012!
        En elke week 7000 km, amai, dan heb je na drie jaar 1.092.000 km en dat met een range rover P38 2000, waar je normaal nog geen 5000 km kan mee rijden zonder ook maar een probleem te hebben gehad
        Komt echt heel geloofwaardig over moet ik zeggen!
        Goed bezig!
        Last edited by ScoobySimon; 29/08/2013, 14:53. Reden: Naam verwijderd op vraag van bedrijf

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vescco Bekijk Berichten
          Zowel die LPG-dokter als XXXXXXXXX zijn een bende prutsers.

          Ze leveren vaak knutselwerk waarbij de computer vaak slecht wordt weg gestoken.

          Had vorig jaar nog een Range Rover P38 2000 met een prins installatie gemoteerd door CamCar in Diepenbeek. Zij leverden prachtig werk. Een prins installatie waarbij alles keurig werkte en de CO en NOX waarde na 3 jaar intensief gebruik (7000km per week) nog steeds op het peil bleven staan.

          Rijdt nu met Chevy Suburban en laat deze binnenkort ombouwen door All-Round in Rotterdam voor een Vialle LPI systeem. Dit systeem werkt dan net weer een tikkeltje beter dan Prins en het euvel van de bevroren LPG pomp is al meer dan 2 jaar verleden tijd.

          Je kan natuurlijk wel de goedkoopste gasBOER vragen je auto te pimpen, maar eigenlijk pimpt hij alleen jou....

          Die bak van je zal nog wel rijden, maar hoe?
          LPI heeft z'n voor- en nadelen tegenover Prins VSI. Je hebt geen verdamper meer (hoe vaak komt het bij een auto voor dat die bevriest? Heb er nog maar zelden van gehoord) die stuk kan gaan, maar wel een pomp in je tank die kapot kan gaan en lichtjes zoemt, wat je toch zeker bij een break wel hoort. En - naar horen zeggen - zou het verbruik van vloeibare gasinjectie een tikje hoger liggen dan dat van gasvormige injectie.

          Over CamCar ben ik tot nu toe ook content. Nog geen installatie laten plaatsen (m'n buur heb ik er wel naartoe gestuurd en die is toch al een half jaar tevreden klant ondertussen), wel met andere LPG-installaties naartoe gegaan, en ondanks dat ze nog maar nauwelijks iets aan mij hebben kunnen verdienen opperbeste service. Van zodra dat ik ooit een LPG-installatie zelf laat plaatsen ga ik daar.
          Last edited by ScoobySimon; 29/08/2013, 14:53. Reden: Naam verwijderd op vraag van bedrijf

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            En hoeveel is het geworden?
            Degene die zich vooral met de installatie bezighoudt zei dat hij normaalgezien de helft rekent van de volledige installatie. Dit zou voor mij normaal 1000€ +BTW zijn.. Slechte communicatie dus tussen hun twee. We zijn akkoord gekomen voor 850€

            Ik vind wel als je prijs vraagt via mail, dat je dan toch wel een correcte prijs moet krijgen, ookal is het nu al een dik jaar geleden Maar ja, het zij nu zo..
            BMW E61 525d LCI '09
            Suzuki Bandit 1250NA /07
            Fiesta Red Edition '16

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
              Degene die zich vooral met de installatie bezighoudt zei dat hij normaalgezien de helft rekent van de volledige installatie. Dit zou voor mij normaal 1000€ +BTW zijn.. Slechte communicatie dus tussen hun twee. We zijn akkoord gekomen voor 850€

              Ik vind wel als je prijs vraagt via mail, dat je dan toch wel een correcte prijs moet krijgen, ookal is het nu al een dik jaar geleden Maar ja, het zij nu zo..
              Ja afspraak is afspraak natuurlijk. Maar al bij al toch nog een scherpe prijs denk ik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vescco Bekijk Berichten
                Zowel die LPG-dokter als XXXXXXXXX zijn een bende prutsers.

                Ze leveren vaak knutselwerk waarbij de computer vaak slecht wordt weg gestoken.

                Je kan natuurlijk wel de goedkoopste gasBOER vragen je auto te pimpen, maar eigenlijk pimpt hij alleen jou....

                Die bak van je zal nog wel rijden, maar hoe?
                Als er dan zoveel prutsers in het veld bezig zijn, is het dan niet beter om LPG te vergeten als alternatieve brandstof en te kiezen voor de steeds zuiniger diesels?
                Met de roetfilter, heb je heel wat minder fijn stof.
                En uiteindelijk is het de rechter voet die bepaalt of je om het milieu geeft of niet
                Last edited by ScoobySimon; 29/08/2013, 14:54. Reden: Naam verwijderd op vraag van bedrijf

                Comment


                • vw biedt het nou af-fabriek aan bvb en andere zullen mss (terug, want het was bijna uitgestorven), zo zou ik ook nog wel durven
                  word je teminste van't kaske naar de muur gestuurd en zit er gelijk garantie op

                  Comment


                  • [quote=bobo;3885409]1 tis in feite afval, je kan ook niet het hele wagenpark van lpg voorzien, en de co² uitstoot gaat nog hoger worden, en dat willen we niet ?? maar die afval wodrt al lang niet meer afgefakkeld, daar wordt wel een of ander mee gevoedt

                    ik dacht dat de co2 uitstoot juist tot 20% lager uitviel als je een motor laat ombouwen op lpg?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      1 tis in feite afval, je kan ook niet het hele wagenpark van lpg voorzien, en de co² uitstoot gaat nog hoger worden, en dat willen we niet ?? maar die afval wodrt al lang niet meer afgefakkeld, daar wordt wel een of ander mee gevoedt
                      ik dacht dat de co2 uitstoot juist tot 20% lager uitviel als je een motor laat ombouwen op lpg?
                      Ja tov de benzine die je laat ombouwen wel. Andere discussie is optie diesel tov optie LPG (bv twee motoren met zelfde topvermogen). Dan zal diesel minder co2 hebben. Maar dat weegt niet op tegen de totale uitstoot die bij LPG peanuts is tov diesel.
                      Diesel is enkel te verdedigen indien je er heel veel km's mee doet en je op betrouwbaarheid wil rekenen, maar ik reken de huidige motoren daar niet meer bij omdat ze meer "on the edge" ontwikkeld zijn (minder longinhoud, lichter).
                      Daarenboven is een diesel + LPG systeem de echte topper, zowel economisch als ecologisch, aangezien alle voordelen van beide gecombineerd worden. Maar in belgië praktisch gezien verboden.
                      Last edited by ; 26/02/2010, 19:46.

                      Comment


                      • ik ga mij binnenkort een andere wagen aanschaffen.na eens rond gehoord te hebben blijkt dat duitse motoren nog het best tegen lpg kunnen.de kleppen zouden wat harder zijn.daar ik de 5 reeks van bmw wel mooi vind denk ik dat het eerder die richting zal uitgaan.een 530xi waarschijnlijk.de x omwille van de veiligheid,bmw s hebben nu eenmaal niet een goede reputatie met hun achterwielaandrijving .nu zegt mijne gasinstallateur dat hierop het best een vialle past,tenminste op de motor met indirecte injectie van 258pk.de motor met directe injectie van 272pk is tot op heden nog niet om te bouwen.daar ik nogal wantrouwig sta tegenover de brandstofpomp van vialle (lekkageproblemen) zei ik dat ook tegen hem.hij beweerd dat dit nu minder het geval is en dat een lpg brandstofpomp van vialle ten vroegste op 100000km moet vervangen worden.dit zou 950euro kosten.ik vind dat toch vrij duur om ,als men pech heeft dit al na 100000km te moeten doen.iemand ervaring met vialle lpg pompen?levensduur en zo?of ga ik beter voor gasinjectie van prince?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          Ja tov de benzine die je laat ombouwen wel. Andere discussie is optie diesel tov optie LPG (bv twee motoren met zelfde topvermogen). Dan zal diesel minder co2 hebben. Maar dat weegt niet op tegen de totale uitstoot die bij LPG peanuts is tov diesel.
                          Diesel is enkel te verdedigen indien je er heel veel km's mee doet en je op betrouwbaarheid wil rekenen, maar ik reken de huidige motoren daar niet meer bij omdat ze meer "on the edge" ontwikkeld zijn (minder longinhoud, lichter).
                          Daarenboven is een diesel + LPG systeem de echte topper, zowel economisch als ecologisch, aangezien alle voordelen van beide gecombineerd worden. Maar in belgië praktisch gezien verboden.
                          inderdaad,veel mensen denken goedkoper te zijn met een diesel maar doen te veel korte afstanden.bovendien zijn de huidige dieselmotoren met zo een hoog vermogen en compressie gevoeliger aan stukken.bv,injectoren(kunnen zeer duur zijn)en vooral de turbo s omdat men bij het binnenrijden van de garage de motor direct afzet en de turbo kromtrekt van de hitte(weeral zeer duur om te vervangen) en dan gaan we maar zwijgen over de brandstofpomp(iets van een 2000euro) by the way,ik wist niet dat diesels waar men lpg op toepast ,dat die verboden zijn in belgie?vialle biedt nogthans installaties aan voor dieselmotoren.

                          Comment


                          • een wagen met lpg-installatie stoot meestal meer CO2-uit dan als hij op benzine rijdt. bij lpg (meestal) ligt het verbruik iets hoger (10% ongeveer). meer verbruik = meer verbranding = meer CO2.

                            maar dat is dan ook het enige. van NOx of andere schadelijke stoffen is bijna geen sprake. dat is bij 'n diesel wel wat anders, roetfilter of niet.
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                              ik ga mij binnenkort een andere wagen aanschaffen.na eens rond gehoord te hebben blijkt dat duitse motoren nog het best tegen lpg kunnen.de kleppen zouden wat harder zijn.daar ik de 5 reeks van bmw wel mooi vind denk ik dat het eerder die richting zal uitgaan.een 530xi waarschijnlijk.de x omwille van de veiligheid,bmw s hebben nu eenmaal niet een goede reputatie met hun achterwielaandrijving .nu zegt mijne gasinstallateur dat hierop het best een vialle past,tenminste op de motor met indirecte injectie van 258pk.de motor met directe injectie van 272pk is tot op heden nog niet om te bouwen.daar ik nogal wantrouwig sta tegenover de brandstofpomp van vialle (lekkageproblemen) zei ik dat ook tegen hem.hij beweerd dat dit nu minder het geval is en dat een lpg brandstofpomp van vialle ten vroegste op 100000km moet vervangen worden.dit zou 950euro kosten.ik vind dat toch vrij duur om ,als men pech heeft dit al na 100000km te moeten doen.iemand ervaring met vialle lpg pompen?levensduur en zo?of ga ik beter voor gasinjectie van prince?
                              Prins heeft een verdamper die stuk kan gaan (zoals elke installatie met een verdamper), maar heel vaak komt dat niet voor. Vialle werkt zonder verdamper maar met pomp, en 950€ is idd wel een hele smak geld dan...

                              Een heel objectief advies kan ik u niet geven. Moest ik nu een nieuwe installatie laten inbouwen was het een Prins, maar da's ondermeer omdat mijn LPG-installateur geen vialle doet

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                een wagen met lpg-installatie stoot meestal meer CO2-uit dan als hij op benzine rijdt. bij lpg (meestal) ligt het verbruik iets hoger (10% ongeveer). meer verbruik = meer verbranding = meer CO2.

                                maar dat is dan ook het enige. van NOx of andere schadelijke stoffen is bijna geen sprake. dat is bij 'n diesel wel wat anders, roetfilter of niet.
                                Niet alle LPG installaties verbruiken per se 10% meer.
                                En LPG geeft echt minder CO2. Efficientere verbranding?

                                Comment


                                • De verbrandingswaarde van LPG is lager dan die van benzine dus je hebt meer LPG nodig dan benzine om dezelfde arbeid te verrichten.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • en lpg geeft meer co² dan benzine

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                      Niet alle LPG installaties verbruiken per se 10% meer.
                                      En LPG geeft echt minder CO2. Efficientere verbranding?
                                      ik kies mijn woorden zorgvuldig, vandaar dat er ook 2x "meestal" in mijn post stond

                                      en lpg stoot echt meer CO2 uit hoor

                                      edit: zeg steben, ik merk dat jij wel redelijk lpg-minded bent, maar toch rij je met 'n 1.9TDI? of is dat een firmawagen
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
                                        Als je naar de site van de lpg dokter gaat kijken, zou je vermoeden dat dit een solide bedrijf is.
                                        Niets is minder waar: het is niet meer dan een inrijpoort waar achteraan alles in mekaar geknutseld wordt.
                                        De laptop welke gebruikt wordt om de parameters in te stellen, heeft geen volledig toetsenbord meer, ligt onder een dikke laag stof en van uitlaatgasanalyse is er helemaal geen sprake.
                                        Je kan beter eens in Olen horen bij AGS. www.lpg-installaties.be/
                                        Ik ben de eigenaar van De LPG Dokter BVBA en betreur welk een leugens hier op dit forum geschreven worden door de LPG007 ( een zogenaamde vriend van de eigenaar van een BMW318 door DLGPD omgebouwd ).
                                        Graag had ik de moderator of een objectieve forummer uitgenodigd langs te komen te Aartselaar om deze leugens te weerleggen. Er is meer dan voldoende documentatie voorhanden om deze moddergooierij te ontzenuwen.
                                        Het is een uitgekiende strategie om mijn bedrijf schade toe te brengen. Dit in samenwerking met een door hem ( te opvallend genoemd ) 'goede installateur'.
                                        Of DLGPD al dan niet een officiële dealer van AGS in België is, doet weinig ter zake.
                                        For the record, neen, DLPGD is niet 1 van 15 dealers van AGS in België.
                                        Ik heb enkele bedrijven in Europa waarvan 1 in België, De LPG Dokter BVBA waar sinds 2000 enkele duizenden installaties werden uitgevoerd. Dit tot grote tevredenheid van alle klanten, uitgezonderd 2 ( waarvan 1 dus de vriend van LPG007 zou zijn ).
                                        In de LPG sector heb ik ook nog een groothandel in Italië waar ik idd de ( onder andere ) Prins importeur ben ( met een 400tal door mij opgeleide dealers ) zoals ik hier ergens mocht aantreffen, geschreven door een - naar ik vermoed - dealer van AGS te Harelbeke.
                                        Ik heb ook nog gedurende 6 maanden ( in 2002 ) voor een Italiaans LPG bedrijf gewerkt waarvoor ik enkele 10 tallen LPG installateurs heb opgeleid in Duitsland. Nadien heb ik op 4 continenten voor datzelfde bedrijf enkele honderden LPG installateurs opgeleid ( van 2002 tot 2004 ).
                                        Ik ben sinds 2006 extern technisch consulent van het CEN ( Europees Comité voor de Wetgeving ) alwaar we de wetgeving voor Europa maken ivm alles wat met LPG en aardgas te maken heeft.
                                        Je kunt hiervoor niet solliciteren, je wordt door hun gevraagd of je mag niet meedoen.
                                        Sinds ik begon in 1988 met het ombouwen van voertuigen ( auto's, boten, lichte en gewone vrachtwagens, zie www.gasdoctor.eu ) mag ik misschien stellen dat ik er toch een klein beetje van afweet. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
                                        Dit forum wordt gebruikt ( erger, misbruikt ) om een inbouwstation ( dat gedurende 10 opeenvolgende jaren een stijging mag noteren van het aantal omgebouwde voertuigen ) te nekken.
                                        Chapeau voor Tjeu die zeer kort op de bal speelde.

                                        mvg,
                                        CVO.

                                        Comment


                                        • Grappig dit forum
                                          Na de chiptjoeners nu ook de gasboeren-clinch
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X