Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarnet aan de pomp met een vriendelijke kerel staan praten, reed een E46 M3 op gas
Nog niet eerder gezien of van gehoord eigenlijk, lijkt me eerder uitzonderlijk?
Daarnet aan de pomp met een vriendelijke kerel staan praten, reed een E46 M3 op gas
Nog niet eerder gezien of van gehoord eigenlijk, lijkt me eerder uitzonderlijk?
Had de installatie in Eeklo laten plaatsen
't blijkt perfect mogelijk. Een E46 M3 op LPG ben ik nog niet tegengekomen, er zijn wel al enkele E36 M3's op gas gepasseerd op 2dehands-sites, en dat motorconcept is identiek...
sorry maar daar heb ik dan ook weer een probleem mee
alsof de staat van uw werkplaats bepalend is voor de geleverde kwaliteit
en heeft die nou nog steeds geen analyser voor de uitlaatgassen ??
Ik was vergeten een niet onbelangrijke leugen van LPG007 recht te zetten.
De LPG Dokter BVBA beschikt sinds de oprichting over een certifieerde 4 weg analyser.
Eenvoudig even binnen komen en oppassen dat je er niet tegen loopt met je hoofd want het staat sinds jaar en dag op een TV steun.
Blijkbaar had LPG007 het .... over het hoofd gezien.
Met dit toestel kan je vast stellen dat de CO2 uitstoot van een naar LPG omgebouwde motor aanzienlijk daalt, ongeveer 15%.
Een auto verbruikt dan wel ongeveer 15% meer in liters LPG ( gezien een lagere verbrandingswaarde dan benzine per liter ) maar de verhouding koolstof tov waterstof in LPG is veel lager. LPG bestaat hoofdzakelijk uit propaan en butaan. Dit zijn ketens van 3 en 4 koolstofatomen met resp. 8 en 10 waterstofatomen.
Benzine heeft een veel hogere koolstof/waterstof verhouding.
LPG heeft verhoudingsgewijs meer waterstofatomen, wat geen CO2 uitstoot veroorzaakt tijdens de verbranding, enkel water.
Ik ben de eigenaar van De LPG Dokter BVBA en betreur welk een leugens hier op dit forum geschreven worden door de LPG007 ( een zogenaamde vriend van de eigenaar van een BMW318 door DLGPD omgebouwd ).
Graag had ik de moderator of een objectieve forummer uitgenodigd langs te komen te Aartselaar om deze leugens te weerleggen. Er is meer dan voldoende documentatie voorhanden om deze moddergooierij te ontzenuwen.
Het is een uitgekiende strategie om mijn bedrijf schade toe te brengen. Dit in samenwerking met een door hem ( te opvallend genoemd ) 'goede installateur'.
Of DLGPD al dan niet een officiële dealer van AGS in België is, doet weinig ter zake.
For the record, neen, DLPGD is niet 1 van 15 dealers van AGS in België.
Ik heb enkele bedrijven in Europa waarvan 1 in België, De LPG Dokter BVBA waar sinds 2000 enkele duizenden installaties werden uitgevoerd. Dit tot grote tevredenheid van alle klanten, uitgezonderd 2 ( waarvan 1 dus de vriend van LPG007 zou zijn ).
In de LPG sector heb ik ook nog een groothandel in Italië waar ik idd de ( onder andere ) Prins importeur ben ( met een 400tal door mij opgeleide dealers ) zoals ik hier ergens mocht aantreffen, geschreven door een - naar ik vermoed - dealer van AGS te Harelbeke.
Ik heb ook nog gedurende 6 maanden ( in 2002 ) voor een Italiaans LPG bedrijf gewerkt waarvoor ik enkele 10 tallen LPG installateurs heb opgeleid in Duitsland. Nadien heb ik op 4 continenten voor datzelfde bedrijf enkele honderden LPG installateurs opgeleid ( van 2002 tot 2004 ).
Ik ben sinds 2006 extern technisch consulent van het CEN ( Europees Comité voor de Wetgeving ) alwaar we de wetgeving voor Europa maken ivm alles wat met LPG en aardgas te maken heeft.
Je kunt hiervoor niet solliciteren, je wordt door hun gevraagd of je mag niet meedoen.
Sinds ik begon in 1988 met het ombouwen van voertuigen ( auto's, boten, lichte en gewone vrachtwagens, zie www.gasdoctor.eu ) mag ik misschien stellen dat ik er toch een klein beetje van afweet. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dit forum wordt gebruikt ( erger, misbruikt ) om een inbouwstation ( dat gedurende 10 opeenvolgende jaren een stijging mag noteren van het aantal omgebouwde voertuigen ) te nekken.
Chapeau voor Tjeu die zeer kort op de bal speelde.
mvg,
CVO.
Ik heb enkel de bedoeling gehad om de consumenten objectief te informeren.
Leugens passen niet in dit plaatje.
Een welles nietes discussie is zinloos en daarom wil ik het hier ook graag afronden.
De boodschap is niet nieuw: een consument zal zich eerst zeer goed informeren alvorens een verbintenis aan te gaan. En daarbij blijft dat een goede prater daarom nog geen goede vakman is.
Ik heb enkel de bedoeling gehad om de consumenten objectief te informeren.
Leugens passen niet in dit plaatje.
Een welles nietes discussie is zinloos en daarom wil ik het hier ook graag afronden.
De boodschap is niet nieuw: een consument zal zich eerst zeer goed informeren alvorens een verbintenis aan te gaan. En daarbij blijft dat een goede prater daarom nog geen goede vakman is.
Ik was vergeten een niet onbelangrijke leugen van LPG007 recht te zetten.
De LPG Dokter BVBA beschikt sinds de oprichting over een certifieerde 4 weg analyser.
Eenvoudig even binnen komen en oppassen dat je er niet tegen loopt met je hoofd want het staat sinds jaar en dag op een TV steun.
Blijkbaar had LPG007 het .... over het hoofd gezien.
Je schrijft hier wederom pure leugens man.
Ik verzoek de moderator of een objectieve forummer eens langs te komen in Aartselaar en jou te ontmaskeren. Om het werkelijke doel van dit forum te respecteren, zou het beter zijn dat je hier geen toegang meer zou hebben. Ronduit schandalig wat je hier probeert te doen.
Ik heb trouwens met jou nog nooit gepraat. Eengoede prateer ben je wel idd wel. Of ik al dan niet een goede vakman ben, laat ik over aan de duizenden tevreden objectieve klanten, niet een leugenaar die reeds schriftelijk is terecht gewezen door Prins Autogasystemen. Het feit dat je schreef ( via email aan DLPGD ) dat je alles weet via het internet van Duitse specialisten moet eigenlijk al volstaan voor een forummer om te begrijpen van welk niveau je bent.
Ik kan begrijpen dat je het graag wil afronden: Eerst zoveel mogelijk schade teweeg brengen en dan met de staart tussen de benen proberen 'af te ronden' nadat je ontmaskert bent, schaam u.
Last edited by ; 03/03/2010, 11:11.
Reden: vergeten bij te schrijven
Grappig dit forum
Na de chiptjoeners nu ook de gasboeren-clinch
Foute conclusie.
Ik heb geen commerciële belangen.
Iedereen blijft vrij in zijn keuze, zowel wat merk als uitruster betreft.
We leven toch in een "democratie"
Het is hier een hele discusie geworden op het forum.
Maar zou toch een graag eerlijk willen weten van de LPG Dokter of er nu werkelijk een probleem is met één van de auto's van waar hij resentelijk een Prins installatie heeft ingeplaatst.
Want over een eventueel probleem wordt niet meer gesproken, er wordt hier enkel gesproken over de eventuele schade aan de firma van LPG dokter, maar niet over een eventuele schade aan een auto van een klant.
een wagen met lpg-installatie stoot meestal meer CO2-uit dan als hij op benzine rijdt. bij lpg (meestal) ligt het verbruik iets hoger (10% ongeveer). meer verbruik = meer verbranding = meer CO2.
maar dat is dan ook het enige. van NOx of andere schadelijke stoffen is bijna geen sprake. dat is bij 'n diesel wel wat anders, roetfilter of niet.
meer verbruik levert meer CO2 is absoluut een foute redenering. Alles heeft te maken met de chemische samenstelling van de brandstof. Een auto op waterstof zal bv. GEEN CO2 uitstoten, enkel waterdamp. Alles heeft te maken met de verhouding C (koolstof) en H (waterstof) in de brandstof. Bij LPG is deze verhouding (C/H) kleiner dan voor benzine en diesel. Dit wil zeggen dat er bij verbranding een grotere hoeveelheid waterdamp (H2O) als verbrandingsproduct zal aanwezig zijn, samen met CO2. Dus een wagen stoot op LPG wel degelijk minder CO2 uit. Voor een wagen op aardgas ligt de verhouding C/H nog gunstiger.
Op www.spritmonitor.de kan je de verschillende brandstoffen ingeven en de berekening houdt hier wel degelijk rekening mee. Een wagen op die op diesel 8 liter verbruikt, stoot evenveel CO2 uit als een LPG wagen die 12 liter verstookt!
hiesedase, 't schouwke alias bobo. Alles ok? Dat is al wat jaartjes geleden. hmm, eens zien, ergens rond 1997-98. Nog altijd bezig op den borealibi?
Ik heb me hier recent ingeschreven nadat ik vernomen had van klanten dat hier leugens gespuit worden.
Als je je gsm nummer laat weten op info@delpgdokter.be, bel ik je op wanneer ik terug in Belgie ben.
ciao.
Comment