Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is hier een hele discusie geworden op het forum.
Maar zou toch een graag eerlijk willen weten van de LPG Dokter of er nu werkelijk een probleem is met één van de auto's van waar hij resentelijk een Prins installatie heeft ingeplaatst.
Want over een eventueel probleem wordt niet meer gesproken, er wordt hier enkel gesproken over de eventuele schade aan de firma van LPG dokter, maar niet over een eventuele schade aan een auto van een klant.
De wagen wordt op dit ogenblik omgebouwd.
Als je echt geïnteresseerd bent, dan vraag ik de gedupeerde om een verslag op te maken en dit toe te sturen.
Het is hier een hele discusie geworden op het forum.
Maar zou toch een graag eerlijk willen weten van de LPG Dokter of er nu werkelijk een probleem is met één van de auto's van waar hij resentelijk een Prins installatie heeft ingeplaatst.
Want over een eventueel probleem wordt niet meer gesproken, er wordt hier enkel gesproken over de eventuele schade aan de firma van LPG dokter, maar niet over een eventuele schade aan een auto van een klant.
Midi, de wagen rijdt perfect. De correctiefactoren van de benzinecomputer oscileren tussen -1.5% en +1.5%.
Enkele maanden na de installatie hebben we de verdamper in garantie vervangen ( volledig gratis ) want deze zou in hoge druk gegaan zijn in deceleratie.
DLPGD is het enige bedrijf in Belgie dat 4 jaar schriftelijke garantie geeft.
Er wordt nooit gediscussieerd over het toepassen van garantie, de klant heeft altijd gelijk.
Het doet er voor ons niet toe of deze verdamper al dan niet dit verschijnsel had vanwege aggresieve producten in de LPG die het membraan hadden aangetast.
Ik herhaal letterlijk wat LPG007 ( ik ben ervan overtuigd dat LPG007 de eigenaar is ) per mail heeft geschreven:
"Het is niet omdat een wagen ogenschijnlijk goed rijdt op LPG, dat daarom alles ook OK is. "
Hij heeft het altijd over de specialisten in Duitsland die hij contacteert via internet en die weten hem alles te vertellen. Hij weet alles beter dan ik en de after sales manager van Prins autogasystemen. Vandaar dat die hem per mail reeds heeft terecht gewezen. Ik heb daar ook copies van. Ik kan niet zien vanwaar je bent maar je bent altijd welkom om eens langs te komen en alle gegevens te bekijken. Dan begrijp je meteen welk een oplichter dit is.
Foute conclusie.
Ik heb geen commerciële belangen.
Iedereen blijft vrij in zijn keuze, zowel wat merk als uitruster betreft.
We leven toch in een "democratie"
Jouw interpretatie van democratie wordt niet door iedereen gedeeld.
Een samenraapsel van leugens hier posten om een bedrijf directe schade toe te brengen valt niet onder democratie.
Je zou beter LPG007 veranderen in LPGoldfinger.
Hij weet alles beter dan ik en de after sales manager van Prins autogasystemen. Vandaar dat die hem per mail reeds heeft terecht gewezen. Ik heb daar ook copies van. .
Die mail van de After sales manager van Prins autogassystemen, mag je hier gerust eens publiceren ... als die al zou bestaan.
is het mogelijk om de nieuwste vw motor (1.4 TSI) op Lpg te laten werken en weet er iemand van problemen hiermee?
Dat hangt af van de motorcode.
Prins levert een VSI systeem voor de motorcodes BWK, BLG, CAXA en CAX.
Indien jouw motorcode anders zou zijn, is er een mogelijkheid dat Prins in Eindhoven een kit ontwikkelt op jouw voertuig. Het kan best zijn dat een bestaande kit perfect past maar dat moet getest worden.
Het systeem verbruikt wel 15% benzine in stadsverkeer en 5% tijdens het verkeer buiten de stad.
Het VSI systeem is zeer betrouwbaar en behoort tot de beste systemen op de markt.
Het heeft ook het laagste bezine verbruik.
Ik rij zelf met een Audi A4 1.8 TFSI Avant met een VSI systeem en heb er nu bijna 28.000km op zitten zonder problemen.
Dat hangt af van de motorcode.
Prins levert een VSI systeem voor de motorcodes BWK, BLG, CAXA en CAX.
Indien jouw motorcode anders zou zijn, is er een mogelijkheid dat Prins in Eindhoven een kit ontwikkelt op jouw voertuig. Het kan best zijn dat een bestaande kit perfect past maar dat moet getest worden.
Het systeem verbruikt wel 15% benzine in stadsverkeer en 5% tijdens het verkeer buiten de stad.
Het VSI systeem is zeer betrouwbaar en behoort tot de beste systemen op de markt.
Het heeft ook het laagste bezine verbruik.
Ik rij zelf met een Audi A4 1.8 TFSI Avant met een VSI systeem en heb er nu bijna 28.000km op zitten zonder problemen.
het zou dus mogelijk zijn? doe je eigenlijk vermogensverlies bij een gas installatie en is het nog mogelijk om te chippen? (kweet 2 dingen tegelijk willen goedkoop rijden en veel pk's) maar ik ik kan het maar vragen eh :-)
Het is perfect mogelijk. Het vermogensverlies is te verwaarlozen en niet voelbaar ( op een rollenbank zou je ongeveer 2-3 % pk verlies mogen meten in hoge toeren maar je hebt een hoger koppel bij lage toeren ), zelfs de overschakeling niet. Eender welk LPG systeem schakelt over van 0% LPG naar 100% in een fractie van een seconde. Het was dan altijd een beetje zoeken om een beetje overlap van de benzine injectoren te programeren zodat je de schok zo weinig mogelijk voelde. Het DI systeem schakelt over van 0% naar 100% door een geleidelijke overgang die 5 seconden duurt zodat je zelfs daar niets van merkt.
Ik heb ook nog een Audi RS6 Plus die getuned is van 480 naar 570pk, rijdt perfect op LPG.
Ik heb de wagen een enkele maanden geleden aan een journalist gegeven die hem uitvoerig getest heeft met volgend artikel: http://www.gasdoctor.eu/italy/?Categ...&ArticleID=138
Meer foto's hiervan kan je ook vinden op mijn website in Belgie.
Moet je wel even je Italiaans aanscherpen maar de gegevens zijn in cijfers he.
Anders moet je nog een paar maanden wachten tot Prins met een systeem op de markt komt dat de LPG via de benzine injectoren injecteert. Dan heb je meer paarden op LPG dan op benzine...
BRC en Landi hebben een indirect LPG systeem voor DI motoren steeds op beurzen gehad.
Ze stonden ermee naast mij op het Italiaans autosalon in Bologna al in 2006. Het wordt in Italie echter niet meer verkocht door geen van beiden.
BRC had eens gelijksoortig systeem al veel langer voor Prins...
Maar je zit altijd met benzineverbruik aangezien de motor anders onvoldoende gekoeld zal worden...
Het benzine verbruik bij een Prins systeem zit hem in het afkoelen van de benzine in de gesloten benzine injectoren. Deze zitten in de verbrandingskamers en zullen opwarmen wanneer de motor enkel en alleen op LPG zou draaien.
Het probleem is dat een verhoging van de temperatuur van de benzine aanleiding geeft tot cracking, met als gevolg dat er nieuwe moleculen ontstaan. Zowel kortere als langere HC ketens.
De langere ketens ( richting bitumen ) verstoppen de minicule gaatjes in de piezo injectoren. Je kunt ze ook niet meer reinigen.
De Landi, BRC, Tartarini, Zavoli en Romano systemen functioneren allemaal ongeveer hetzelfde:
van stationair tot 1.400rpm; 100% benzine
van 1.400rpm tot 4.000rpm: 75% LPG en 25% benzine.
Boven 4.000rpm: 100% benzine.
Resultaat: een gemiddeld benzineverbruik van minimaal 35%.
Deze strategie is eigenlijk ontwikkeld door AEB en nadien overgenomen door andere producenten.
Bij een VW Passat 1.4TSI op aardgas heb je geen benzineverbruik. Maar dat is natuurlijk een gevolg van het feit dat VW kanaaltjes in de cilinderkop heeft aangebracht om de benzine te laten teruglopen zodat cracking kan voorkomen worden.
Deze modificatie uitvoeren op een bestaande cilinderkop, is niet echt aan te raden, ahum.
Het benzine verbruik bij een Prins systeem zit hem in het afkoelen van de benzine in de gesloten benzine injectoren. Deze zitten in de verbrandingskamers en zullen opwarmen wanneer de motor enkel en alleen op LPG zou draaien.
Het probleem is dat een verhoging van de temperatuur van de benzine aanleiding geeft tot cracking, met als gevolg dat er nieuwe moleculen ontstaan. Zowel kortere als langere HC ketens.
De langere ketens ( richting bitumen ) verstoppen de minicule gaatjes in de piezo injectoren. Je kunt ze ook niet meer reinigen.
De Landi, BRC, Tartarini, Zavoli en Romano systemen functioneren allemaal ongeveer hetzelfde:
van stationair tot 1.400rpm; 100% benzine
van 1.400rpm tot 4.000rpm: 75% LPG en 25% benzine.
Boven 4.000rpm: 100% benzine.
Resultaat: een gemiddeld benzineverbruik van minimaal 35%.
Deze strategie is eigenlijk ontwikkeld door AEB en nadien overgenomen door andere producenten.
Bij een VW Passat 1.4TSI op aardgas heb je geen benzineverbruik. Maar dat is natuurlijk een gevolg van het feit dat VW kanaaltjes in de cilinderkop heeft aangebracht om de benzine te laten teruglopen zodat cracking kan voorkomen worden.
Deze modificatie uitvoeren op een bestaande cilinderkop, is niet echt aan te raden, ahum.
Dus zelfs als de motor op temperatuur is en men stationair draait, draait hij op puur benzine?
Bij de geciteerde merken draait de motor op stationair alleen op benzine: Landi, BRC, Tartarini, Zavoli, Romano en Bi-gas ( was ik daarnet vergeten ). Dit terwijl de schakelaar wel op LPG blijft staan.
Prins verbruikt slechts 15% op stationair.
Dit zijn de merken waarvan ik weet dat ze kits voor DI motoren verkopen of hebben verkocht.
Er zijn een 30 tal Italiaanse producenten van LPG systemen maar het is zo een beetje als bij auto's. Je kan gaan van de Lada, moskvitch, yugo tot de Ferrari, Lamborghini, Porsche.
Ik ben thans vrij zeker dat mijn wagen op gas draait bij stationair (Bigas). Of hoe verklaar je anders dat hij bleef draaien toen de benzinepomp stuk was?
Ik ben thans vrij zeker dat mijn wagen op gas draait bij stationair (Bigas). Of hoe verklaar je anders dat hij bleef draaien toen de benzinepomp stuk was?
Het kan zijn dat de pomp niet was vast gelopen. Meestal hebben ze verschillende standen' ( 3 of 4 ) en draaien harder als ze meer benizne moeten pompen.
Als ze nog draait 'in eerste versnelling', kan ze nog geoeg benzine leveren voor op stationair maar komt ze tekort bij hogere belastingen.
Dit geldt voor directe injectie.
Hetgeen ik schreef gold voor een LPG systeem voor directe benzine injectiemotoren zoals die van pitbull003.
Inderdaad draaien andere motoren met indirecte benzine injectie steeds of alleen op benzine, of op alleen op LPG.
Hmm, correctie, er bestaan LPG systemen waarbij je bij hogere belastingen op LPG, benzine kunt bij injecteren omdat de elektroklepjes te klein zijn of de verdamper het niet kan trekken.
Probleem is wel dat het 'natte vinger werk' is en als je teveel benzine bij injecteert, de katalysator eraan gaat.
De pomp was echt dood. Heb de auto toen gestart met een externe benzinepomp met benzine uit een jerrycan. Eenmaal overgeschakeld op gas bleef ie verder draaien zonder pomp en ben ik naar de garage gereden.
En idd, Bigas kan gas en benzine tegelijk inspuiten. Bij mij vanaf 4000o/m.
De pomp was echt dood. Heb de auto toen gestart met een externe benzinepomp met benzine uit een jerrycan. Eenmaal overgeschakeld op gas bleef ie verder draaien zonder pomp en ben ik naar de garage gereden.
En idd, Bigas kan gas en benzine tegelijk inspuiten. Bij mij vanaf 4000o/m.
Maar heeft je motor een directe benzine injectie?
Ik weet niet welke wagen je hebt.
Comment