Oorspronkelijk geplaatst door Dino737
Bekijk Berichten
Prins levert momenteel alleen systemen voor 4 en 6 cilinder direct ingespoten motoren. ( Voor indirect ingespoten motoren zijn er ook systemen voor 2, 3, 5, 8 en 10 cilinders. Vanaf een twaalf cilinder moet je overstappen naar bijvoorbeeld een combinatie van 2 x 6 cilinder kit, 1 voor elke bank )
Er is bijvoorbeeld een dedicated kit voor een Audi DI 3.2 met motorcode AUK.
Ik vermoed dat dit nog zo zal zijn voor 1, maximum 2 jaren.
Er is een grote vraag ( toch in Italie ) naar een LPG systeem voor V8 motoren, gezien deze meer verbruiken, maar dit is de door Prins gekozen marktpolitiek.
Gezien er meer 4 en 6 cilindermotoren op de markt zijn, heb je meer kans dat je een systeem kan verkopen.
Ik geloof dat ook andere leveranciers van DI systemen zich beperken tot 4 cilinders maar weet dit niet zeker.
Maar dit heeft meer te maken met het gebruik van een kleine ( lees goedkope ) verdamper die niet de capaciteit heeft om een grote stroom van vloeistof LPG te verdampen, zoals nodig voor een V8.
Persoonlijk denk ik dat de huidige technische oplossing ( indirecte LPG injectie middels LPG injectoren op DI motoren ) een tijdelijke oplossing is.
Nog voor het einde van 2010 moeten we in de verkoop een systeem hebben dat vloeistof LPG door de bestaande benzine injectoren laat gaan. Dit systeem zou dan compatibel zijn met eender welke DI motor.
Het principe berust erop de bestaande benzine pomp laten aan te zuigen uit de LPG tank ipv de benzinetank. Door het verhogen van de uitlaatdruk van die pomp met ongeveer 18%, slaag je erin ongeveer dezelfde openingstijden op de bestaande benzine injectoren te houden waardoor de benzine ECU niet in de fout zou mogen gaan, ook al is het een euro 5 of euro 6 ECU.
Comment