Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
    Vraagje voor DLPGD,

    Heb je enige info of je een grotere direct ingespoten motor ook al kan laten ombouwen op LPG.
    Ik denk dan aan de huidige Cayenne modellen. (4,8 V8 )

    Alvast bedankt voor je antwoord,

    Dino
    Voorlopig niet.
    Prins levert momenteel alleen systemen voor 4 en 6 cilinder direct ingespoten motoren. ( Voor indirect ingespoten motoren zijn er ook systemen voor 2, 3, 5, 8 en 10 cilinders. Vanaf een twaalf cilinder moet je overstappen naar bijvoorbeeld een combinatie van 2 x 6 cilinder kit, 1 voor elke bank )
    Er is bijvoorbeeld een dedicated kit voor een Audi DI 3.2 met motorcode AUK.
    Ik vermoed dat dit nog zo zal zijn voor 1, maximum 2 jaren.
    Er is een grote vraag ( toch in Italie ) naar een LPG systeem voor V8 motoren, gezien deze meer verbruiken, maar dit is de door Prins gekozen marktpolitiek.
    Gezien er meer 4 en 6 cilindermotoren op de markt zijn, heb je meer kans dat je een systeem kan verkopen.
    Ik geloof dat ook andere leveranciers van DI systemen zich beperken tot 4 cilinders maar weet dit niet zeker.
    Maar dit heeft meer te maken met het gebruik van een kleine ( lees goedkope ) verdamper die niet de capaciteit heeft om een grote stroom van vloeistof LPG te verdampen, zoals nodig voor een V8.
    Persoonlijk denk ik dat de huidige technische oplossing ( indirecte LPG injectie middels LPG injectoren op DI motoren ) een tijdelijke oplossing is.
    Nog voor het einde van 2010 moeten we in de verkoop een systeem hebben dat vloeistof LPG door de bestaande benzine injectoren laat gaan. Dit systeem zou dan compatibel zijn met eender welke DI motor.
    Het principe berust erop de bestaande benzine pomp laten aan te zuigen uit de LPG tank ipv de benzinetank. Door het verhogen van de uitlaatdruk van die pomp met ongeveer 18%, slaag je erin ongeveer dezelfde openingstijden op de bestaande benzine injectoren te houden waardoor de benzine ECU niet in de fout zou mogen gaan, ook al is het een euro 5 of euro 6 ECU.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
      Maar heeft je motor een directe benzine injectie?
      Ik weet niet welke wagen je hebt.
      Een '97 Saab 9000. Dat is directe injectie ja.
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • dat is geen directe injectie

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Een '97 Saab 9000. Dat is directe injectie ja.
          Jochen,
          Jouw auto heeft idd een indirecte benzine injectie. In '97 bestonden er alleen maar Mitsubishi motoren die directe benzine injectie hadden ( die motoren werden ook aan Volvo verkocht ).
          Bovenop jouw kleppendeksel staat direct ignition. Dat is wat anders.
          Saab bedoelde daarmee dat je een bobijn per cilinder hebt, een directe ontsteking.
          Als je goed kijkt heb je de benzine injectoren vooraan de motor op de inlaatcollector zitten, eentje per cilinder.
          Het klopt dus wat je schrijft dat je auto op stationair bleef draaien omdat hij dan alleen op of benzine of LPG draait.
          Het verhaal over gemengd injecteren geldt niet voor jouw motor, behalve bij hogere belasting.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
            Jochen,
            Jouw auto heeft idd een indirecte benzine injectie. In '97 bestonden er alleen maar Mitsubishi motoren die directe benzine injectie hadden ( die motoren werden ook aan Volvo verkocht ).
            Bovenop jouw kleppendeksel staat direct ignition. Dat is wat anders.
            Saab bedoelde daarmee dat je een bobijn per cilinder hebt, een directe ontsteking.
            Als je goed kijkt heb je de benzine injectoren vooraan de motor op de inlaatcollector zitten, eentje per cilinder.
            Het klopt dus wat je schrijft dat je auto op stationair bleef draaien omdat hij dan alleen op of benzine of LPG draait.
            Het verhaal over gemengd injecteren geldt niet voor jouw motor, behalve bij hogere belasting.
            Idd, dom van me. Bedankt voor je uitleg
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment




            • Bekijk bovenstaande link eens. Vialle heeft reeds een systeem dat werkt zoals hieronder beschreven. Ze kiezen blijkbaar eerst voor een introductie op de Nederlandse en Duitse markt.

              Nog voor het einde van 2010 moeten we in de verkoop een systeem hebben dat vloeistof LPG door de bestaande benzine injectoren laat gaan. Dit systeem zou dan compatibel zijn met eender welke DI motor.
              Het principe berust erop de bestaande benzine pomp laten aan te zuigen uit de LPG tank ipv de benzinetank. Door het verhogen van de uitlaatdruk van die pomp met ongeveer 18%, slaag je erin ongeveer dezelfde openingstijden op de bestaande benzine injectoren te houden waardoor de benzine ECU niet in de fout zou mogen gaan, ook al is het een euro 5 of euro 6 ECU.[/quote]

              Comment


              • lpg vooroordelen?

                Hoi,

                ik zit met het volgende probleem
                sinds 2008 heb ik in mijn wagen (MINI cooper S) een lpg-installatie,een SGIS-installatie van BIGAS, laten inbouwen en ben daar tot vandaag nog steeds zeer content van.
                In 2008 met de hoge brandstofpijzen was dat zeker een verademing aangezien dat de wagen meermaals gemiddeld over de 10liter super 98 "zuipt"

                ik probeer deze wagen nu te verkopen wegens een aanschaf van een grotere wagen en vele mensen zien de LPG installatie als een zwaar nadeel... of je krijgt belachelijk lage overname bedragen... vanwaar deze argwaan... de motor loopt nog steeds perfect. geen problemen mee gehad buiten in het begin een paar keer moeten laten afregelen omdat de motor is storing kwam op mengsel te arm, deze heeft de installateur netjes afgeregeld.

                het gaat over deze wagen


                iemand raad of "geïnteresseerden?

                mvg

                Comment


                • omdat er nog veel verhalen de ronde doen ivm auto's die spontaan ontploffen bij mensen in hun garage, of auto's die ontploffen bij een botsing.
                  Het eerste geval was waar, maar lag aan de doe-het-zelvers die dachten goedkoop een lpg installatie te kunnen inbouwen.
                  Het tweede is bullshit gezien de lpg tanks een ongeval eerder zullen overleven dan de benzinetank.
                  Maw het wordt nog dikwijls ten onrechte gezien als een rijdende gasbom waar ge niets dan motorproblemen mee hebt.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door braxx Bekijk Berichten
                    Hoi,

                    ik zit met het volgende probleem
                    sinds 2008 heb ik in mijn wagen (MINI cooper S) een lpg-installatie,een SGIS-installatie van BIGAS, laten inbouwen en ben daar tot vandaag nog steeds zeer content van.
                    In 2008 met de hoge brandstofpijzen was dat zeker een verademing aangezien dat de wagen meermaals gemiddeld over de 10liter super 98 "zuipt"

                    ik probeer deze wagen nu te verkopen wegens een aanschaf van een grotere wagen en vele mensen zien de LPG installatie als een zwaar nadeel... of je krijgt belachelijk lage overname bedragen... vanwaar deze argwaan... de motor loopt nog steeds perfect. geen problemen mee gehad buiten in het begin een paar keer moeten laten afregelen omdat de motor is storing kwam op mengsel te arm, deze heeft de installateur netjes afgeregeld.

                    het gaat over deze wagen


                    iemand raad of "geïnteresseerden?

                    mvg
                    tis gewoon een benzine, dat verkoopt niet
                    zelfs niet met lpg

                    zeker voor mezelf al niet dat wagens net na het omslagpunt de boer opgaan

                    rijplezier mijn oor

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
                      http://www.vialle.nl/fileadmin/user_...nder_prijs.pdf

                      Bekijk bovenstaande link eens. Vialle heeft reeds een systeem dat werkt zoals hieronder beschreven. Ze kiezen blijkbaar eerst voor een introductie op de Nederlandse en Duitse markt.

                      Nog voor het einde van 2010 moeten we in de verkoop een systeem hebben dat vloeistof LPG door de bestaande benzine injectoren laat gaan. Dit systeem zou dan compatibel zijn met eender welke DI motor.
                      Het principe berust erop de bestaande benzine pomp laten aan te zuigen uit de LPG tank ipv de benzinetank. Door het verhogen van de uitlaatdruk van die pomp met ongeveer 18%, slaag je erin ongeveer dezelfde openingstijden op de bestaande benzine injectoren te houden waardoor de benzine ECU niet in de fout zou mogen gaan, ook al is het een euro 5 of euro 6 ECU.
                      [/quote]

                      Dat klopt, Vialle was er ook mee bezig, ICOM had vorig jaar ook al een auto ermee op de beurs staan. Of die dan daadwerkelijk ook reed met een dergelijk syssteem...
                      Echter:
                      a. ICOM is vorige week gestart met een 'begeleid faillissement' zoals dat heet. Een werd een 2de vennootschap opgericht om de meubels nog te proberen te redden. De put is iets meer dan 110miljoen euro.
                      b. Vialle was voor de 4de keer over kop gegaan in februari 2003 en uit zeer goed ingelichte bron, zal dit op zeer korte termijn opnieuw gebeuren, een kwestie van enkele maanden.
                      Ik vrees definitief. Ik weet tot op vandaag niet hoe groot het passief is.
                      Wat beide niet wisten is dat Prins het hele concept gepatenteerd had.
                      Komt er nog bij dat R115 eraan komt ( nieuwe Europese wetgeving ivm LPG systemen ).
                      Dwz dat alle LPG systemen een master-slave systeem zullen moeten zijn.
                      Vialle heeft dat nooit gehad, Icom had/heeft het wel maar het probleem bij ICOM was de kwaliteit van de pomp. Als die al een keertje 15.000km zou meegegaan hebben, had je heel veel geluk gehad.

                      Comment


                      • Heeft iemand meer info over het verbouwen / overzetten van een LPG installatie?

                        Mag een LPG installatie uit wagen A zomaar in wagen B geïnstalleerd worden, of waar moet ik op letten?

                        Kan een verdampersysteem voor een type motor ook werken op een andere motor, of moet dan de elektronica veranderd worden?

                        thx in advance!
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                        Comment


                        • Kan iemand me hierbij wat helpen?
                          Naar drie LPG installatiebedrijven, Van Meenen, De Roover, AGS, een mailtje gestuurd met de vraag voor een offerte voor mn 2004 BMW 520iA.

                          Van Meenen: BIGAS SGIS PLUS-systeem : 2415 euro inc BTW

                          De Roover: Landi LSI systeem: 2199 euro inc BTW

                          AGS: nog geen antwoord tot nu toe

                          Ik hoopte vooral op een antwoord waarin 'Prins' voorkwam .. omdat in dit topic toch goeie commentaren naar voor komen over die systemen, ik veronderstel dat AGS me wel dat systeem zal aanraden.

                          Iemand enige commentaar/ervaring/suggesties bij deze installateurs, systemen?

                          Bart

                          Comment


                          • b. Vialle was voor de 4de keer over kop gegaan in februari 2003 en uit zeer goed ingelichte bron, zal dit op zeer korte termijn opnieuw gebeuren, een kwestie van enkele maanden.
                            Ik vrees definitief. Ik weet tot op vandaag niet hoe groot het passief is.
                            Last edited by ; 03/05/2010, 23:10.

                            Comment


                            • kan iemand mij meer uitleg geven over het LPDM systeem van vialle dat op dieselmotoren past?hierbij zou tot 80%van de dieselbrandstof kunnen uitgespaard worden.

                              Comment


                              • het zou zeer jammer zijn moest vialle verdwijnen van de markt daar zij zeer degelijke en onderhoudsvrije lpg systemen hebben.
                                Last edited by ; 04/05/2010, 13:01.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
                                  Kan iemand me hierbij wat helpen?
                                  Naar drie LPG installatiebedrijven, Van Meenen, De Roover, AGS, een mailtje gestuurd met de vraag voor een offerte voor mn 2004 BMW 520iA.

                                  Van Meenen: BIGAS SGIS PLUS-systeem : 2415 euro inc BTW

                                  De Roover: Landi LSI systeem: 2199 euro inc BTW

                                  AGS: nog geen antwoord tot nu toe

                                  Ik hoopte vooral op een antwoord waarin 'Prins' voorkwam .. omdat in dit topic toch goeie commentaren naar voor komen over die systemen, ik veronderstel dat AGS me wel dat systeem zal aanraden.

                                  Iemand enige commentaar/ervaring/suggesties bij deze installateurs, systemen?

                                  Bart
                                  Bart, ik ben niet echt thuis in de verschillende systemen, maar zelf rij ik ondertussen anderhalf jaar met een Bigas systeem en je hoort mij helemaal niet klagen.
                                  Ik heb er nu 90000 km opzitten en heb bijna geen problemen gehad. 1 keer is er een sensor stuk gegaan waardoor hij steeds weer op benzine sprong, maar dat werd onmiddellijk in garantie vervangen. Het gaat wel om een compleet ander type motor (2007 Ford 4.6 V8 ). Het vermogenverlies op LPG is miniem en het verbruik ligt 25 à 30 % hoger. (15/16L tegen 12 op benzine)

                                  Comment


                                  • Komt er nog bij dat R115 eraan komt ( nieuwe Europese wetgeving ivm LPG systemen ).
                                    Dwz dat alle LPG systemen een master-slave systeem zullen moeten zijn.
                                    wa wil da zeggen?master slave systeem?

                                    Comment


                                    • b
                                      . Vialle was voor de 4de keer over kop gegaan in februari 2003 en uit zeer goed ingelichte bron, zal dit op zeer korte termijn opnieuw gebeuren, een kwestie van enkele maanden.
                                      Ik vrees definitief. Ik weet tot op vandaag niet hoe groot het passief is.
                                      zou echt jammer zijn daar vialle echt goede installaties had die bovendien onderhoudsvrij waren.en bij mijn weten ook de enigste die toepasbaar is op motoren met directe injectie waarbij geen benzine word verbruikt ,daar het gas door dezelfde injectoren gaat als de benzine.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
                                        Kan iemand me hierbij wat helpen?
                                        Naar drie LPG installatiebedrijven, Van Meenen, De Roover, AGS, een mailtje gestuurd met de vraag voor een offerte voor mn 2004 BMW 520iA.

                                        Van Meenen: BIGAS SGIS PLUS-systeem : 2415 euro inc BTW

                                        De Roover: Landi LSI systeem: 2199 euro inc BTW

                                        AGS: nog geen antwoord tot nu toe

                                        Ik hoopte vooral op een antwoord waarin 'Prins' voorkwam .. omdat in dit topic toch goeie commentaren naar voor komen over die systemen, ik veronderstel dat AGS me wel dat systeem zal aanraden.

                                        Iemand enige commentaar/ervaring/suggesties bij deze installateurs, systemen?

                                        Bart
                                        Ik heb nu bijna 100k km op gas met mijn E39 520iA. Ik heb een prins VSI-installatie. En ben er eigenlijk heel tevreden van. In 't begin wat afstellingsproblemen, maar dat is vrij normaal. Nu draait 'ie nog altijd heel vlot op gas. Wat niet van zelfsprekend mag genomen worden, gezien het een wagen is van ondertussen toch al 13 jaar oud en 215k km op de teller. Ik hoop de kaap van de 300k te bereiken!

                                        Ik vrees wel dat de prijs van een Prins installatie een stukje hoger zal liggen dan de offertes die je tot nu toe al ontvangen heb. Ik denk dat het +€2500 zal zijn.

                                        Hou ons hier zeker op de hoogte wat het wordt!
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Is het eigenlijk mogelijk en aan te raden om bijvoorbeeld een golf gti of polo gti op lpi te leggen? Ze hebben mij ook eens wijsgemaakt dat het ongezond is om toeren te maken met een wagen op lpi? Fairytales?
                                          My GTI

                                          http://rijkevorsel.myminicity.com/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X