Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gaat perfect.

    Er rijden E60 M5, ML 63 AMG en E 55 K AMG's rond op LPG, wat zou een GTI dan problemen geven.

    Comment


    • e60 M5? seriously?

      Sweet! (e60 M6 LPG LV )
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        e60 M5? seriously?

        Sweet! (e60 M6 LPG LV )
        E60 M6?

        Die ML 63 op LPI is ook een LV

        Ik blijf hopen dat die vent zijn kar ooit voor weinig wegdoet

        Comment


        • En als je nu bv die gti wil chippen en op lpi wil leggen, moet je dan eerst chippen en dan op lpi laten leggen of andersom?
          My GTI

          http://rijkevorsel.myminicity.com/

          Comment


          • Eerst chippen dan gassen.
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
              Is het eigenlijk mogelijk en aan te raden om bijvoorbeeld een golf gti of polo gti op lpi te leggen? Ze hebben mij ook eens wijsgemaakt dat het ongezond is om toeren te maken met een wagen op lpi? Fairytales?
              Nieuwe Golf of Polo GTI ?
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                Nieuwe Golf of Polo GTI ?
                Dunno...
                My GTI

                http://rijkevorsel.myminicity.com/

                Comment


                • LPG Gids 2010

                  LPG Gids 2010
                  In de meeste Europese landen kunt u dus zonder problemen op autogas rijden. Maar niet in ieder land in Europa is de distributie van autogas even goed geregeld. Voor automobilisten die tijdens een reis naar het buitenland optimaal van hun autogasinstallatie willen profiteren, verschijnt jaarlijks de LPG Gids. Hierin vindt u niet alleen de adressen van nagenoeg alle LPG-tankstations in Europa, de gids bevat ook handige tips. Zo kunt u lezen welke verloopnippel u in de verschillende landen nodig hebt en of u op zoek moet naar autogas, LPG, propaan of GPL.


                  Met de app van Landi Renzo vind je gemakkelijk een LPG- of CNG-tankstation op je route Ook in het buitenland Navigeer gemakkelijk via Google Maps naar je bestemming


                  In de editie 2010 zijn voor bijna alle landen de GPS-codes opgenomen. Na aanschaf van de LPG-gids kunt u voor € 4,95 extra alle landen uit de gids (uitgezonderd Balkan, Griekenland en Ierland) downloaden in uw navigatiesysteem (TomTom of Garmin). De adressen van de LPG-tankstations in Nederland ontvangt u extra.

                  Comment


                  • wat een onzin ik hier toch lees.

                    ff wat correcties
                    toeren maken op LPG is totaal geen probleem, zolang hij maar nergens over de lijn te arm begint te lopen.
                    vroeger met de vacuumsystemen ( zoals carbu) had je sms het probleem dat je op lage toeren te rijk stond en dat je bij full throttle ineens te arm liep ( zorgt voor verbrande kleppen ). waardoor je aan de vijsjes kon beginnen regelen om dit goed te krijgen. ( als het al lukte )
                    nu met moderne lpi systemen heb je dat probleem niet, die luisteren mee naar je lambdasensor en zulen wel zorgen dat er meer word ingespoten als dat nodig is.


                    eerst chippen dan LPG ( wtf denk ff na man)
                    hoe kan je nu fijntunen via te chippen als je daarna een andere brandstof gaat inspuiten met andere eigenschappen.
                    zo kan lpg hogere compressies aan, en kan dit meer voorontsteking gebruiken.
                    normaalgezien is het zo dat je vroeger kon kiezen op carbu. of hij reed goed op benzine en redelijk op gas.
                    of je verzette de ontsteking wat ( meer voorontsteking) en hij reed goed op gas en redelijk op benzine.

                    je zou dus nu eigenlijk eerst je auto op gas moeten leggen, en dan u chip herprogrameren dat je de ontstekingstijdstippen aanpast voor lpg. want anders ga je mss wel optimalere ontstekingen inprogrameren voor benzine, maar dan blijkt achteraf dat die nog steeds te laat staat LPG optimaal te laten presteren.


                    het beste van al is als je een systeem zou hebben met 2 chips, eentje voor lpg, en eentje voor benzine, en dat die vanzelf kiest welke chip die neemt naargelang op welke brandstof je rijd.

                    Comment


                    • Ben is met de S8 naar CH gebold (met dank aan de vijs in de achterband van de 5)

                      Verdomme ik had dat al veel eerder moeten doen
                      De angst voor het tanken van LPG in het buitenland, maar overal dezelfde vulnippel

                      Luxemburg dezelfde, en 50 cent is een goeie prijs
                      Duitsland ook dezelfde, 69 cent is wel wat duurder but still
                      En dus zelfs in Zwitserland, nota bene op 5km van m'n deur, 1 van de weinige zoniet de enigste in de Zentralschweiz! Zelfde vulnippel, wel een stuk prijziger: 1,17 CHF per liter, da's zowat 88 cent.


                      De max!

                      Comment


                      • Overigens, verbruik na 680km volgens boordcomputer 12,9, reëel zou het een 17 moeten zijn. Dit wel na een vlotte nachtelijke rit via Luxemburg - Nancy - épinal - Mulhouse - Basel

                        Comment


                        • Freude am gas!!

                          Ik moet nog tot augustus wachten

                          Comment


                          • Echt een pak...had dat gdv 4j geleden al moeten doen...cheapo V8 rijden, wie wil dat niet

                            België is wel enorm cheap qua LPG, in pakweg Zwitserland zou ik het al zeker niet doen, verschil is te klein. In Frankrijk ook vrij duur hoorde ik?

                            Comment


                            • Luxemburg ook 0.70€ ofzo naar het schijnt. Holland is ook duur
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • Heb in Aire de Berchem in Luxemburg getankt, het laatste tankstation op de autostrade voor je Frankrijk induikt, en daar stond ie 0.50 (plus/minus)...

                                Comment


                                • Hmzz, hetzelfde als hier ongeveer. Kameraad zei laatst dat ie zoveel stond daar, he lied!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Ik heb ze ook nog nooit goedkoper tegengekomen dan in België. Morgen vertrek ik naar Denemarken en heb al gelezen dat gas daar amper te verkrijgen is en dat het praktisch even duur is als benzine
                                    BMW E61 525d LCI '09
                                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                                    Fiesta Red Edition '16

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                      Ik heb ze ook nog nooit goedkoper tegengekomen dan in België. Morgen vertrek ik naar Denemarken en heb al gelezen dat gas daar amper te verkrijgen is en dat het praktisch even duur is als benzine
                                      Zoek u maar op internet gasstations op voorhand op. Langs de autostrade heeft geen enkel tankstation gas.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ben is met de S8 naar CH gebold (met dank aan de vijs in de achterband van de 5)

                                        Verdomme ik had dat al veel eerder moeten doen
                                        De angst voor het tanken van LPG in het buitenland, maar overal dezelfde vulnippel

                                        Luxemburg dezelfde, en 50 cent is een goeie prijs
                                        Duitsland ook dezelfde, 69 cent is wel wat duurder but still
                                        En dus zelfs in Zwitserland, nota bene op 5km van m'n deur, 1 van de weinige zoniet de enigste in de Zentralschweiz! Zelfde vulnippel, wel een stuk prijziger: 1,17 CHF per liter, da's zowat 88 cent.


                                        De max!
                                        Op m'n roadtripje heb ik 3 nippels gekocht, en 2 nodig gehad. Denk dat ik met die 3 heel Europa kan doen.
                                        Rond België hebben enkel Nl en UK een andere nippel
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • Super!

                                          In Luxemburg vond ik het wel ff "scary", in de zin dat ik het pistool niet kon blokkeren en dus zelf in een soort spreidstand dat ding nog moest vasthouden, terwijl ik die knop ingedrukt hield.
                                          Aldus durfde ik niet vol vol te tanken, uit angst voor overdruk of dergelijke...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X