Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    Zoek u maar op internet gasstations op voorhand op. Langs de autostrade heeft geen enkel tankstation gas.
    LPG is in Denemarken niet zo goed verkrijgbaar als bij ons in Nederland of in België. Er zijn maar 12 LPG tankstations actief in Denemarken. In Denemarken wordt het met name autogas genoemd. Hieronder op deze pagina vindt u ons overzicht van de tankstations waar u in Denemarken LPG kunt tanken.

De prijzen van LPG zijn in Denemarken over het algemeen niet erg gunstig. De LPG prijzen in Denemarken liggen soms zelfs boven de Deense benzine prijzen. Eind juli 2009 ligt de prijs van LPG zo rond de 11-12 DKK (€1,50 - €1,60), terwijl Euro 95 zo rond de 10 DKK (€ 1,35 - € 1, 40) zit. Houd u er dus alstublieft rekening mee dat u in Denemarken moet overschakelen op benzine. Rijd bij voorkeur voordat u op reis gaat eerst minimaal 50 kilometer op benzine om eventuele problemen aan de benzineleidingen vroegtijdig aan het licht te laten komen.

Denk dat het niet echt de moeite is om in Denemarken op zoek te gaan naar lpg.. In duitsland nog een laatste keer gas tanken en dan zal het benzine worden.

Is trouwens in heel Scandinavië zo. Had het wel anders verwacht omdat Volvo toch auto's van fabriek uit op lpg levert?
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Super!

In Luxemburg vond ik het wel ff "scary", in de zin dat ik het pistool niet kon blokkeren en dus zelf in een soort spreidstand dat ding nog moest vasthouden, terwijl ik die knop ingedrukt hield.
      Aldus durfde ik niet vol vol te tanken, uit angst voor overdruk of dergelijke...

dat zou ik wel eens willen zien gebeuren.

stel dat de pomp is ingesteld op 6 bar, dan kan je onmogelijk 7 bar in de auto gepompt krijgen ( druk van gas is overal gelijk ) . dus ik zie niet echt in hoe jij dat zou klaarspelen. daarbij is zoon lpg tank op hogere drukken bestemd.
      reminds mee, vind het raar dat je het moest vasthouden, sinds ik u ni echt in staat acht om 6 bar met 1 hand tegen te houden

Comment

• Yeah well, I sure did somehow, I guess. Geloof me, die idiote spreidstand ga ik me nog even herinneren.

Alsmede de blik van compleet verbaasde Zwitsers toen ik de S8 naast die Autogastank parkeerde lol

Het is trouwens toch vaak de tank zelf die op een bepaald volume staat ingesteld? Dus zeg maar, vullen tot 85%.
        Hoe kan dat ding dan afslagen? Stopt gewoon met vullen, net zoals je bij een geblokkeerde pistool op de knop duwt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
          LPG is in Denemarken niet zo goed verkrijgbaar als bij ons in Nederland of in België. Er zijn maar 12 LPG tankstations actief in Denemarken. In Denemarken wordt het met name autogas genoemd. Hieronder op deze pagina vindt u ons overzicht van de tankstations waar u in Denemarken LPG kunt tanken.

De prijzen van LPG zijn in Denemarken over het algemeen niet erg gunstig. De LPG prijzen in Denemarken liggen soms zelfs boven de Deense benzine prijzen. Eind juli 2009 ligt de prijs van LPG zo rond de 11-12 DKK (€1,50 - €1,60), terwijl Euro 95 zo rond de 10 DKK (€ 1,35 - € 1, 40) zit. Houd u er dus alstublieft rekening mee dat u in Denemarken moet overschakelen op benzine. Rijd bij voorkeur voordat u op reis gaat eerst minimaal 50 kilometer op benzine om eventuele problemen aan de benzineleidingen vroegtijdig aan het licht te laten komen.

Denk dat het niet echt de moeite is om in Denemarken op zoek te gaan naar lpg.. In duitsland nog een laatste keer gas tanken en dan zal het benzine worden.

Is trouwens in heel Scandinavië zo. Had het wel anders verwacht omdat Volvo toch auto's van fabriek uit op lpg levert?

http://www.gjelstenli.no/lpg/FyllestasjonerNorge.htm Noorwegen, niet zó weinig

http://www.volvo200.org/tankstations.htm Zweden
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Yeah well, I sure did somehow, I guess. Geloof me, die idiote spreidstand ga ik me nog even herinneren.

Alsmede de blik van compleet verbaasde Zwitsers toen ik de S8 naast die Autogastank parkeerde lol

Het is trouwens toch vaak de tank zelf die op een bepaald volume staat ingesteld? Dus zeg maar, vullen tot 85%.
            Hoe kan dat ding dan afslagen? Stopt gewoon met vullen, net zoals je bij een geblokkeerde pistool op de knop duwt?

ik kan de mijne tot 100% vullen ( geen vulbegrenzing, en die komt er ook niet op )
            het enige wat ik wel doe op warme dagen is niet in de voormiddag tanken als het smiddags warm gaat worden, en als het kan eerst een klein toertje te rijden dat het teveel aan druk er toch een beetje af is.
            anders heb je soms zo een gasluchtje hangen.

Comment

• Mijn vulbegrenzer werkt wel nog maar dan op 8% ipv 80

Ik tank altijd 92l
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hier ca max 85 liter bij een 115 liter tank dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Mijn vulbegrenzer werkt wel nog maar dan op 8% ipv 80

Ik tank altijd 92l
                  Als je de tank draait rond z'n horizontale as kan je er meer of minder in doen
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Had verkeerd gerekend blijkbaar.

Uitgerekend verbruik over een afstand van 452km, 17,9L. Altijd vlot doorgereden, gemixt met een half uurtje vrij drukke dorpjes in de Vogezen, en een half uurtje stad/file.

Da's boordcomputer +2.
                    Al bij al denk ik dat ik daar vrij gelukkig mee kan zijn gezien het tempo + V8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      Als je de tank draait rond z'n horizontale as kan je er meer of minder in doen
                      True, maar dan gaan ze op de keuring weer zagen dat te tank niet goed staat enzo
                      Ik vind het perfect zo
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ideale link voor de gasrijders in Duitsland

Comment

• ik heb alle LPG station al in mijn GPS staan.
                          just spanje heb ik er maar 2 ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            ik kan de mijne tot 100% vullen ( geen vulbegrenzing, en die komt er ook niet op )
                            het enige wat ik wel doe op warme dagen is niet in de voormiddag tanken als het smiddags warm gaat worden, en als het kan eerst een klein toertje te rijden dat het teveel aan druk er toch een beetje af is.
                            anders heb je soms zo een gasluchtje hangen.

Die Camaro soms in Olmen gekocht?

Comment

• Iemand hier ervaring met Landi? Ik overweeg een Landi C97i-installatie in m'n E34 te laten inbouwen.

Comment

• Ik dacht dat Landi niet echt een aanrader was...

Blijf bij Bigas, Prins of Vialle zou ik zeggen
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik dacht dat Landi niet echt een aanrader was...

Blijf bij Bigas, Prins of Vialle zou ik zeggen
                                  Damn, daarom dus waarschijnlijk de 'lage' prijs

Weet je ook wàt er slechter is aan Landi dan aan de rest?

Comment

• Nee geen idee, ik dacht eigenlijk dat ze niet meer bestonden.

Wat is de prijs ervan?
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Heb zelf Tartarini in de CRV en tot nu toe geen enkele klacht hoor. Dus goedkoop moet niet onmiddellijk slecht zijn.

Comment

Nee geen idee, ik dacht eigenlijk dat ze niet meer bestonden.

Wat is de prijs ervan?
                                        1200 alles in

Comment

Working...
                                        X