Dat is echt cheap! Ik heb 1900€ betaald...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDat is echt cheap! Ik heb 1900€ betaald...
Comment
-
Waarschijnlijk met verstuiver ipv injectie. Kan je evengoed die gebruiken die je nu hebtOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenBen is met de S8 naar CH gebold (met dank aan de vijs in de achterband van de 5)
Verdomme ik had dat al veel eerder moeten doen
De angst voor het tanken van LPG in het buitenland, maar overal dezelfde vulnippel
Luxemburg dezelfde, en 50 cent is een goeie prijs
Duitsland ook dezelfde, 69 cent is wel wat duurder but still
En dus zelfs in Zwitserland, nota bene op 5km van m'n deur, 1 van de weinige zoniet de enigste in de Zentralschweiz! Zelfde vulnippel, wel een stuk prijziger: 1,17 CHF per liter, da's zowat 88 cent.
De max!
Comment
-
De S8 D2 4.2 dacht ik. Hij heeft die LPG installatie nu toch al even kunnen uitproberen en als ik 't mag geloven valt het allemaal reuze mee. Maar ik vraag me wel af of het verlies van power merkbaar is in zo'n kar.American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichtenwelke s8 heeft u?toch niet die met de 5.2l met directe injectie?
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenDe S8 D2 4.2 dacht ik. Hij heeft die LPG installatie nu toch al even kunnen uitproberen en als ik 't mag geloven valt het allemaal reuze mee. Maar ik vraag me wel af of het verlies van power merkbaar is in zo'n kar.
Jep, een manuele en alles draait perfect - zelfs niet opnieuw moeten laten afstellen.
Verlies van power merk je wel, maar who cares...als je eens wil doorgeven zet je'm op benzine. En of ik nu 220 op gas rij of op benzine...dat verschil voel je sowieso niet.
Comment
-
Da's een feit. Op een auto met zo'n bulk van vermogen is dat allemaal relatief natuurlijk.
American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
-
Nog amper 38.000 LPG-wagens in België
Het aantal LPG-wagens in België is in vrije val. Nog amper 38.000 rijden er rond, op een totaal van meer dan vijf miljoen auto's.
"LPG wordt ingehaald door andere milieuvriendelijke technologieën", zegt Roel Vanderbeuren van mobiliteitsplatform Mobimix in De Morgen. Maar er is nog meer aan de hand.
"LPG is in België nooit echt doorgebroken. In vergelijking met benzine en diesel is het altijd het kneusje gebleven", zegt Vanderbeuren.
Volgens hem heeft LPG last van een perceptieprobleem. "Mensen denken nog steeds dat er in België amper LPG-tankstations te vinden zijn, of dat een wagen op autogas niet in een ondergrondse parkeergarage mag vanwege het ontploffingsgevaar. Vandaag zijn die bezwaren echter niet meer aan de orde."
En toch kan een LPG-wagen de Belg maar zelden bekoren. Het feit dat slechts een handvol constructeurs wagens standaard met een LPG-installatie levert, maakt de zaken er niet beter op.
Neem daarbij een ingewikkelde fiscale regeling en de dagen van de LPG-wagen lijken geteld. (belga/adv) 15/10/10 06u48
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichtenof dat een wagen op autogas niet in een ondergrondse parkeergarage mag vanwege het ontploffingsgevaar. Vandaag zijn die bezwaren echter niet meer aan de orde."
Comment
-
Was het niet zo dat als je een groen vignet / sticker had, je zelfs in parkings met zo'n verbodsbord mocht rijden?
Vannacht een artikel gelezen over Nederland, daar belast de overheid de dieselknarren. Ik dacht cijfers gezien te hebben dat max 20%van de nieuw ingeschreven wagens diesels zijn.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Sinds ik aan m'n LPG heb moeten laten werken om gekeurd te raken, er een nieuwe verdamper en tank is geplaceerd, verbruikt ie minstens 2L meer, en draait ie nu almaar slechter en slechter op naftOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenWas het niet zo dat als je een groen vignet / sticker had, je zelfs in parkings met zo'n verbodsbord mocht rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenSinds ik aan m'n LPG heb moeten laten werken om gekeurd te raken, er een nieuwe verdamper en tank is geplaceerd, verbruikt ie minstens 2L meer, en draait ie nu almaar slechter en slechter op naft
kijk eens als je je computer reset ( batterij afkoppelen of de zekering eventjes uittrekken )
of die dan goed rijd op benzine.
indien ja, heb ik al een idee wat het probleem kan zijn.
Comment
-
Nope.
En ik denk niet dat m'n ECU 'leert'.
Zit wel niet met LPG bougies, maar nog wel met ontsteking via bobine & verdeler. Denk dus dat er te hoge weerstand is en de contactpuntjes / bobine afzien en daarom geen deftige vonk.
Als ik gas intrap aarzelt hij eerst anderhalve seconde eer hij oppakt en stationair draait ie niet mooi.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenVannacht een artikel gelezen over Nederland, daar belast de overheid de dieselknarren. Ik dacht cijfers gezien te hebben dat max 20%van de nieuw ingeschreven wagens diesels zijn.
in nederland is een dieselwagen tax *2
en een lpg-wagen tax *3, dus nog duurder als diesel
in héél europa, ook daar waar de prijs van de brandstof gelijk is stijgt het dieselaandeelLast edited by bobo; 22/10/2010, 18:41.
Comment
-
Speciaal voor jou mijnheer de ooievaar! Boekje nog eens gezocht op m'n werk, is de Autovisie van Sept '10
In het eerste halfjaar van 2010 dus maar 17% dieselwagens verkocht, tegenover rond de 20% en zelfs 28% vroeger. Je laatste stelling klopt dus niet!Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenNope.
En ik denk niet dat m'n ECU 'leert'.
Zit wel niet met LPG bougies, maar nog wel met ontsteking via bobine & verdeler. Denk dus dat er te hoge weerstand is en de contactpuntjes / bobine afzien en daarom geen deftige vonk.
Als ik gas intrap aarzelt hij eerst anderhalve seconde eer hij oppakt en stationair draait ie niet mooi.
niet veel maar toch.
kijk eens of al je bougies en kabels in order zijn.
en probeer toch maar eens met de pc te resetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenIn het eerste halfjaar van 2010 dus maar 17% dieselwagens verkocht, tegenover rond de 20% en zelfs 28% vroeger. Je laatste stelling klopt dus niet!
welke draconische maatregelen treft dat rechts kabinet
Comment
Comment