Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is echt cheap! Ik heb 1900€ betaald...
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Dat is echt cheap! Ik heb 1900€ betaald...
      Maar geen Landi?

Comment

• Waarschijnlijk met verstuiver ipv injectie. Kan je evengoed die gebruiken die je nu hebt
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Ben is met de S8 naar CH gebold (met dank aan de vijs in de achterband van de 5)

Verdomme ik had dat al veel eerder moeten doen
          De angst voor het tanken van LPG in het buitenland, maar overal dezelfde vulnippel

Luxemburg dezelfde, en 50 cent is een goeie prijs
          Duitsland ook dezelfde, 69 cent is wel wat duurder but still
          En dus zelfs in Zwitserland, nota bene op 5km van m'n deur, 1 van de weinige zoniet de enigste in de Zentralschweiz! Zelfde vulnippel, wel een stuk prijziger: 1,17 CHF per liter, da's zowat 88 cent.

De max!
          welke s8 heeft u?toch niet die met de 5.2l met directe injectie?

Comment

• De S8 D2 4.2 dacht ik. Hij heeft die LPG installatie nu toch al even kunnen uitproberen en als ik 't mag geloven valt het allemaal reuze mee. Maar ik vraag me wel af of het verlies van power merkbaar is in zo'n kar.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
              welke s8 heeft u?toch niet die met de 5.2l met directe injectie?
              Zie onderstaand

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
              De S8 D2 4.2 dacht ik. Hij heeft die LPG installatie nu toch al even kunnen uitproberen en als ik 't mag geloven valt het allemaal reuze mee. Maar ik vraag me wel af of het verlies van power merkbaar is in zo'n kar.

Jep, een manuele en alles draait perfect - zelfs niet opnieuw moeten laten afstellen.

Verlies van power merk je wel, maar who cares...als je eens wil doorgeven zet je'm op benzine. En of ik nu 220 op gas rij of op benzine...dat verschil voel je sowieso niet.

Comment

• Da's een feit. Op een auto met zo'n bulk van vermogen is dat allemaal relatief natuurlijk.
                Last edited by Maaher; 19/08/2010, 12:37. Reden: Note to self: Kar...kar..noem dat nu eens auto.
                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• kan er iemand mij vertellen wat de beste gasinstallatie is (prins of vialle) om op een bmw 530i van 258pk van bwj 2005 te plaatsen?Vialle werkt met vloeistofinjectie en prins met gasinjectie.

Comment

• Nog amper 38.000 LPG-wagens in België

Het aantal LPG-wagens in België is in vrije val. Nog amper 38.000 rijden er rond, op een totaal van meer dan vijf miljoen auto's.

"LPG wordt ingehaald door andere milieuvriendelijke technologieën", zegt Roel Vanderbeuren van mobiliteitsplatform Mobimix in De Morgen. Maar er is nog meer aan de hand.

"LPG is in België nooit echt doorgebroken. In vergelijking met benzine en diesel is het altijd het kneusje gebleven", zegt Vanderbeuren.
                    Volgens hem heeft LPG last van een perceptieprobleem. "Mensen denken nog steeds dat er in België amper LPG-tankstations te vinden zijn, of dat een wagen op autogas niet in een ondergrondse parkeergarage mag vanwege het ontploffingsgevaar. Vandaag zijn die bezwaren echter niet meer aan de orde."

En toch kan een LPG-wagen de Belg maar zelden bekoren. Het feit dat slechts een handvol constructeurs wagens standaard met een LPG-installatie levert, maakt de zaken er niet beter op.

Neem daarbij een ingewikkelde fiscale regeling en de dagen van de LPG-wagen lijken geteld. (belga/adv) 15/10/10 06u48

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                      of dat een wagen op autogas niet in een ondergrondse parkeergarage mag vanwege het ontploffingsgevaar. Vandaag zijn die bezwaren echter niet meer aan de orde."
                      ik ken geeneen ondergronds parking waar je wel met een lpg-auto binnenmag, maar soit

Comment

• Was het niet zo dat als je een groen vignet / sticker had, je zelfs in parkings met zo'n verbodsbord mocht rijden?

Vannacht een artikel gelezen over Nederland, daar belast de overheid de dieselknarren. Ik dacht cijfers gezien te hebben dat max 20%van de nieuw ingeschreven wagens diesels zijn.
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Sinds ik aan m'n LPG heb moeten laten werken om gekeurd te raken, er een nieuwe verdamper en tank is geplaceerd, verbruikt ie minstens 2L meer, en draait ie nu almaar slechter en slechter op naft

Comment

• belast diesel en de dagen van de diesel zijn geteld.
                            Zo fucking doorzichtig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              Was het niet zo dat als je een groen vignet / sticker had, je zelfs in parkings met zo'n verbodsbord mocht rijden?
                              neen, niet toegelaten, want geen enkele uitbater investeert in snuffelaars, kanaaltunnel ook niet trouwens

In België is een auto brandblusser verplicht. Info over het geschikte type, aandachtspunten bij de aankoop, prijs en interessante weetjes vind je hier.

Comment

Sinds ik aan m'n LPG heb moeten laten werken om gekeurd te raken, er een nieuwe verdamper en tank is geplaceerd, verbruikt ie minstens 2L meer, en draait ie nu almaar slechter en slechter op naft

kijk eens als je je computer reset ( batterij afkoppelen of de zekering eventjes uittrekken )
                                of die dan goed rijd op benzine.

indien ja, heb ik al een idee wat het probleem kan zijn.

Comment

• Nope.

En ik denk niet dat m'n ECU 'leert'.

Zit wel niet met LPG bougies, maar nog wel met ontsteking via bobine & verdeler. Denk dus dat er te hoge weerstand is en de contactpuntjes / bobine afzien en daarom geen deftige vonk.

Als ik gas intrap aarzelt hij eerst anderhalve seconde eer hij oppakt en stationair draait ie niet mooi.

Comment

Vannacht een artikel gelezen over Nederland, daar belast de overheid de dieselknarren. Ik dacht cijfers gezien te hebben dat max 20%van de nieuw ingeschreven wagens diesels zijn.
                                    zoek dat eens op ?
                                    in nederland is een dieselwagen tax *2
                                    en een lpg-wagen tax *3, dus nog duurder als diesel

in héél europa, ook daar waar de prijs van de brandstof gelijk is stijgt het dieselaandeel
                                    Last edited by bobo; 22/10/2010, 18:41.

Comment

• Speciaal voor jou mijnheer de ooievaar! Boekje nog eens gezocht op m'n werk, is de Autovisie van Sept '10

In het eerste halfjaar van 2010 dus maar 17% dieselwagens verkocht, tegenover rond de 20% en zelfs 28% vroeger. Je laatste stelling klopt dus niet!

Comment

Nope.

En ik denk niet dat m'n ECU 'leert'.

Zit wel niet met LPG bougies, maar nog wel met ontsteking via bobine & verdeler. Denk dus dat er te hoge weerstand is en de contactpuntjes / bobine afzien en daarom geen deftige vonk.

Als ik gas intrap aarzelt hij eerst anderhalve seconde eer hij oppakt en stationair draait ie niet mooi.
                                        lol, zelfs mijn prehistorische computer leert al.

niet veel maar toch.

kijk eens of al je bougies en kabels in order zijn.
                                        en probeer toch maar eens met de pc te resetten.

Comment

In het eerste halfjaar van 2010 dus maar 17% dieselwagens verkocht, tegenover rond de 20% en zelfs 28% vroeger. Je laatste stelling klopt dus niet!
                                          fak, zeg
                                          welke draconische maatregelen treft dat rechts kabinet

Comment

Working...
                                          X