Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik vind dat uw verbruik wel erg hoog is. Ik heb een toyata corolla 1.6 injectie van 1993 en die verbruikt maar 6.5 liter gemiddeld. Uwe auto zal get meer kilo's mee sleuren, maar tis toch een enorm hoog verbruik.

Extra onderhoud zal er niet zo veel zijn, ik denk jaarlijks eens afstellen. De keuring is jaarlijks iets duurder en om de (ik dacht) 6 jaar moet de tank volledig uitgebouwd worden en gecontroleerd worden, dit kost wel iets.

Maar voor zo een verbruik is LPG zeker te overwegen, best bevragen bij een goede installateur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK
      ik heb deze morgen een bmw e30 318i op LPG horen draaien, en NOOIT VAN MIJN LEVEN WIL IK LPG
      net of hij op 3 poten draait met lucht in de benzineleidingen

nuja alst voor de goedkoop is kan je dat wel doen...
      Denk dat een goede afstelling hier eerder de oorzaak is, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joël
        tis een van de wagens van gauthier hanssens... die zullen wel goed afgesteld staan hoor
        BMW E10 1600ti 1967
        BMW E10 2002tii 1973
        BMW E30 325i sedan 1986
        BMW E36 318is cabrio 1995
        BMW E36 320i cabrio 1994
        BMW E91 318d touring 2006
        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joël

inderdaad.... een kennis van mij heeft een sixpack op lpg staan, en hij heeft nog altijd zijne sound behouden hoor... die dus erg mooi is.

maar als BMWfreak lpg wilt afschrijven aan de hand van 1 exemplaar, hij doet maar. mijn kennis lacht toch in zijn vuistje wegens zijn spotgoedkope brandstofkosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
            maar als BMWfreak lpg wilt afschrijven aan de hand van 1 exemplaar, hij doet maar. mijn kennis lacht toch in zijn vuistje wegens zijn spotgoedkope brandstofkosten.
            ochja laat hem maar lachen hoor
            BMW E10 1600ti 1967
            BMW E10 2002tii 1973
            BMW E30 325i sedan 1986
            BMW E36 320i cabrio 1994

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
              inderdaad.... een kennis van mij heeft een sixpack op lpg staan, en hij heeft nog altijd zijne sound behouden hoor... die dus erg mooi is.

Klopt, bassface, als eigenaar van een sixpack op LPG kan ik dit bevestigen!

Vanbinnen in de wagen hoor ik amper of geen verschil qua geluid. Op LPG klinkt 'ie zeker niet lelijker alleen wat ruwer!
              Met de kap open kan ik wel zeggen of 'ie op LPG draait of op benzine, maar het verschil gaat door 99% van de mensen amper waarneembaar zijn hoor!

BMWFREAK heeft zoals hij zegt een ouder model gezien, een E30 met wss ook een oudere installatie in, vandaar dat het verschil bij die wagen wel groot kan zijn!
              Last edited by Kartfreak; 27/08/2006, 20:29.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak

BMWFREAK heeft zoals hij zegt een iet wou ouder model gezien, een E30 met wss ook een oudere installatie in, vandaar dat het verschil bij die wagen wel groot kan zijn!
                da is inderdaad mogelijk, en zo zal het wel zijn ook...
                BMW E10 1600ti 1967
                BMW E10 2002tii 1973
                BMW E30 325i sedan 1986
                BMW E36 320i cabrio 1994

Comment

ik heb deze morgen een bmw e30 318i op LPG horen draaien, en NOOIT VAN MIJN LEVEN WIL IK LPG

en jij weet zo onmiddellijk op het gehoor dat dit aan de lpg-installatie ligt? Sterk.
                  tsssss....

Een bmw draait toch altijd precies op 3 poten? Soms wel eens op 2x3 ook.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• er is helemaal geen verschil tss de klank op gas of benzine
                    dat kan niet

oftewel draait z'n motor niet fijn, wat met oude bmw's wel eens meer gebeurt, oftewel is er iets mis de voeding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
                      en jij weet zo onmiddellijk op het gehoor dat dit aan de lpg-installatie ligt? Sterk.
                      tsssss....

Een bmw draait toch altijd precies op 3 poten? Soms wel eens op 2x3 ook.
                      neen, maar je kan wel sterke vermoedens krijgen, aangezien de motor nog geen 150000km heeft, en gauthier moet afwisselen van brandstof, een keer op lpg een keer op benzine...
                      nuja, we spreken wel over een auto die bijna 20 jaar oud is...
                      BMW E10 1600ti 1967
                      BMW E10 2002tii 1973
                      BMW E30 325i sedan 1986
                      BMW E36 320i cabrio 1994

Comment

als eigenaar van een sixpack op LPG kan ik - net als kartfreak - enkel maar beamen dat er niets van het raffinement van een zescilinder verloren is gegaan door de LPG installatie. de loopcultuur is net dezelfde. je voelt het maw enkel maar op je bankrekening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zonnewijzer
                          Ik heb daarom besloten om een LPG installatie te laten plaatsen. Daar ik een nieuwe wagen heb, kan ik enkel de door Peugeot erkende AG installatie plaatsen, wil ik mijn garantie behouden. De Roover uit St-Truiden werd mij door de AG-verdeler DEBI, aangeraden. Ikzelf woon in Antwerpen dus de afstand tot de plaatser kan tellen!

Zijn er eventueel opmerkingen van kenners betreffende dit uitgestippelde plan?
                          Ik lees dat LPG eerst op benzine start. Zou ik niet erg veel benzine verbruiken met vele korte stadsritten?
                          Er zou een ringtank van 67 liter geplaatst worden. De wagen weegt bovendien al 1700 kg dacht ik. Een erg zware wagen dus. Is het dan nog aangewezen om op LPG te rijden?
                          Heeft een Peugeot 807 kleppen uit gehard staal (niet dat ik weet wat die kleppen zijn, maar ik citeer een kenner...) ?
                          Moet men dikwijls voor afstelling terug naar de installateur (dat zou dan een goede 200 km zijn heen/terug) ?
                          Zijn er pos of neg gegevens over hat samengaan van een Peugeot met lpg?
                          Ik lees hier dat er ook een autocontrole is na plaatsing. Dit zal ik zelf moeten doen. Wat is de kostprijs van dergelijke keuring en is er daarna nog een jaarlijkse controle specifiek van de lpg-tank? Met mijn nieuwe wagen moet ik immers 4 jaar niet meer naar de autocontrole!

Alle comentaar is welkom!
                          je hebt de visser in stekene ook nog, ook nog een eindje maar toch geen 200 km

ik heb ook altijd met veel te lichte motoren in zware koetsen op lpg gereden gereden, nooit last van gehad...er is verschil maar das miniem

een kollega van me heeft voor zijn huidige carisma lange tijd met een 405 op gas gereden, geen klagen gehoord

een lpg-keuring kost 13 euri extra, de eerste keuring weet ik niet (meer) wat dat kost

persoonlijk zou ik voor een cilindrische tank in een 807 kiezen, je hebt immers plaats genoeg (of gebruik je de 7 zetels ?), 80 % van 67 liter is erg weinig als je zo'n 15 liter stookt

de tankkeuring zélf overtreft de levensduur van je wagen

ik heb geen ervaring met neiuwe wagens op gas en dus ook géén idee of je dan jaarlijks op keuring moet...als je naar een keuringsstaion belt laten ze het je vast weten (en laat jij het dan ons ook weten ?)

Comment

• hoeveel kost een litertje LPG ongeveer nu?

Comment

• 0,416

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                0,416
                                Das goedkoop. Handig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                  hoeveel kost een litertje LPG ongeveer nu?
                                  0,495 is de officiële prijs. Meestal wel wat korting erop, maar da's met diesel net zo.
                                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Mijn advies: Laat je goed informeren. Heb dat ook gedaan en ben helemaal voor LPG gewonnen. Hier mijn verslag: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15533

Veel succes.

Groeten SVR

Oorspronkelijk geplaatst door zonnewijzer
                                    Dit las is hier eerder:" Een LPG installatie valt of staat met de al dan niet goede plaatsing in de eerste plaats en de wagen moet er ook wel geschikt voor zijn(kleppen uit gehard staal...) en dan kun je lekker veel km's bollen op een vrij goedkope manier".

Ik heb een splinternieuwe Peugeot 807 2.0 benzine. Sinds mei rij ik ermee. Ik doe enorm veel korte stadsritten en mijn verbruik lag gemidd op 15.5 l/km. Door een lange vakantietrip naar frankrijk zit ik nu op 12.5 gemid. Ik doe een 12.000 km/jaar en schat dat mijn jaarverbruik dan rond de 14-14.5/liter benzine zal liggen.

Ik heb daarom besloten om een LPG installatie te laten plaatsen. Daar ik een nieuwe wagen heb, kan ik enkel de door Peugeot erkende AG installatie plaatsen, wil ik mijn garantie behouden. De Roover uit St-Truiden werd mij door de AG-verdeler DEBI, aangeraden. Ikzelf woon in Antwerpen dus de afstand tot de plaatser kan tellen!

Zijn er eventueel opmerkingen van kenners betreffende dit uitgestippelde plan?
                                    Ik lees dat LPG eerst op benzine start. Zou ik niet erg veel benzine verbruiken met vele korte stadsritten?
                                    Er zou een ringtank van 67 liter geplaatst worden. De wagen weegt bovendien al 1700 kg dacht ik. Een erg zware wagen dus. Is het dan nog aangewezen om op LPG te rijden?
                                    Heeft een Peugeot 807 kleppen uit gehard staal (niet dat ik weet wat die kleppen zijn, maar ik citeer een kenner...) ?
                                    Moet men dikwijls voor afstelling terug naar de installateur (dat zou dan een goede 200 km zijn heen/terug) ?
                                    Zijn er pos of neg gegevens over hat samengaan van een Peugeot met lpg?
                                    Ik lees hier dat er ook een autocontrole is na plaatsing. Dit zal ik zelf moeten doen. Wat is de kostprijs van dergelijke keuring en is er daarna nog een jaarlijkse controle specifiek van de lpg-tank? Met mijn nieuwe wagen moet ik immers 4 jaar niet meer naar de autocontrole!

Alle comentaar is welkom!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                      0,495 is de officiële prijs. Meestal wel wat korting erop, maar da's met diesel net zo.
                                      Liever een LPG die 10 liter zuipt aan 0.49 dan een diesel die 6 liter drinkt aan 1.10

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        Liever een LPG die 10 liter zuipt aan 0.49 dan een diesel die 6 liter drinkt aan 1.10
                                        voor de prijs, het milieu en het gebrek aan trillingen en geluid...geeft mij voor de rest (power) maar diesel

Comment

• Ewel...waar blijft die prijsdaling van LPG?
                                          Benzine heeft al 3 prijsdalingen gekend op 2 à 3 weken tijd, dan valt het toch te verwachten dat LPG ook weer een stuk zakt?

Comment

Working...
                                          X