Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobovoor de prijs, het milieu en het gebrek aan trillingen en geluid...geeft mij voor de rest (power) maar diesel
As said before : enkel voor 't milieu en 't geluid zou ik het doen (en om de regering nen kloot af te trekken om minder belastingen te betalen )BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Daarnaast nog eens extra waardeverlies (als je de wagen ooit wil doorverkopen) omwille van die LPI-installatie, voor 't gemak ook 1.700 euro...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboals je nou je tank eruit haalt voor de verkoop, betaal je geen 1700 euri voor je volgende kar, en heb je géén € 1700 extra verlies...makkelijk tochBMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Voor uw volgende wagen zal de inbouwprijs idd iets lager zijn (niet veel, me dunkt, aangezien het vooral de uren zijn die doortellen, en 't feit dat men nieuwe leidingen en injectoren zal gebruiken ; dus pakt iets van 350 euro winst doordat je de tank hergebruikt). 't Waardeverlies blijft hetzelfde, aangezien de wagen ooit op LPG gereden heeft. (en hoogstwaarschijnlijk zelfs nog een groter waardeverlies)
ik denk niet dat ik het ga vernoemen dat de wagen op lpg heeft gestaan, heb er ook alles aan gedaan dat je het achteraf niet kunt zien dat er gas heeft ingelegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboik denk niet dat ik het ga vernoemen dat de wagen op lpg heeft gestaan, heb er ook alles aan gedaan dat je het achteraf niet kunt zien dat er gas heeft ingelegenBMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Voor de prijs ook al niet. 1.700 euro inbouwprijs voor een goede LPI-installatie met flash-lube... pas na 100.000 km break-even. Daarnaast nog eens extra waardeverlies (als je de wagen ooit wil doorverkopen) omwille van die LPI-installatie, voor 't gemak ook 1.700 euro... nog eens 100.000 km erbij om break-even te zijn. Dan zou ik al op 200.000 km zijn vooraleer het rendabel is.
As said before : enkel voor 't milieu en 't geluid zou ik het doen (en om de regering nen kloot af te trekken om minder belastingen te betalen )
Toyota Corolla, net geen 3 jaar oud, LPG al voorzien. 15.000 Euro.
Ieder jaar de extra belasting van 150 Euro
Ieder jaar (reken globaal) 80 Euro extra onderhoudskosten
Als je in 't wildeweg een dikke benzinewagen gaat kopen, LPG laat inleggen...dan ja. Maar mits goed uitkijken en wikken & wegen is er best wel voordeel uit te halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Staat dat eigenlijk nergens op de papieren, bijvoorbeeld schouwing e.d. ? (waarschijnlijk wel te omzeilen door een extra keuringsbeurtje in te voeren )
Comment
-
Voor de 2e wagen zijn we trouwens alle zaken eens op een rijtje aant zetten.
30.000km/jaar. Geen grote slee, doorsnee wagen (astra, Focus...)
Er zijn dieseltjes te vinden (Astra, ex-lease) voor 7000 Eur, 5 jaar oud, 1.7 dti.
Er zijn ook wagens met LPG te vinden, Chevrolets, Lacetti bvb, 1 jaar oud, fabriek-af LPG & garantie, 8500 Eur.
Dat van die herverkoopwaarde is enerzijds wel waar, anderzijds ik ben van plan de wagens 'op' te rijden, dus erg veel verschil in waarde zal dat niet maken...
De één zegt diesel, de andere gas...we hebben nog effe tijd om te beslissen maar 't is geen makkelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Voor de prijs ook al niet. 1.700 euro inbouwprijs voor een goede LPI-installatie met flash-lube... pas na 100.000 km break-even. Daarnaast nog eens extra waardeverlies (als je de wagen ooit wil doorverkopen) omwille van die LPI-installatie, voor 't gemak ook 1.700 euro... nog eens 100.000 km erbij om break-even te zijn. Dan zou ik al op 200.000 km zijn vooraleer het rendabel is.
Comment
-
As said before : enkel voor 't milieu en 't geluid zou ik het doen (en om de regering nen kloot af te trekken om minder belastingen te betalen )
Een nafte krijgde zelfs nog niet aan de prijs van een stuk brood verkocht. Een LPG kunde tenminste nog doorverkopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbIk vraag me af hoe je aan die break even kms komt? een doorsnee benzine verbruikt let's say 8 liter op benzine en 10 liter op LPG. benzine vs LPG brengt reeds na 30000 km zijn geld op...BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Ge moet alles lezen 't Ging over een bericht van Stefanus, 10 liter LPG aan 0,49 tegenover 6 liter diesel aan 1,10. Da's 1,7 euro/100 km winst voor de LPG-variant. Inbouw van 1700 euro... is dus een break-even punt van 100.000 km.
ten eerste geen LPG kan installeren in een diesel. Vermits de keuze diesel vs LPG zich dus niet stelt kan na de aankoop kan er geen sprake zijn van een break even punt.
ten tweede geen rekening houdt met het verschil in aanschaffingsprijs tussen een bezine die 8 liter verbruikt en een diesel die 6 liter verbruikt (volgens mij ook 1000 euro verschil in het nadeel van de diesel op een auto van 5000 euro) - aannemend dat je de auto oprijdt - en dus evenveel krijgt voor wat overblijft...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboik doe dat ook nochthans, benzine is out of the questionBMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbten tweede geen rekening houdt met het verschil in aanschaffingsprijs tussen een bezine die 8 liter verbruikt en een diesel die 6 liter verbruikt (volgens mij ook 1000 euro verschil in het nadeel van de diesel op een auto van 5000 euro) - aannemend dat je de auto oprijdt - en dus evenveel krijgt voor wat overblijft...BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Dat zijn nogal wat aannames die afwijken van de werkelijkheid. Zelfs uw aanname over een "opgereden" wagen is niet realistisch : een opgereden dieselwagen brengt heel wat meer op dan een opgereden benzine/LPG-wagen.
Een 12-jaar oude wagen op LPG tov een 12 jaar oude wagen op diesel, allebei net over de 200.000km, zooo erg veel gaan die ook niet in prijs verschillen hé Caesar
Stel dat je met LPG ieder jaar amper 500 Eur bespaart tov diesel, en je dieselwagen is na 12 jaar nog 2000 Eur waard, je auto op gas 1000. Dan maak je nog 5000 eur winst.
Ik ga niet beweren dat een nieuwe wagen op LPG vs een nieuwe wagen op diesel je rijk gaat maken. Maar indien je snugger naar een goede occasiebenzine zoekt & die voorziet van LPG dan kan je heus winst maken, ook al is de inruilwaarde lager. Ik denk dat je dat niet kan ontkennen.
Comment
Comment