Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door will
    Idem hier, voor we getrouwd waren heeft m'n (nu) vrouw in de badkamer een ontploffingske van aardgas meegemaakt veroorzaakt door een warmwatergeyser (Bulex in de volksmond), achter haar was het midden van de vloer, zo'n goeie meter in diameter, gans weggeslagen en daaronder gaapte een gat van zo'n 3 meter diep waaronder de onderste treden van een marmeren trap te zien waren, stel u voor dat ze er doorgevallen was. Vraag me niet of we op aardgas koken of verwarmen.
    Wie brol koopt mag vodden verwachten. Bulex is brol voor gierigaarden die iedere frank in 2 bijten. Iedere investering loont: een goede gasketel is duur maar veiliger dan een mazoutbrander!

Hetzelfde liedje met een LPG-installtie. Investeer in iets degelijks. Trouwens, een LPG tank van heden ten dage is veiliger dan je dieseltank of benzinetank. Iedereen heeft het over de onveiligheid van LPG-tanks maar als je vraagt naar ongevallen ermee kan niemand iets voorleggen. Zoals jij dat ook niet zal kunnen.

'Geen LPG omdat onveilig is', is dus uit de lucht geplukte zever die niet kan gestaafd worden.

grtz
    Last edited by ; 09/09/2006, 15:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      Wie brol koopt mag vodden verwachten. Bulex is brol voor gierigaarden die iedere frank in 2 bijten. Iedere investering loont: een goede gasketel is duur maar veiliger dan een mazoutbrander!

Hetzelfde liedje met een LPG-installtie. Investeer in iets degelijks. Trouwens, een LPG tank van heden ten dage is veiliger dan je dieseltank of benzinetank. Iedereen heeft het over de onveiligheid van LPG-tanks maar als je vraagt naar ongevallen ermee kan niemand iets voorleggen. Zoals jij dat ook niet zal kunnen.

'Geen LPG omdat onveilig is', is dus uit de lucht geplukte zever die niet kan gestaafd worden.

grtz
      Ghislenghien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
        Ghislenghien
        da's niet mooi van je.

Dit was trouwens een menselijke fout. Ik weet niet of het al uitgesproken is (denk het niet, dus ik wil voorzichtig zijn), maar die leiding is niet uit zichzelf ontploft.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• er zijn vooral menselijke fouten, erg maar helaas, we blijven mensen die fouten maken
          techniek valt meestal in een fail-safe status

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
            Ghislenghien
            Zat dat in een auto? Neen.
            Is die leiding uit zichzelf ontploft? Neen. Die in ontploft nadat een aannemer er effe de hark had ingezet. Als ik wat ga stoken in m'n LPG-tank ontploft ze ook.

Nenee, we hadden het over ongevallen met wagens op LPG waaruit kan blijken dat het de wagen op LPG was die voor het onheil zorgde. Probeer maar te vinden

Comment

Bulex is brol voor gierigaarden die iedere frank in 2 bijten.
              Hi Stefanus,

Dit even terzijde maar toen ik Bulex vermeldde was het tussen haakjes, om het levn van de forumleden wat te vergemakkelijken, zoals men ook spreekt van 'nen Bic' als het soms een Parker of Tiffany's of wat dan ook van merk is. Het was dus een warmwatergeyser van ik weet niet welk merk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                alle goe dat't ni fout is gelopen
                Inderdaad, maar sinds dat ogenblik is gas volledig taboe bij ons.

Comment

Zat dat in een auto? Neen.
                  Is die leiding uit zichzelf ontploft? Neen. Die in ontploft nadat een aannemer er effe de hark had ingezet. Als ik wat ga stoken in m'n LPG-tank ontploft ze ook.

Nenee, we hadden het over ongevallen met wagens op LPG waaruit kan blijken dat het de wagen op LPG was die voor het onheil zorgde. Probeer maar te vinden
                  Inderdaad, die zijn beter beveiligd dan benzinetanks. En toch is de toegang tot ondergrondse garages/parkings nog steeds verboden voor wagens op gas, en raden ze ook de eigenaars van wagens op gas om in hun garage ergens een gat in de buitenmuur te maken op grondhoogte om eventueel lekkend gas te kunnen laten ontsnappen. (Of is dat ondertussen veranderd?)

Comment

Inderdaad, die zijn beter beveiligd dan benzinetanks. En toch is de toegang tot ondergrondse garages/parkings nog steeds verboden voor wagens op gas, en raden ze ook de eigenaars van wagens op gas om in hun garage ergens een gat in de buitenmuur te maken op grondhoogte om eventueel lekkend gas te kunnen laten ontsnappen. (Of is dat ondertussen veranderd?)
                    'k Heb een tiental jaar geleden mee ingestaan voor het ontwerp van enkele appartementsgebouwen mét ondergrondse garage's in de omgeving van brussel (2 in Anderlecht & een 4 in Tervuren). Dé reden waarom er geen LPG-wagens in ondergrondse parkeergarage's toegelaten worden (tenminste in sommige, er zijn er tegenwoordig waar dit wel al mag) is verzekeringsmatig te bekijken. Blijkbaar weigeren de verzekeringen schade te vergoeden die te wijten zou zijn aan een eventuele ontploffing van een wagen op gas, waarvan de kans trouwens nihil is.

Dat dateert van al meer dan 15 jaar geleden, dat de techniek ondertussen massa's verbeterd is daar houden ze blijkbaar geen rekening mee, ofwel weigeren ze zich up-to-date te stellen. Hetgeen ze niet aanvaarden moeten ze niet betalen, weet je wel.

Het ligt dus niet aan de wagens, maar aan de beheerders & hun verzekeraars.

Comment

Hi Stefanus,

Dit even terzijde maar toen ik Bulex vermeldde was het tussen haakjes, om het levn van de forumleden wat te vergemakkelijken, zoals men ook spreekt van 'nen Bic' als het soms een Parker of Tiffany's of wat dan ook van merk is. Het was dus een warmwatergeyser van ik weet niet welk merk ...
                      Jep, i know. M'n reply was dan ook meer algemeen te beschouwen hoor, will. In 't algemeen ben ik niet tuk op die 'post-montage'-geisertjes. Een degelijke installatie met een centrale ketel waar alles te controleren valt is nog steeds het veiligste, vandaar. Even dan ook de vergelijking doortrekken, LPG vandaag is ook veel veiliger dan LPG van 20 jaar geleden waar het geknutsel was, en waar het vandaag eerder een solide geheel is.

Oorspronkelijk geplaatst door Will
                      Inderdaad, maar sinds dat ogenblik is gas volledig taboe bij ons.
                      Op zich wel spijtig, mits een degelijke installatie die niet duurder hoeft te zijn dan een stookolie-geval) ben je heel veilig af. Zuinig ook, zeker met de HR-ketels van vandaag. Maar uiteraard blijft het gevoel bij veel bouwheren ook een grote rol spelen.

Comment

Jep, i know. M'n reply was dan ook meer algemeen te beschouwen hoor, will. In 't algemeen ben ik niet tuk op die 'post-montage'-geisertjes. Een degelijke installatie met een centrale ketel waar alles te controleren valt is nog steeds het veiligste, vandaar. Even dan ook de vergelijking doortrekken, LPG vandaag is ook veel veiliger dan LPG van 20 jaar geleden waar het geknutsel was, en waar het vandaag eerder een solide geheel is.

Op zich wel spijtig, mits een degelijke installatie die niet duurder hoeft te zijn dan een stookolie-geval) ben je heel veilig af. Zuinig ook, zeker met de HR-ketels van vandaag. Maar uiteraard blijft het gevoel bij veel bouwheren ook een grote rol spelen.
                        Ja, en vermits de rang- (of pikorde ) orde bij ons ten tijde van het "bouwheer" zijn was dat ik de minister van arbeid was en m'n vrouw de minister van financiën.....

Comment

Ja, en vermits de rang- (of pikorde ) orde bij ons ten tijde van het "bouwheer" zijn was dat ik de minister van arbeid was en m'n vrouw de minister van financiën.....
                          sukkelaar

Comment

• ik heb me met mijn LPI installatie in mijn beemer nooit een seconde onveilig gevoeld, de andere weggebruikers misschien wel maar dat had een andere reden

voor al de rest: www.bouwinfo.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                              voor al de rest: www.bouwinfo.be

Comment

sukkelaar
                                Ja, ik heb zelfs compassie met mijn eigen ... , maar wat me het meeste plezier doet is te weten dat het merendeel der mannen in dezelfde situatie zitten zonder het evenwel altijd te willen toegeven.

Comment

• Ik heb daarnet gezien dat de LPG prijs deze week fameus gestegen is bij meerdere benzinestations.
                                  Dit terwijl de benzine en dieselprijs reeds meerdere weken aan het zakken is en nog geen klein beetje.

Wederom de logica van de imbecielen zeker, om de meest milieuvriendelijke brandstof ten onrechte omhoog te jagen en zo de mensen te bestelen?

Comment

• De officiële LPG-prijs is nochtans niet gestegen, dus de schuldige moet voor 1 maal gezocht worden bij de stations zelf.
                                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                      De officiële LPG-prijs is nochtans niet gestegen, dus de schuldige moet voor 1 maal gezocht worden bij de stations zelf.
                                      Wel straf, sinds deze week hunne prijs laten stijgen van 0,425 naar 0,458 eurocent.en dit terwijl de officiele prijs niet gestegen is.
                                      De wet van de vrije markt zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                        Wel straf, sinds deze week hunne prijs laten stijgen van 0,425 naar 0,458 eurocent.en dit terwijl de officiele prijs niet gestegen is.
                                        De wet van de vrije markt zeker.
                                        Jup. 2 goedkope pompen in Waregem hebben hetzelfde gedaan met de dieselprijs. Toen die boven de 1,10 stond, concurreerden ze elkaar bijna dood met kortingen van 11 en 12 cent/liter, zodat ze op 0,996 stonden. Op een bepaald moment is de officiële prijs gezakt naar 1,079 euro/liter... en hebben ze de korting gehalveerd. Ze staan nu op 1,019... 6 cent/liter korting dus. M.a.w. alhoewel de officiële prijs gezakt was, betaalde je aan de pomp toch iets meer. Wat prijsafspraken toch niet allemaal kunnen doen é
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Hier in de streek liggen op een kleine 10km van elkaar 2 pompen met LPG die elk Primagaz aanbieden. De ene is een JET station, de andere van een kleinere keten Pollet of zoiets. Bij JET tank je nu aan € 0.456/liter, terwijl ik bij pollet mijn tank vul aan € 0.405/liter. Een verschil van meer dan 5 eurocent! Dus je ziet hoe pompafhankelijk de prijs kan zijn he.

Comment

Working...
                                          X