Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Groot prijsvoordeel doet chauffeurs op autogas overschakelen Iedereen wil op LPG overschakelen

    • vrijdag 11 maart 2011
    • Auteur: JanMuylaert





    Grégoire De Poorter






    De monteurs van LPG-installaties in auto's kunnen de stijgende vraag nauwelijks volgen. 'We zouden dag en nacht moeten werken', zegt Jean-Marie De Roover uit Sint-Truiden.

    LPG of autogas is met 0,67 euro per liter ongeveer een volle euro goedkoper dan benzine en dat doet almaar meer chauffeurs kiezen voor LPG.


    'Sinds 1 maart krijgen we bijzonder veel automobilisten over de vloer die hun wagen met een LPG-installatie willen uitrusten. We moeten overwerken om de mensen snel te bedienen want we willen de wachttijd tot anderhalve maand beperken', zegt Jean-Marie De Roover uit Sint-Truiden. 'Blijkbaar is voor velen de psychologische prijsdrempel van de benzine en diesel overschreden. Ze willen nu op LPG rijden, ontegensprekelijk de voordeligste brandstof. De installatiekost van gemiddeld 1.800 euro is snel terugverdiend. Reken op anderhalf jaar voor wie jaarlijks 20.000 km aflegt.' 'Het is al van begin dit jaar veel drukker. Ik zit dertig jaar in de stiel en heb de vroegere LPG-rijders naar de dieselauto's zien overstappen maar nu keren ze terug naar autogas', zegt Paul Van Coillie in Sint-Martens-Leerne.

    'Er staan nu drie nieuwe Chevrolets in mijn garage te wachten op een LPG-installatie. Ik monteer ze aan een tempo van een per dag en kan de wachttijd beperken tot twee weken.'


    'We bouwen nu al dubbel zoveel installaties in als vorig jaar maar we verwachten de komende maanden een boom van de LPG-auto's. Gasvormige brandstoffen zoals LPG, aardgas en (in de toekomst) waterstof zijn de toekomst', zegt Ives van Meenen in Eeklo.

    'LPG is een brandstof die vooral door particuliere automobilisten wordt getankt. De bedrijven met leasewagens zijn er niet in geïnteresseerd wat onbegrijpelijk is als je de prijsvoordeel van LPG bekijkt. Omdat er op LPG geen accijnzen worden geheven zal het verschil met benzine en diesel zelfs nog toenemen. Wie 30.000 km per jaar rijdt heeft de meerkost van de installatie al in een jaar tijd terugverdiend. Daarna is er alleen nog profijt', zegt Ives Van Meenen.

    Ook oudere auto's komen nog in aanmerking voor een LPG-installatie. 'En die ombouw is zelfs goedkoper dan een nieuwe installatie omdat de oude auto's een minder complexe motor hebben.'


    Chevrolet

    Ondanks het prijsvoordeel zijn LPG-wagens nooit kunnen doorbreken in autoland. 'De constructeurs hebben LPG altijd afgeremd. Blijkbaar vinden ze dat marktsegment onvoldoende interessant', zegt Van Meenen.

    Enkele automerken hebben LPG wel gepromoot maar dan uit noodzaak omdat ze geen dieselmotoren konden aanbieden. Zo is Chevrolet gestopt met LPG-auto's af te leveren. 'We hebben nu zuinige diesels en de klanten kunnen hun benzinewagen nog altijd bij een onafhankelijke monteur op LPG laten afstellen', zegt Yves De Cauwer, woordvoerder van Chevrolet.


    De monteurs van LPG-installaties in auto's kunnen de stijgende vraag nauwelijks volgen. 'We zouden dag en nacht moeten werken', zegt Jean-Marie De Roover uit Sint-Truiden. LPG of autogas is met 0,67 euro per liter ongeveer een volle euro goedkoper dan benzine en dat doet almaar meer chauffeurs kiezen voor LPG.
    Last edited by ; 12/03/2011, 03:38.

    Comment


    • Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        Groot prijsvoordeel doet chauffeurs op autogas overschakelen Iedereen wil op LPG overschakelen

        Jammer dat er nog steeds niets beschikbaar is voor grote direct ingespoten benzine motoren...

        Comment


        • Ik denk dat die stelling in 't vet hierboven niet realistisch is... Ik ben toch benieuwd of de statistieken dit zullen bevestigen.
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

          Comment


          • Groot prijsvoordeel doet chauffeurs op autogas overschakelen


            © belga
            De dure benzineprijzen zetten steeds meer automobilisten die op hun centen letten ertoe aan over te schakelen op LPG of aardgas. Monteurs van LPG-installaties komen handen tekort om aan de stijgende vraag te voldoen. Dat schrijven de kranten van de Coreliogroep.

            "De installatiekosten van gemiddeld 1.800 euro zijn snel terugverdiend: anderhalf jaar voor wie jaarlijks 20.000 km rijdt", luidt het. LPG of autogas kost 0,67 euro per liter en is daarmee ongeveer een volle euro goedkoper dan benzine.

            "Sinds 1 maart krijgen we bijzonder veel automobilisten over de vloer die hun wagen met een LPG-installatie willen uitrusten.

            We moeten overwerken om de mensen snel te bedienen want we willen de wachttijd tot anderhalve maand beperken", zegt Jean-Marie De Roover uit Sint-Truiden in de kranten. (belga/odbs) 11/03/11 04u02

            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

            Comment


            • Om de hoeveel km's moeten men best de LPG filter vervangen?

              Want op het internet leest men van alles. Sommige berichten zeggen om de 20.000 km's andere op 30.000 km's, weer andere 60.000 km's?

              Comment


              • In mijn boekje van Prins staat dat ik op onderhoud moet op volgende intervallen:
                • 25.000
                • 100.000
                • 175.000
                • 250.000

                En de 1e keer hebben ze zelfs de filter niet vervangen, gewoon gereinigd.
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                Comment


                • Ik heb net naar LPG Van Meenen gebeld en diene sprak om de 20.000 km's.

                  Comment


                  • Bij mijn Bigas was het om de 15.000km. De eerste keer zou ik al wat rapper doen omdat er nog wat vuil in de installatie kan zitten door de installatie (pak bij 2000km ofzo).

                    Daarna kan je eigenlijk zelfs langer dan 15.000km ermee rondbollen maar die dingen kosten zo weinig (8-9€?) dat het zot is om daarop te besparen. Kan je ook makkelijk zelf vervangen, is echt maar 1min werk dus de garage zou daar in principe niets voor mogen aanrekenen.
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • Opel begint CO2-offensief: Corsa met af-fabriek LPG


                      Opel gaat het zuinig aan doen. Vandaag heeft de Nederlandse afdeling van het merk aangekondigd dat ze meer op de CO2tjes gaan letten, want dat vind het koperspubliek anno 2011 erg belangrijk. Of beter gezegd, de financiële voordeeltjes die zuinige auto’s met zich mee brengen zijn erg in trek de laatste tijd. Een van de […]

                      Comment


                      • Lima of Bigas?

                        Iemand hier die ervaring heeft met het LIMA systeem of met het BIGAS SGIS PLUS systeem? Weet niet wat kiezen...
                        thx.
                        Last edited by GeneticX; 16/04/2011, 18:38. Reden: foutje
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

                        Comment


                        • Ik had het bigas systeem in mijn Saab 9000. Werkte goed, in het begin wat laten afstellen, wel ooit de injectoren moeten laten vervangen maar dat was gelukkig onder garantie en volgens de garagist ook de eerste keer dat dat voorkwam bij hem.

                          Voor welke auto is het? Met dat ander systeem heb ik geen ervaring. Aan de naar te horen is het hetzelfde systeem als bigas (sequentiële gasinjectie) dus voor 400€ mee ren een onbekend merk zou ik het links laten liggen.
                          Wil je echt een 100% feilloos systeem dan moet je voor LPi van Vialle kiezen. Dat is een systeem met vloeibare gasinjectie maar kost al gauw 600-800€ meer dan het bigassysteem.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Ik had het bigas systeem in mijn Saab 9000. Werkte goed, in het begin wat laten afstellen, wel ooit de injectoren moeten laten vervangen maar dat was gelukkig onder garantie en volgens de garagist ook de eerste keer dat dat voorkwam bij hem.

                            Voor welke auto is het? Met dat ander systeem heb ik geen ervaring. Aan de naar te horen is het hetzelfde systeem als bigas (sequentiële gasinjectie) dus voor 400€ mee ren een onbekend merk zou ik het links laten liggen.
                            Wil je echt een 100% feilloos systeem dan moet je voor LPi van Vialle kiezen. Dat is een systeem met vloeibare gasinjectie maar kost al gauw 600-800€ meer dan het bigassysteem.
                            Het is voor een BMW Z4 vd laatste generatie 2.3sdrive. Dat is een 2500cc 6-in-lijn.
                            Had het verkeerd voor, LIMA heb ik momenteel nog geen offerte voor gekregen, het is landi lsi dat 400 euro meer kost maar dat merk spreekt mij niet aan.

                            LPI van Vialle lijkt idd wel goed maar hier in de streek weinig of geen verdelers daarvan (westvl.)
                            edit: Van Coillie uit st-martenslatem doet Vialle... zal daar eens offerte vragen.
                            Last edited by GeneticX; 16/04/2011, 18:52.
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Ik had het bigas systeem in mijn Saab 9000. Werkte goed, in het begin wat laten afstellen, wel ooit de injectoren moeten laten vervangen maar dat was gelukkig onder garantie en volgens de garagist ook de eerste keer dat dat voorkwam bij hem.

                              Voor welke auto is het? Met dat ander systeem heb ik geen ervaring. Aan de naar te horen is het hetzelfde systeem als bigas (sequentiële gasinjectie) dus voor 400€ mee ren een onbekend merk zou ik het links laten liggen.
                              Wil je echt een 100% feilloos systeem dan moet je voor LPi van Vialle kiezen. Dat is een systeem met vloeibare gasinjectie maar kost al gauw 600-800€ meer dan het bigassysteem.
                              dan is die garagist een grote leugenaar
                              de injectoren van bigas zijn niets waard, als die 30000km meegaan is dit al veel.
                              ik heb reeds 5 jaar een Prins VSI systeem nog nooit problemen gehad
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • Hier ook Prins VSI op m'n V8...geen klagen van

                                Comment


                                • Is er nu al een systeem op de markt voor grote direct ingespoten motoren?
                                  Ik denk aan Porsche Cayenne V8?

                                  Comment


                                  • als je met een cayenne kunt rijden kan je ook benzine betalen

                                    Comment


                                    • diene mens doet dat voor't milieu he timmie, was bij mij ook steeds de reden
                                      alleen staan die dingen dikwijls zo ontregeld dat ik het milieuvoordeel soms toch waag te betwijfelen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        als je met een cayenne kunt rijden kan je ook benzine betalen
                                        wat een bullshit. Hoe dom moet je niet zijn om meer dan het dubbele te betalen om identiek hetzelfde te bereiken.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          als je met een cayenne kunt rijden kan je ook benzine betalen
                                          Dank u wel voor deze zeer constructieve bijdrage.
                                          Moest je er van wakker liggen, ik kan de benzine betalen. Maar ik geef het nog steeds liever aan iets anders dan aan vadertje staat.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X