Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik ben beginnen lpg rijden toen de prijs 7 bef was, nu is het 17 ongeveer + 10
ik ben beginnen dieselen aan 28 bef, nu 40 is + 12
???????????????????
Ik zou graag jouw werkgever geweest zijn : 20 jaar geleden gaf ik je dan 10 bef opslag per maand, en vandaag gaf ik je ....nog steeds 10 bef opslag per maand.
Ik ben even aan het rekenen geweest, en de LPG-prijs begint zo stillekesaan de spuigaten uit te lopen, voor mij een zeer groot probleem.
Ik heb in maart dit jaar een installatie laten plaatsen,kostprijs was 2000 euro.
Daarbovenop komt dan nog een veel te dure LPG-taks!
Op benzine verbruik ik amper 9 liter, hetgeen mij hedendage 10,50 euro kost ofte 424 Bef. voor 100km(overal probleemloos benzine te vinden aan 1,17 euro)
Op LPG ligt het verbruik op 10,5 liter terwijl de goedkoopste pomp in mijn streek LPG levert aan 0,441 euro wat neerkomt op een kostprijs van 4,63 euro, of 187 Bef voor 100km te bollen.
Nu is dat verschil tussen benzine en lpg verbruik teruggelopen tot 5,87 euro(236 Bef) tegenover 8 euro (320 Bef) enkele maanden geleden, dat is meer dan 2 euro per 100km!!!
Op 1000 km is dat reeds 20 euro en per 10000km loopt dat op tot maar liefst 200 euro!
Gevolgen voor mij, ik moet veel langer rijden eer ik mijn installatie terugverdiend heb(34000km i.p.v. 25000km) en ik voel mij voor de zoveelste keer weer eens bedrogen.
je moet het eens in absolute cijfers zien, niet in percentages
de regering heeft met de prijs van lpg nix te maken, dat terzijde
De officiele brandstofprijzen-uitleg:
"Tussen de Belgische Petroleum Federatie en het Ministerie van Economische Zaken is er tijdens de crisis in 1974 een "programma-overeenkomst" ondertekend.
De programma-overeenkomst heeft als doel de bevoorrading van België met petroleumproducten veilig te stellen via een structuurformule van de maximum verkoopprijzen van petroleumproducten. Hierdoor wordt dagelijks een maximumprijs berekend op basis van de prijs van olieproducten op de internationale markten en van de wisselkoers van de Amerikaanse dollar t.o.v. de euro; de aanpassing van de maximumprijs komt automatisch tot stand en wordt kenbaar gemaakt door de FOD Economie. "
Ik ben even aan het rekenen geweest, en de LPG-prijs begint zo stillekesaan de spuigaten uit te lopen, voor mij een zeer groot probleem.
Ik heb in maart dit jaar een installatie laten plaatsen,kostprijs was 2000 euro.
Daarbovenop komt dan nog een veel te dure LPG-taks!
Op benzine verbruik ik amper 9 liter, hetgeen mij hedendage 10,50 euro kost ofte 424 Bef. voor 100km(overal probleemloos benzine te vinden aan 1,17 euro)
Op LPG ligt het verbruik op 10,5 liter terwijl de goedkoopste pomp in mijn streek LPG levert aan 0,441 euro wat neerkomt op een kostprijs van 4,63 euro, of 187 Bef voor 100km te bollen.
Nu is dat verschil tussen benzine en lpg verbruik teruggelopen tot 5,87 euro(236 Bef) tegenover 8 euro (320 Bef) enkele maanden geleden, dat is meer dan 2 euro per 100km!!!
Op 1000 km is dat reeds 20 euro en per 10000km loopt dat op tot maar liefst 200 euro!
Gevolgen voor mij, ik moet veel langer rijden eer ik mijn installatie terugverdiend heb(34000km i.p.v. 25000km) en ik voel mij voor de zoveelste keer weer eens bedrogen.
't Zal effe langer duren, maar na die 7 maanden begin je wel winst te maken!
Ik denk toch ook wel dat de olieprijzen niet veel verder meer zullen dalen, en LPG is effectief pas echt interessant bij groot prijsverschil tussen LPG enerzijds en de diesel-benzine anderzijds.
Op dit moment is zelfs een klein dieselwagentje dat 5 liter verbruikt goedkoper dan mijne LPG bak, dat was nog maar even geleden toch wel anders.
En had ik het op voorhand geweten, ik had misschien ook wel een wagen gezocht waar de installatie reeds in zit, dat had me ettelijke duizenden eurokes bespaard. Maarja, moest ne mens alles op voorhand weten,het leven zou een pak makkelijker zijn...
Ik denk toch ook wel dat de olieprijzen niet veel verder meer zullen dalen, en LPG is effectief pas echt interessant bij groot prijsverschil tussen LPG enerzijds en de diesel-benzine anderzijds.
Op dit moment is zelfs een klein dieselwagentje dat 5 liter verbruikt goedkoper dan mijne LPG bak, dat was nog maar even geleden toch wel anders.
En had ik het op voorhand geweten, ik had misschien ook wel een wagen gezocht waar de installatie reeds in zit, dat had me ettelijke duizenden eurokes bespaard. Maarja, moest ne mens alles op voorhand weten,het leven zou een pak makkelijker zijn...
De prijs van ruwe olie is vandaag blijkbaar 3% gestegen, aldus caesar. M'n woorden zijn nog niet koud
De prijs van ruwe olie is vandaag blijkbaar 3% gestegen, aldus caesar. M'n woorden zijn nog niet koud
Wij als LPG gebruikers hebben toch ook nog tamelijk wat benzine nodig, zeker in de winter duurt het wat langer eer hij op LPG overschakelt.
Dus laat de nieuwe prijsrecords nog maar even achterwege zunne.
Wij als LPG gebruikers hebben toch ook nog tamelijk wat benzine nodig, zeker in de winter duurt het wat langer eer hij op LPG overschakelt.
Dus laat de nieuwe prijsrecords nog maar even achterwege zunne.
Ik doe met 1 tankje benzine makkelijk een half jaar, eens gestart schakelt 'ie praktisch onmiddellijk over. 't Zal mij worst wezen wat de benzineprijs doet, als de lpg maar laag blijft
ik heb vanochtend al 0.4 betaald ipv de gebruikelijke 0.416
Dat is wel heel goedkoop, de goedkoopste pomp bij mij in de streek vraagt op dit moment maar liefst 0,445. Ik betaal me blauw voor een stom literke benzine-afval!
Misschien, een heel klein beteke dan, ik wilde maar zeggen dat er toch wel een groot prijsverschil is tussen de pompen onderling, en tevens van streek tot streek.
Aan LPG-pompen is zeker geen gebrek in mijn omgeving, dus in principe is er voldoende concurrentie,maar ze vragen overal even"veel".
Comment