Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben beginnen lpg rijden toen de prijs 7 bef was, nu is het 17 ongeveer + 10

ik ben beginnen dieselen aan 28 bef, nu 40 is + 12

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zonnewijzer
      thanks voor de tip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        ik ben beginnen lpg rijden toen de prijs 7 bef was, nu is het 17 ongeveer + 10

ik ben beginnen dieselen aan 28 bef, nu 40 is + 12

???????????????????
        Ik zou graag jouw werkgever geweest zijn : 20 jaar geleden gaf ik je dan 10 bef opslag per maand, en vandaag gaf ik je ....nog steeds 10 bef opslag per maand.

Comment

• Ik ben even aan het rekenen geweest, en de LPG-prijs begint zo stillekesaan de spuigaten uit te lopen, voor mij een zeer groot probleem.

Ik heb in maart dit jaar een installatie laten plaatsen,kostprijs was 2000 euro.
          Daarbovenop komt dan nog een veel te dure LPG-taks!

Op benzine verbruik ik amper 9 liter, hetgeen mij hedendage 10,50 euro kost ofte 424 Bef. voor 100km(overal probleemloos benzine te vinden aan 1,17 euro)
          Op LPG ligt het verbruik op 10,5 liter terwijl de goedkoopste pomp in mijn streek LPG levert aan 0,441 euro wat neerkomt op een kostprijs van 4,63 euro, of 187 Bef voor 100km te bollen.

Nu is dat verschil tussen benzine en lpg verbruik teruggelopen tot 5,87 euro(236 Bef) tegenover 8 euro (320 Bef) enkele maanden geleden, dat is meer dan 2 euro per 100km!!!
          Op 1000 km is dat reeds 20 euro en per 10000km loopt dat op tot maar liefst 200 euro!

Gevolgen voor mij, ik moet veel langer rijden eer ik mijn installatie terugverdiend heb(34000km i.p.v. 25000km) en ik voel mij voor de zoveelste keer weer eens bedrogen.
          Last edited by magnum; 27/09/2006, 00:24.

Comment

• terzijde

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            je moet het eens in absolute cijfers zien, niet in percentages

de regering heeft met de prijs van lpg nix te maken, dat terzijde

De officiele brandstofprijzen-uitleg:

"Tussen de Belgische Petroleum Federatie en het Ministerie van Economische Zaken is er tijdens de crisis in 1974 een "programma-overeenkomst" ondertekend.

De programma-overeenkomst heeft als doel de bevoorrading van België met petroleumproducten veilig te stellen via een structuurformule van de maximum verkoopprijzen van petroleumproducten. Hierdoor wordt dagelijks een maximumprijs berekend op basis van de prijs van olieproducten op de internationale markten en van de wisselkoers van de Amerikaanse dollar t.o.v. de euro; de aanpassing van de maximumprijs komt automatisch tot stand en wordt kenbaar gemaakt door de FOD Economie. "

Opvallend is voor mij dat de internationale gas-futures bijna onder de prijzen van 2004 zijn gezakt èn de recente daling van de olieprijzen is gekend. Even terzijde wil ik dus vermelden dat er iets niet volledig correct lijkt. LPG zou nog méér moeten gedaald zijn dan diesel en benzine (vermits gas recent meer gedaald is dan olie, en LPG uit beide energiebronnen gedistilleerd wordt)
            Er is een discrepantie tussen de huidige officiele LPG prijs en de evolutie van diesel- en benzineprijzen (waar de regering volgens jou dus ook niets mee te maken heeft).
            Ik ga morgen mijn wagen ophalen nadat er een LPG installatie is geplaatst: 2250 euro + de extra LPG taks tov benzine,moet ik in rekening brengen wanneer ik wil berekenen hoelang het duurt eer de installatie is terug verdiend.
            Ik heb alvast mijn onvrede over de LPG prijsevolutie aan het ministerie en aan de in de vorige posting vermelde gasvereniging, overgemaakt.

Comment

• dus de producenten houden ons aan het lijntje ?!

er is sowieso een steeds grotere vraag naar 'gas'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                Ik ben even aan het rekenen geweest, en de LPG-prijs begint zo stillekesaan de spuigaten uit te lopen, voor mij een zeer groot probleem.

Ik heb in maart dit jaar een installatie laten plaatsen,kostprijs was 2000 euro.
                Daarbovenop komt dan nog een veel te dure LPG-taks!

Op benzine verbruik ik amper 9 liter, hetgeen mij hedendage 10,50 euro kost ofte 424 Bef. voor 100km(overal probleemloos benzine te vinden aan 1,17 euro)
                Op LPG ligt het verbruik op 10,5 liter terwijl de goedkoopste pomp in mijn streek LPG levert aan 0,441 euro wat neerkomt op een kostprijs van 4,63 euro, of 187 Bef voor 100km te bollen.

Nu is dat verschil tussen benzine en lpg verbruik teruggelopen tot 5,87 euro(236 Bef) tegenover 8 euro (320 Bef) enkele maanden geleden, dat is meer dan 2 euro per 100km!!!
                Op 1000 km is dat reeds 20 euro en per 10000km loopt dat op tot maar liefst 200 euro!

Gevolgen voor mij, ik moet veel langer rijden eer ik mijn installatie terugverdiend heb(34000km i.p.v. 25000km) en ik voel mij voor de zoveelste keer weer eens bedrogen.
                De brandstofprijzen zullen niet blijven dalen. Ik vermoed dat we stillaan een stagnatie of een stijging zullen tegemoet gaan. De Opec heeft vandaag nogmaals herhaald dat de olieprijs momenteel 'schappelijk' is & dat verdere dalingen een té grote invloed op de wereldeconomie zouden uitoefenen, waarmee ze groso modo bedoelen dat ze zullen ingrijpen in de productie.

Dat jij langer zal moeten rijden om je investering weer te winnen is ontegenstotelijk. Mijn wagen was net geen 2 jaar als ik hem kocht, mét reeds een LPG-tank in. Hij kwam toen even duur als occasiemodel met diesel, ik moet dus in principe geen installatiekost terug winnen.
                Jij moet 11.000km meer rijden, wat bij mij ongeveer neerkomt op 7 maanden om break even te zijn. Zo erg lang is dat niet he.

't Zal effe langer duren, maar na die 7 maanden begin je wel winst te maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  De brandstofprijzen zullen niet blijven dalen. Ik vermoed dat we stillaan een stagnatie of een stijging zullen tegemoet gaan. De Opec heeft vandaag nogmaals herhaald dat de olieprijs momenteel 'schappelijk' is & dat verdere dalingen een té grote invloed op de wereldeconomie zouden uitoefenen, waarmee ze groso modo bedoelen dat ze zullen ingrijpen in de productie.

Dat jij langer zal moeten rijden om je investering weer te winnen is ontegenstotelijk. Mijn wagen was net geen 2 jaar als ik hem kocht, mét reeds een LPG-tank in. Hij kwam toen even duur als occasiemodel met diesel, ik moet dus in principe geen installatiekost terug winnen.
                  Jij moet 11.000km meer rijden, wat bij mij ongeveer neerkomt op 7 maanden om break even te zijn. Zo erg lang is dat niet he.

't Zal effe langer duren, maar na die 7 maanden begin je wel winst te maken!
                  Ik denk toch ook wel dat de olieprijzen niet veel verder meer zullen dalen, en LPG is effectief pas echt interessant bij groot prijsverschil tussen LPG enerzijds en de diesel-benzine anderzijds.
                  Op dit moment is zelfs een klein dieselwagentje dat 5 liter verbruikt goedkoper dan mijne LPG bak, dat was nog maar even geleden toch wel anders.
                  En had ik het op voorhand geweten, ik had misschien ook wel een wagen gezocht waar de installatie reeds in zit, dat had me ettelijke duizenden eurokes bespaard. Maarja, moest ne mens alles op voorhand weten,het leven zou een pak makkelijker zijn...

Comment

Ik denk toch ook wel dat de olieprijzen niet veel verder meer zullen dalen, en LPG is effectief pas echt interessant bij groot prijsverschil tussen LPG enerzijds en de diesel-benzine anderzijds.
                    Op dit moment is zelfs een klein dieselwagentje dat 5 liter verbruikt goedkoper dan mijne LPG bak, dat was nog maar even geleden toch wel anders.
                    En had ik het op voorhand geweten, ik had misschien ook wel een wagen gezocht waar de installatie reeds in zit, dat had me ettelijke duizenden eurokes bespaard. Maarja, moest ne mens alles op voorhand weten,het leven zou een pak makkelijker zijn...
                    De prijs van ruwe olie is vandaag blijkbaar 3% gestegen, aldus caesar. M'n woorden zijn nog niet koud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      De prijs van ruwe olie is vandaag blijkbaar 3% gestegen, aldus caesar. M'n woorden zijn nog niet koud
                      Wij als LPG gebruikers hebben toch ook nog tamelijk wat benzine nodig, zeker in de winter duurt het wat langer eer hij op LPG overschakelt.
                      Dus laat de nieuwe prijsrecords nog maar even achterwege zunne.

Comment

Wij als LPG gebruikers hebben toch ook nog tamelijk wat benzine nodig, zeker in de winter duurt het wat langer eer hij op LPG overschakelt.
                        Dus laat de nieuwe prijsrecords nog maar even achterwege zunne.

Ik doe met 1 tankje benzine makkelijk een half jaar, eens gestart schakelt 'ie praktisch onmiddellijk over. 't Zal mij worst wezen wat de benzineprijs doet, als de lpg maar laag blijft

Comment

• (Belga) Vanaf vrijdag wordt LPG goedkoper. Voor een liter lpg motorbrandstof betaal je nog 0,4790 euro (-0,0030).

De prijswijzigingen zijn het gevolg van de schommelingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.
                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• ik heb vanochtend al 0.4 betaald ipv de gebruikelijke 0.416

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              ik heb vanochtend al 0.4 betaald ipv de gebruikelijke 0.416
                              Dat is wel heel goedkoop, de goedkoopste pomp bij mij in de streek vraagt op dit moment maar liefst 0,445. Ik betaal me blauw voor een stom literke benzine-afval!

Comment

• tja, als er weinig concurerende pompen zijn, zit je meer naar de officiele prijs...maar daar zit je nog 40 eurocent onder (0.485 vandaag, denk ik)

en dan heb ik m'n spaarkaart nog, na 12 tankbeurten 3x marlboro gratis

Comment

Ik betaal me blauw voor een stom literke benzine-afval!
                                  Is dat nu niet een klein beetje overdreven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                    Is dat nu niet een klein beetje overdreven?
                                    Misschien, een heel klein beteke dan, ik wilde maar zeggen dat er toch wel een groot prijsverschil is tussen de pompen onderling, en tevens van streek tot streek.

Aan LPG-pompen is zeker geen gebrek in mijn omgeving, dus in principe is er voldoende concurrentie,maar ze vragen overal even"veel".

Comment

• als jij in't waasland woont, waarom ga je dan niet bij violetta

het station met de glimlach

Comment

... voor een stom literke benzine-afval!
                                        Bekijk het positief: het is veel properder voor je motor.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

ik wilde maar zeggen dat er toch wel een groot prijsverschil is tussen de pompen onderling, en tevens van streek tot streek.
                                          Het verschil per streek is enorm. In Limburg tank je voor een 37 à 39 €-cent per liter.
                                          Last edited by 911turbo; 05/10/2006, 20:54.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X