Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hypothetisch zijn de wagens er wel duurder, of de realiteit hetzelfde is laat ik in't midden

van hoe je een wagen invoert heb ik geen idee, maar moeilijk is het niet, veel collega's zijn grensarbeiders en die durven al eens te verhuizen in beide richtingen...er is een topic over, ergens

ik heb vandaag toegelaten ondergronds geparkeerd met m'n bom

Comment

• Feit is, met 9000 eur hier iets op LPG vinden is ofwel véél km's ofwel oud. Ginds is 't anders door 't grotere aanbod.

Comment

• Ik vandaag v iemand gehoord dat motoren met directe benzine-injectie als : GDI , FSI en TFSI nu ook voor rijden op LPG kunnen omgebouwd worden .

En enig speurwerk op het net bracht aan het licht dat dit in Duitsland blijkbaar sinds kort kan .

Last edited by ; 27/10/2006, 23:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brandstofprijzen.com
          Propaan wordt vanaf zaterdag 4 november goedkoper. Deze prijsdaling is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.
          Wil dit zeggen dat LPG ook goedkoper kan worden binnen enkele dagen?

Comment

• Als de logica het voor het zeggen heeft, zou je verwachten van wel. Maar logica ontbreekt wel 'ns meer bij federale overheidsdiensten...
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
              Als de logica het voor het zeggen heeft, zou je verwachten van wel. Maar logica ontbreekt wel 'ns meer bij federale overheidsdiensten...
              Tja, net daarom dat ik het in vraag stel

Comment

• ik tankte gister aan .384
                en ik deed 620 kilometer met 59 liter lpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik tankte gister aan .384
                  laagste prijs sinds een tijdje

Comment

• Opel Astra 2.2L EcoTec op LPI ?

Beste Allemaal !

Heb wat in de LPG thread liggen lezen en mij ff geregistreerd voor wat vragen te stellen.
                    Via de grootmoeder van een vriend kan ik voor 8000 euro een Opel Astra 2.2L EcoTec kopen met 64000km bj 2002. Zwarte auto, rood lederen zetels, bertone edition
                    Op zich een koopje denk ik ( graag jullie meningen ) ? Maar 2.2 ==> 8.5L / 100km benzine, niets voor mij. Dus heb ik wat offertes laten maken voor een LPI installatie.
                    Dit kan voor 2000 euro all-in van het merk Vialle met ringtank op plaats reservewiel.
                    Ik heb net nog gemaild ivm die kleppensmering ( is dit echt noodzakelijk ? ).
                    Nu schat ik tussen de 20-25 000km / jaar te rijden, dus LPI is wel interessant voor mij.

Nu was mijn vraag, wat zijn de grote nadelen van een LPI-installatie ?
                    Starten ze moeilijk als het vriest ?
                    Extra motorenslijtage ( kleppen ) ?
                    Terugslag, backfire echt verdwenen met LPI ?

Of als U andere problemen heeft ervaren, gelieve hier mee te delen zodat ik hier evt
                    rekening mee kan houden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Philippe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fluppie007 Bekijk Berichten
                      Dit kan voor 2000 euro all-in van het merk Vialle met ringtank op plaats reservewiel.
                      Mooie prijs, zeker doen. Welke installateur geeft deze prijs?

Voor dit:
                      Heb je dit:
                      'k Zou 't doen, ja.

Btw, hippe oma heeft je vriend .

Comment

Beste Allemaal !

Heb wat in de LPG thread liggen lezen en mij ff geregistreerd voor wat vragen te stellen.
                        Via de grootmoeder van een vriend kan ik voor 8000 euro een Opel Astra 2.2L EcoTec kopen met 64000km bj 2002. Zwarte auto, rood lederen zetels, bertone edition
                        Op zich een koopje denk ik ( graag jullie meningen ) ? Maar 2.2 ==> 8.5L / 100km benzine, niets voor mij. Dus heb ik wat offertes laten maken voor een LPI installatie.
                        Nu schat ik tussen de 20-25 000km / jaar te rijden, dus LPI is wel interessant voor mij.

Of als U andere problemen heeft ervaren, gelieve hier mee te delen zodat ik hier evt
                        rekening mee kan houden.

Philippe
                        Die kleppensmering zou ik toch aanraden, LPG is sowieso droger en dus kan er wel wat extra smering tussen. Dat kost je trouwens ook geen 200 euro extra normaal gezien, ik denk dat het op mijn installatie iets van een 65 euro extra was.

Moeilijk starten als het vriest? Neen. Je wagen gaat sowieso starten op benzine en pas als de motor voldoende temperatuur heeft bereikt (bij mij 40c°) overschakelen op LPG. Op oudere wagens/installaties is dit niet altijd het geval en is men bij de eerste meters al op LPG aan het bollen. Dagelijks nog wat benzine door je leiding jagen is daarom ook geen slechte zaak.

Comment

• LPG wordt vanaf dinsdag 14 november duurder. Deze prijsverhoging is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.Voor LPG betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,483 €/l (een stijging van 0,004 €/l).
                          BRON.

Comment

• iemand een idee hoe lang injectoren meegaan?
                            ik heb intussen na 1.5 jaar 60000 km afgelegd, buiten filters nog niks gewisseld of gedaan. Aangezien er nog 0.5 jaar garantie is op de installatie vroeg ik me af hoe je wanneer je merkt wanneer je injectoren kapot of versleten zijn en dus vervangen moeten worden?
                            Of welke andere kosten kan je hebben aan je installatie?
                            thanks

Comment

• geen flauw idee

wel dat ondanks de prijsverhoging violetta niets bij hare prijs heeft gelapt
                              .384

Comment

Beste Allemaal !

rekening mee kan houden.

Philippe
                                Het best voor opelmotoren is een lpg installatie van het merk koltec . Het auto merk chevrolet gebruikt die ook en de moteren zijn van opel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
                                  iemand een idee hoe lang injectoren meegaan?
                                  een collega van me zit toevallig net met een kapotte injector, na 200000 km op een honda crv

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door new_megane Bekijk Berichten
                                    Het best voor opelmotoren is een lpg installatie van het merk koltec . Het auto merk chevrolet gebruikt die ook en de moteren zijn van opel .
                                    Koltec werd door Opel zelf aangeboden tot ongeveer 3 jar geleden.

Comment

• LPG wordt vanaf woensdag 6 december goedkoper. Deze prijsdaling is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0,475 €/l (een daling van 0,008 €/l).

't Is niet veel verschil, maar allé.
                                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Comment

• LPG op een biturbo zou dat te doen zijn? Alé te doen alleszinds wel:

Maar zou dat langer dan pakweg een jaar meegaan?

Comment

Working...
                                          X