Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door vyper Bekijk Berichten
    LPG op een biturbo zou dat te doen zijn? Alé te doen alleszinds wel:



    Maar zou dat langer dan pakweg een jaar meegaan?
    Waarom zou dit niet langer meegaan. Bij een moderne installatie heb je een zeer goede dosering dewlke de vergelijking met benzine aankan. In dit specifiek geval moeten we een LPi gebruiken. Door de hoge druk in de inlaat (vanwege de turbo's) moeten we het LPG vloeibaar inspuiten bij een druk van ongeveer 10 bar. Dergelijke installaties zijn allemaal uptodate regelingen.

    Laat het mij zo stellen: als je motor met LPi installatie niet lang meegaat zou hij het eveneens niet lang volgehouden hebben op benzine. ;-)

    Comment


    • We zijn nu al reeds geruime tijd aan het twijfelen om onze Honda CR-V 2.0 VTEC (150pk) (bwjr eind 2003) om te bouwen met een LPG/LPI installatie.

      Heeft iemand al iets gehoord over nadelen-slechte gevolgen voor de motoren van deze wagens ? (Honda, of specifiek CR-V).
      Of welke merken zijn aan te raden ?

      Danku

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
        We zijn nu al reeds geruime tijd aan het twijfelen om onze Honda CR-V 2.0 VTEC (150pk) (bwjr eind 2003) om te bouwen met een LPG/LPI installatie.

        Heeft iemand al iets gehoord over nadelen-slechte gevolgen voor de motoren van deze wagens ? (Honda, of specifiek CR-V).
        Of welke merken zijn aan te raden ?

        Danku
        Meen toch al een aantal keer gehoord te hebben dat de VTEC van Honda nog meer dan andere Japanners, gevoelig is aan het doorbranden van de kleppen.
        Zelfs met een kleppensmering.
        Overlaatst stond er eentje bij mijn Mazda garage, CR-V met kleppensmering. Kleppen waren er volledig aan.

        Misschien eens best mailtje sturen naar een paar Honda garagisten of zij klanten hebben met een CR-V op lpg?
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
          We zijn nu al reeds geruime tijd aan het twijfelen om onze Honda CR-V 2.0 VTEC (150pk) (bwjr eind 2003) om te bouwen met een LPG/LPI installatie.

          Heeft iemand al iets gehoord over nadelen-slechte gevolgen voor de motoren van deze wagens ? (Honda, of specifiek CR-V).
          Of welke merken zijn aan te raden ?

          Danku
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          een collega van me zit toevallig net met een kapotte injector, na 200000 km op een honda crv
          crv van 98 is deur uit, heeft probleemloos de 200000 gehaald, join de coulasse is er ook door - niet lpg gerelateerd

          gistermorgen aan .381 getankt

          Comment


          • Op de website van De Tijd is een zeer interessant pro-LPG artikel te vinden:

            LPG als groene uitkomst

            De auto-industrie is dringend op zoek naar nieuwe en milieuvriendelijke energiealternatieven. Maar zolang die alternatieven economisch gezien moeilijk haalbaar zijn, lijkt LPG de beste oplossing. Toch blijkt die brandstof niet echt populair...

            Liquefied Petroleum Gas (LPG) komt spontaan en onder gasvorm vrij bij het distilleren van ruwe olie. Onder druk wordt dit gas vloeibaar. De conditie waarin het gas getankt wordt en aan de motor wordt toegediend, is meteen ook de reden waarom het zich efficiënter vermengt met de toegevoerde lucht. Een gelijkmatig verlopende en complete verbranding en - in vergelijking met benzine of diesel - veel minder schadelijke uitstoot vormen samen een hoopgevend resultaat. Loodvrije benzine heeft een octaangetal van 95. Bij LPG, volledig loodvrij, ligt dat hoger dan 100.

            VOLLEDIG ARTIKEL

            BRON

            Comment


            • pffft, iedereen is overtuigd van het groene voordeel

              een beetje een rekenaar moet ook overtuigd van het financiele voordeel

              waarom rijdt geen kat dan op gas ?

              zou het zijn omwille van het rijplezier van diesels...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                pffft, iedereen is overtuigd van het groene voordeel

                een beetje een rekenaar moet ook overtuigd van het financiele voordeel



                waarom rijdt geen kat dan op gas ?

                zou het zijn omwille van het rijplezier van diesels...
                Moesten de constructeurs wagens afleveren die standaard op gas zouden rijden dan zou de situatie er helemaal anders gaan uitzien. Nu moet de consument zelf nog allerlei acties gaan ondernemen en het initiatief nemen. Er zijn ook nog altijd een aantal ongemakkelijkheden die gepaard gaan met LPG(kleinere koffer, onduidelijkheid over waar je lpg-wagens nu wel of niet mag parkeren). Bovendien zijn er nog steeds maar een beperkt aantal potentiele consumenten op de hoogte van de mogelijkheden van LPG.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  pffft, iedereen is overtuigd van het groene voordeel

                  een beetje een rekenaar moet ook overtuigd van het financiele voordeel

                  waarom rijdt geen kat dan op gas ?

                  zou het zijn omwille van het rijplezier van diesels...
                  Tja, de vrij hoge installatieprijs schrikt ongetwijfeld nog veel mensen af, het feit dat er geen ondersteuning komt van de constructeur zelf om LPG in de aandacht te brengen...voor de staatskas is het ook geen aanwinst (en we weten allemaal wat prioriteit numero uno is bij de regering). Ik denk dat het vooral door onwetendheid komt dat mensen LPG straal voorbij lopen...

                  Maar hoelang gaat LPG nog de meest groene blijven? Constructeurs leveren massa's inspanningen om benzine- en dieselmotoren zo zuiver mogelijk te maken met allerhande technologische innovaties.
                  Neen, zolang LPG geen fatsoenlijk platfrom krijgt van een instantie die kan doorwegen (de overheid, de autosector) zal het volgens mij een randverschijnsel blijven.

                  en natuurlijk, een plezier is mijn auto niet als het op rijsensaties aankomt. Ik zit er vaak voor te vloeken dat het zo'n slak is...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    pffft, iedereen is overtuigd van het groene voordeel

                    een beetje een rekenaar moet ook overtuigd van het financiele voordeel

                    waarom rijdt geen kat dan op gas ?

                    zou het zijn omwille van het rijplezier van diesels...

                    omdat het als een vuile ziekte word bekeken bij wijze van spreken. er wordt altijd laagdunkend over gedaan. nochthans heeft het tal van voordelen.

                    't is bij wijze van spreken een "schande" om op LPG te rijden. leg een sportwagen eens op gas? ge zult wa horen. allemaal bullshit uiteraard ma toch

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                      omdat het als een vuile ziekte word bekeken bij wijze van spreken. er wordt altijd laagdunkend over gedaan. nochthans heeft het tal van voordelen.

                      't is bij wijze van spreken een "schande" om op LPG te rijden. leg een sportwagen eens op gas? ge zult wa horen. allemaal bullshit uiteraard ma toch
                      Een tijdje geleden zag ik een Porsche Cayenne aan de LPG-pomp hangen! Dus je ziet...alles is mogelijk, maar het is inderdaad nog een soort van "schande" precies...

                      Comment


                      • Ik vind het niet echt schande. Als je een dure auto wil kopen of een auto die veel verbruikt... Je zou dom zijn om het niet te doen.
                        Als jij gaat tanken voor 20€ en die achter je voor 60€ en je rijdt beide evenver, wie maakt dan schande? :wink;





                        ps: binnenkort hoor ik ook (eindelijk) tot de verstandige groep
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Ik vind het niet echt schande. Als je een dure auto wil kopen of een auto die veel verbruikt... Je zou dom zijn om het niet te doen.
                          Als jij gaat tanken voor 20€ en die achter je voor 60€ en je rijdt beide evenver, wie maakt dan schande? :wink;


                          ps: binnenkort hoor ik ook (eindelijk) tot de verstandige groep
                          Het is ook helemaal geen schande, maar het merendeel van de chauffeurs weet zo bitterweinig over LPG, of dat wat ze weten dateert nog uit lang vervlogen tijden, dat het echt een randverschijnsel blijft.

                          Comment


                          • 'k trek het me allemaal geen zak aan.
                            Zoals ik al zei, bij mij was 't in de eerste plaats puur voor 't financiele voordeel. Ik ben niet zo zot te gaan werken om die Arabische sjeiks rijk te maken, laat andere dat maar doen.

                            Comment


                            • ik vind het nog steeds een compromis
                              maar ik leef er wel mee

                              als ik van D naar R gaat, of omgekeerd durft hij stilvallen...en met mijn lastig alarm geen pretje, zeker niet op een drukke kruising

                              voor mij geen prob, ik wacht even tussen de standen, maar als je een niet kenster laat rijden zorgt het voor ergenis

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                Een tijdje geleden zag ik een Porsche Cayenne aan de LPG-pomp hangen! Dus je ziet...alles is mogelijk, maar het is inderdaad nog een soort van "schande" precies...

                                Met een Skoda rijden was een aantal jaren geleden ook nog een "schande" (nu nog volgens sommige mensen maarja...); kijk eens waar ze nu staan... ik wil hier geen reclame maken ofzo maar het is een soort van vergelijkbare situatie...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten
                                  Met een Skoda rijden was een aantal jaren geleden ook nog een "schande" (nu nog volgens sommige mensen maarja...); kijk eens waar ze nu staan... ik wil hier geen reclame maken ofzo maar het is een soort van vergelijkbare situatie...
                                  denk niet dat het een vergelijkbare situatie is.
                                  Raar maar waar zijn er nog steeds zeer veel mensen die een auto kopen voor de status. Het volstaat niet om met een BMW 3 op de tennisclub aan te komen, je wil tonen dat je tot de beter boerende klasse behoort...
                                  En dan koop je een grotere auto, een dikkere bak, een duurdere bak.
                                  Als je 'vrienden' je dan met je dure auto zien LPG tanken,
                                  dan krijg je onmiddelijk de naam van
                                  Kijk, hij wil een dikke slee maar kan de benzine niet betalen....
                                  Skoda heeft nooit in dit rijtje gestaan en staat er nu nog altijd niet in.

                                  Spijtig eigenlijk.

                                  Daewoo heeft een hele tijd, om het gebrek aan diesels te compenseren, auto's met lpg verkocht.
                                  En ik dacht dat bijna de helft van de verkochte daewoo's (7 dus )
                                  op lpg reed/rijdt...
                                  Een lpg in de optielijst zou idd niet slecht zijn... Of gewoon
                                  Benzine voor 15.000, Diesel voor 16.000 en LPG voor 16.500 euro
                                  Last edited by severijns; 14/12/2006, 19:51.
                                  KLIK |&| KLAK

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
                                    iemand een idee hoe lang injectoren meegaan?
                                    ik heb intussen na 1.5 jaar 60000 km afgelegd, buiten filters nog niks gewisseld of gedaan. Aangezien er nog 0.5 jaar garantie is op de installatie vroeg ik me af hoe je wanneer je merkt wanneer je injectoren kapot of versleten zijn en dus vervangen moeten worden?
                                    Of welke andere kosten kan je hebben aan je installatie?
                                    thanks
                                    blijkbaar gaan ze dus niet zo heel lang mee. ik ben deze week langsgeweest bij Vanmeenen en ze hebben de injectoren vervangen. de auto schokte soms tussen de 2000 en 3000 toeren... maar alles nog onder garantie dus geen probleem

                                    Comment


                                    • Ik ga sinds kort tanken bij All-Gas. Hier maken ze hun LPG zelf heb ik mij laten wijsmaken. Firma is gespecialiseerd in zowat alles wat met LPG te maken heeft.
                                      Prijs valt ook wel goed mee €0.373...
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Hier maken ze hun LPG zelf heb ik mij laten wijsmaken.
                                        't zou me verbazen, maar alles kan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          't zou me verbazen, maar alles kan
                                          Ja, zeker weet ik het ook helemaal niet hoor. Maar ze waren wel helemaal into gas daar. Enorme opslagplaats aan butaan ed.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                          Comment

                                          Working...
                                          X